اینجا هستید:

سایز بندی سنگ رودخانه

به اشتراک بگذارید:

سایز بندی سنگ رودخانه

امروزه سنگ های رودخانه به بخش مهمی از تزئینات ساختمانی تبدیل شده اند که می توانید آن ها را در انواع گوناگون مشاهده کنید. در حال حاضر سنگ رودخانه را می توان در فضاهایی همچون پیاده رو، باغ و ویلا مشاهده کرد که جذابیت فوق العاده ای را ایجاد خواهند کرد. با توجه به اهمیت بالایی که در این سنگ ها وجود دارد، هر کدام از این سایز بندی ها کاربرد خاص خود را دارند.

سایز بندی سنگ رودخانه

 

بررسی اندازه یا سایز سنگ رودخانه ای

با توجه به کاربردهای گسترده ای که در سنگ رودخانه ای وجود دارد، آن را در رنگ بندی و  اندازه و سایزهای مختلفی استفاده می کنند. در واقع در هر فضای خاصی، باید از انواع مختلفی از سنگ ها استفاده کرد که در نوع خود بسیار حائز اهمیت است.

کوچکترین نوع این سنگ ها معمولا کمتر از سه سانتی متر هستند. این نوع خاص از سنگ ها از لحاظ سایز به اندازه یک حبه قند هستند که کاربرد بسیار زیادی نیز دارند. برخی دیگر از سنگ ها نیز دارای اندازه ۳ سانتی متری هستند که از لحاظ اندازه شبیه به یک بادام می باشند. این نوع خاص از سنگ ها نیز در بسیاری از پیاده روها قابل مشاهده است.

بعد از این موارد،‌ نوبت به سنگ های ۳ تا ۵ سانتی متر خواهد رسید. این سنگ ها دارای اندازه درشت تری نسبت به نمونه های قبلی هستند. به همین علت تقریبا به شکل و اندازه یک گردو دیده می شوند. به غیر این موارد، حتما باید با سنگ های ۵ تا ۷ سانتی متری نیز آشنایی داشته باشید. این نوع خاص از سنگ ها به تخم مرغی نیز معروف هستند. علت این نامگذاری نیز به دلیل هم اندازه بودن آن با تخم مرغ است. این نوع از سنگ ها به تعداد کمتری در محیط به کار می روند چون که اندازه بزرگ‌تری نیز دارند.

سنگ ۷ تا ۹ سانتی دیگر به عنوان یک سنگ معمولی شناخته نمی شود بلکه یک قلوه سنگ خواهد بود. این نوع خاص از سنگ از لحاظ اندازه مثل پرتقال است. امروزه شما می توانید این سنگ را در بسیاری از گابیون ها ببینید که به صورت تزئینی در آن کار شده است. برخی از قلوه سنگ ها نیز وجود دارند که سایز آن‌ ها بین ۹ تا ۱۲ سانتی متر است. این سنگ ها از لحاظ اندازه شبیه به یک پرتقال تامسون هستند.

سایز بندی سنگ رودخانه

کاربردهای متنوع سنگ رودخانه با سایزهای مختلف

همانطور که مشاهده کردید،‌ انواع مختلفی از سنگ های رودخانه وجود دارد که هر کدام از آن ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. با این حال این سنگ ها در شرایط مناسب خود به کار می روند و در مکان مناسب نصب خواهند شد. گابیون‌  یک نماد تزئینی جدید هستند سنگ ها در داخل یک محیط توری مانند قرار می گیرند. معمولا از  سنگ رودخانه سفید  در داخل گابیون دارای اندازه های بزرگی هستند. استفاده می شود.

از دیگر مکان هایی که می توان سنگ های رودخانه ای را در آن به کار برد فضای آلاچیقی می باشد. معمولا در این حالت از تلفیقی از سنگ رودخانه مشکی   و سفید با سایزهای مختلف استفاده می شود.

که زیبایی دوچندانی به فضا خواهد داد. امروزه در بسیاری از ساختمان های مدرن و امروزی می توانید این نوع  سنگ هارا در روف گاردن  مشاهده کنید. روف گاردن یک فضای عالی را برای استراحت ساکنان ساختمان فراهم می کند. معمولا برای طراحی و ساخت کف روف گاردن نیز از این سنگ های رودخانه ای استفاده می شود. با توجه به جذابیت های فوق العاده ای که این سنگ ها برای روف گاردن ایجاد می کنند، بهتر است که حتما استفاده از آن را در برنامه های خود قرار دهید. در حال حاضر در بسیاری از پیاده روها هم می توان سنگ های رودخانه ای را با اندازه های متفاوت مشاهده کرد که نشان دهنده کاربرد ویژه این سنگ ها می باشد. خوشبختانه سایزبندی سنگ رودخانه ای سبب شده است تا بتوان از آن برای اهداف مختلف استفاده نمود.

سایز بندی سنگ رودخانه

انواع سایز های سنگ رودخانه ای پروفسور استون

سایز بندی سنگ رودخانه  پروفسور استون سنگ های رودخانه ای و قلوه سنگ های تزئینی را در 7 سایز به مشتریان محترم عرضه میکند ، که از لحاظ تنوع سایزی و کیفیت سایز بندی بینظیر بوده و به معماران و طراحان محترم کمک میکند که متناسب با کاربرد مورد نیاز در گابیون ، لنداسکیپ ، فضای سبز ، محوطه سازی و … سایز و اندازه سنگ مورد نظر را انتخاب نماید .

1- سنگ رودخانه ای سایز کوچکتر از سه سانتی متر مانند حبه قند

2- سنگ رودخانه ای سایز سه سانتی متر مانند بادام

3- سنگ رودخانه ای سایز سه الی پنج سانتی متر مانند گردو

4- سنگ رودخانه ای سایز پنج الی هفت سانتی متر مانند تخم مرغ

5- قلوه سنگ رودخانه ای سایز هفت الی نه سانتی متر مانند پرتقال و نارنگی

6- قلوه سنگ رودخانه ای سایز نه الی دوازده سانتی متر مانند پرتقال تامسون

7- سنگ قلوه ای سایز بزرگتر از دوازده سانتی متر مانند آناناس و بزرگتر

سخن پایانی
امروزه سنگ های رودخانه ای نقش ویژه ای در محوطه سازی دارند و می توان آن را در محیط های مختلفی مشاهده کرد. با این حال باید این نکته را بدانید که سنگ های رودخانه ای نیز دارای ابعاد و اندازه های متنوعی هستند که هر کدام از این سنگ ها را مورد بررسی قرار دادیم. شرکت پروفسور آمادگی دارد تا انواع مختلف این سنگ ها را با سایزهای مختلف آماده کرده و در اختیار شما قرار دهد. اگر به دنبال آن هستید که از این سنگ ها برای زیباسازی محیط خود استفاد کنید، حتما با مجموعه پروفسوراز طریق شماره: 09123471574 در ارتباط باشید.واستعلام قیمت سنگ رود خانه را برای شما ارسال کنند.

 

 

 

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *