اینجا هستید:

واش بتن چیست ؟

به اشتراک بگذارید:

واش بتن چیست ؟

واش بتن یک کفپوش بتنی بر پایه سنگدانه رنگی و بتن است. این نوع کفپوش ها در دو نوع ساب خورده و فرچه ای تولید می شوند و در پارکینگ، پیاده رو، محوطه باغ، روف گاردن و ویلا استفاده می شوند.

معرفی کامل واش بتن

واش بتن در واقع بتن شسته است که در کف سازی در پارک و حیاط و … استفاده می شود. به طور کلی اگر بخواهید محیط های خود را با منظره طبیعی و زیبا طراحی کنید. این کفپوش گزینه بسیار مناسب می باشد. این کفپوش ها که با ترکیب سنگدانه های معدنی (این سنگ ها رنگ طبیعی دارند)، سیمان، چسب بتن و افزودنی های بتنی ساخته می شوند.

واش بتن چیست ؟

اسامی دیگر واش بتن

واش بتن یکی از محبوب ترین کفپوش های بتنی در بین مهندسان ساختمان، مشتریان و تولید کنندگان می باشد. برای بهتر شناختن این محصول، بهتر است اسامی دیگر آن را نیز فرا بگیرید.

  •  بتن شسته
  •  موزاییک سنگ برجسته
  •  کفپوش سنگ برجسته
  •  موزاییک شسته

انواع واش بتن

· واش بتن سنگ ریز

در تولید‌ واش بتن آنتیک از سنگ ریز معدن استفاده می شود. این کفپوش به دلیل وجود بافت منسجم و سنگ دانه های ریز از استحکام بالایی برخوردار است. بجز زیبایی طبیعی و استحکام این سرامیک، راه رفتن روی آن بسیار لذت بخش می باشد. سطح این کفپوش ها در مرحله نهایی تولید، به دلیل یک دست شدن سنگ ریزه ها با فرچه های فلزی شسته می شوند.

· واش بتن سنگ درشت

در واش بتن معمولی از سنگ های درشت و ناهمگن استفاده می شود. سطح این نوع کفپوش از پستی و بلندی بیشتر برخوردار است. اما در برخی مواقع سطح این کفپوش را با دستگاه ساب صاف می کنند که این نوع کفپوش، موزاییک ساب خورده معروف است.

ویژگی های واش بتن

  •  سنگ دانه ها باید در کل ضخامت موزاییک وجود داشته باشند. مثلا اگر ضخامت کفپوش ۳۵ میلیمتر است در کل آن ۳۵ میلیمتر سنگدانه موجود باشد.
  •  کفپوشی که دارای عیار استاندارد است و در آن همه افزودنی ها استفاده شده است و دوره کیورینگ را هم طی کرده است. بعد از شکستن، سیمان و سنگها از هم جدا نگردند. یعنی آنقدر سفت و سخت باشد در صورت شکستن سنگ هم در فرایند شکست از وسط نصف شود.
  •  باید در برش های طول و عرض حباب هوا وجود نداشته باشد.

اگر کفپوشی مشخصات ذکر را نداشته باشد مقاومت مکانیکی لازم را ندارد و در اولین سرما و یخبندان سیمان و سنگ ها از هم جدا می گردند.

کاربرد واش بتن

واش بتن بیشتر در محوطه های بیرونی و عمومی مانند پیاده رو، حیاط، کناره استخر و آبگیر ها‌، پمپ بنزین، فضای سبز و… استفاده می شود. این کفپوش حتی در راهرو های رو بسته نیز کاربرد دارد. هرچند هر کدام از این اماکن نیاز به ترکیب و رنگ بندی ویژه ای دارد که با محیط همخوانی داشته باشد. حتی منطقه جغرافیایی نیز از لحاظ سرما و گرما در انتخاب نوع کفپوش اثر میگذارد. همچنین می توان کفپوش را با مصالح دیگر استفاده کرد و هماهنگی و چیدمان جذابی را ارائه داد.

نحوه اجرای کفپوش واش بتن

هنگام نصب واش بتن باید به موارد زیر توجه کنیم:

  • سطح زیر کار کفپوش حتما متراکم و کوبیده شود.
  •  موزاییک بتنی را می توان با ملات خیس و خشکه چینی پیاده کرد.
  •  بند در نصب کفپوش معمولا ۱ تا ۵ سانتیمتر است.
  •  برای بند در نصب کفپوش می توان از سیمان سفید، سیمان رنگی، سیمان خاکستری، چمن و… استفاده کرد.
  •  به دلیل سطح برجسته کفپوش باید از ریختن سیمان، گچ، دوغاب و … جلو گیری کرد.
  •  هرگز از مواد پاک کننده قوی و اسیدی و نمک برای تمیز کردن کفپوش استفاده نکنید.

مشکلات و معایب واش بتن

در هر صنعتی ممکن است محصول بی نقصی تولید نشود. اما با بکارگیری مواد اولیه مرغوب و تکنیک های خاصی می توان این نقص ها را به حداقل رساند. واش بتن نیز از این قاعده مستثنی نیست که می توان با بکارگیری راهکارهایی این معایب را به حداقل رساند.

  •  جذب آلودگی در کفپوش بسیار دیده می شود که اگر در تولید آن از سنگ دانه ریز استفاده شود این مشکل کاسته می شود.
  •  کفپوش ها با سنگدانه های درشت در قدم زدن مشکلاتی را برای افراد به همراه دارند که با دستگاه ساده یا استفاده از سنگ دانه ریز این مشکل برطرف می شود.
  •  در مناطق بسیار سرد بهتر است از موزاییک پلیمری استفاده شود.

واش بتن چیست ؟

سخن آخر

واش بتن نوعی موزاییک می باشد که در آن سنگریزه های رنگی و معدنی به صورت برجسته نمایان است. همچنین این کفپوش ها از استحکام بالایی برخوردار هستند.

واش بتن  یا موزاییک شسته  یکی از انواع کفپوش های بتنی است ، که از  ترکیب  سیمان، ماسه ، سنگ های معدنی ، چسب بتن و مواد روان کننده بتن در رنگ های متنوع تولید می گردد.

در تولید واش بتن ویبره ای بعد از مخلوط کردن مواد اولیه ،  بتن به دست آمده را داخل قالبهای لاستیکی ریخته و بعد از گذشتن از روی میز  ویبره  در داخل اتاق بخار میگذارند،  بعد از گذراندن بیست و چهار ساعت  آن ها را از داخل قالب بیرون آورده و با استفاده از فشار آب (واتر جت) و برس های مخصوص فلزی لعاب های سیمان را از روی سنگدانه های زیبای آن میزدایند تا برجستگی و رخ سنگ دانه ها نمایان گردد  و کفپوشی با نمای بسیار زیبا و طبیعی تولید میشود. شما می توانید  جهت خرید و استعلام قیمت واش بتن اصل ودیگر محصولات  پروفسور مانند سنگ رود خانه ومبلمان شهری از طریق شماره: 09123471574 سماس حاصل فرماید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *