اینجا هستید:

استفاده سنگ رودخانه به جاي چمن

به اشتراک بگذارید:

استفاده سنگ رودخانه به جاي چمن

امروزه که کشور ایران با بحران خشکسالی روبه رو شده است. یکی از مهم ترین کار های که مردم ما باید انجام دهند صرفه جویی در مصرف آب می باشد. همانگونه که میدانید شهرداری هر شهری برای زیبا سازی شهر و تمیزی آن از چمن استفاده می کند که این کار می تواند یکی از مهم ترین عامل های مصرف آب بیش از حد باشد. یکی از بهترین راه حل های که می تواند این مشکل را حل کند استفاده از سنگ رودخانه اي به جاي چمن است.

با این روش به راحتی می توان خیلی از فضا های شهر را با استفاده از سنگ رودخانه ای و موزاییک تزیین کرد که این کار علاوه بر زیبا سازی می تواند تاثیر بسیاری بر روند کاهش مصرف آب داشته باشد.

استفاده سنگ رودخانه به جاي چمن

مزایای سنگ رودخانه به جای چمن

معمولا سنگ های رودخانه ای مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما دارند. به همین خاطر این جایگزین می تواند از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر از پرورش چمن باشد. زیرا مدت زمان دوام این سنگ ها بیشتر است. همچنین مسئولین بضی از شهرها  در بعضی از موارد برای  برای تزیین مبلمان شهری از گابیون نیز استفاده می کنند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود از سنگ های رودخانه ای نسبت به چمن برای زیبا سازی شهر بیشتر استفاده شود. این است که برای پرورش چمن نیاز به مصرف آب زیادی است. در حالی که استفاده از سنگ رودخانه  هیچ گونه هذینه و مصرف آبی ندارد.
سنگ های رودخانه ای به دلیل این که در ابعاد و شکل های گوناگونی وجود دارند می توانند ظاهری بسیار جذاب و زیبا به شهر ببخشند.

 چه اندازه سنگ رودخانه ای برای محوطه سازی بهتر است؟

سنگ‌های رودخانه‌ای کوچک‌تر، از 3/4 اینچ تا 1 اینچ، برای پیاده‌روها و مسیرهای پیاده‌روی مناسب هستند و بافت نرم آن‌ها باعث می‌شود به طرز شگفت‌انگیزی راه رفتن روی آن‌ها دلپذیر باشد. توجه داشته باشید که اندازه متفاوت سنگ های رودخانه باعث زیبایی آن ها شده است. اما این زیبایی در صورتی جلوه می کند که نوعی تناسب اندازه نیز در آن وجود داشته باشد.

عمق پوشش پیشنهادی برای محوطه سازی متفاوت است. اگر سنگ 1/2 اینچ یا کمتر باشد، عمق پیشنهادی 2 اینچ است. سنگ هایی از 3/4 اینچ تا 1 اینچ عمق باید حدود 3 اینچ عمق داشته باشند. سنگ های 1 اینچ یا بزرگتر باید 4 اینچ عمق داشته باشند.

استفاده سنگ رودخانه به جاي چمن

کاربرد سنگ رودخانه ای چیست؟

استفاده از قلوه سنگ را می توان در  نمای دیوار ها ، کف سازی باغ و ویلاها، تزئین آلاچیق ،آبنما ، روف گاردن ، گابیون ، مورد استفاده قرار داد.  از دیگر کاربرد های  سنگ های رودخانه  استفده برای مالچ در اطراف گلزارها، باغ های سبزیجات، درختان، مسیرها و ساختمان ها استفاده کرد. بهترین کاربرد سنگ رودخانه ای، باعث جلوگیری از رشد علف های هرز میشود .

چگونه از سنگ های رودخانه ای برای محوطه سازی استفاده می شود؟

لایه ای از سنگ های رودخانه را به عنوان لبه در اطراف بستر باغ خود قرار دهید. لبه ها با ایجاد حاشیه نهایی، گلزارها و باغ ها را برجسته می کنند و به جلوگیری از فرسایش کمک می کنند. نتیجه: تیز کردن با سنگ های رودخانه می تواند از ریختن مالچ به بیرون از بستر باغ پس از باران یا باد شدید جلوگیری کند.

سنگ های رودخانه ای چیست؟

سنگ رودخانه ای نوعی شن شسته است که به دلیل بافت صاف و گرد و تطبیق پذیری آن شناخته شده است. سنگ های رودخانه ای دارای اندازه های مختلفی هستند، اما معمولاً از یک تا دو اینچ قطر دارند.

سنگ رودخانه ای بهتر است یا چمن

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که استفاده از چمن بهتر است یا سنگ رودخانه ای برای زیبا سازی شهر در جواب این سوال بهتر است بدانید که هر کدام از این دو مورد مزایای خاص خود را دارند. اما امروزه به دلیل کمبود آب و سختی پرورش چمن و ماندگاری کم آن بیشتر شهر داری ها ترجیح می دهند که از واش بتن و سنگ رودخانه استفاده کنند.

همچنین استفاده از سنگ های رودخانه ای باعث می شود که علف های هرز رویش نداشته باشند در نتیجه یک جلوه کاملا طبیعی و بکر را در اختیار شهروندان قرار می دهند.

استفاده سنگ رودخانه به جاي چمن

جمع بندی
ما در این مقاله درمورد استفاده از سنگ رودخانه اي به جاي چمن صحبت کردیم. همانگونه که مشاهده کردید سنگ های رودخانه ای می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای جایگزینی چمن باشند.

این گونه از سنگ ها می توانند سال ها دوام بیاورند و همچنان زیبایی خود را نیز داشته باشند. چنانچه قصد اجرای محوطه سازی با سنگ رودخانه و انواع مزاییک را داشتید می توانید باشماره: 09123471574 جهت استعلام قیمت سنگ رودخانه و انواع محصولات با کارشناسان مجموعه پروفسورکو  در ارتباط باشید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *