اینجا هستید:

  • خانه
  • >
  • مقاله
  • >
  • استفاده از سنگ رودخانه ای در معماری و دکوراسیون
استفاده از سنگ رودخانه ای در معماری و دکوراسیون

به اشتراک بگذارید:

استفاده از سنگ رودخانه ای در معماری و دکوراسیون

استفاده از سنگ رودخانه در ایجاد مناظر و معماری از قدیم و الایام کاربرد فراوانی داشته است. سنگ یک عنصر طبیعی است که در بین تمدن های مختلف برای زیباسازی ساختمان ها و دکوراسیون های مختلف به کار گرفته می شود. استفاده از قلوه سنگ یا سنگ رودخانه ای یک متریال مهم در معماری مدرن است که به خلق مناظر چشم نواز تری برای انسان منجر می شود.

اگر نگاهی به دکوراسیون های مختلف در ویلاها و خانه های مدرن بیندازید با متریال های مختلف در دکوراسیون و معماری مواجه می شوید. اما هیچ کدام به اندازه دکوراسیون هایی که از عناصر طبیعی برای زیباسازی استفاده کرده اند محبوبیت ندارد.

استفاده از سنگ رودخانه ای در معماری و دکوراسیون

دلایل استفاده از سنگ رودخانه ای در معماری

متریال سنگ رودخانه از گذشته تاکنون نقش مهمی در معماری بخش های مختلف دکوراسیون ویلاها، محل کار، منزل و … دارد. سنگ ها با خواص مختلفی که دارند جانی تازه به فضا می بخشند. البته در استفاده از سنگ باید یک سری اصول و قواعد رعایت شود. نباید تمام فضای معماری را با قلوه سنگ تزیین کرد. بلکه باید تنها یک فضا را با این سنگ ها تزئین کنید تا جلوه زیباتری داشته باشد.

دلایل زیادی برای استفاده از قلوه سنگ در معماری و دکوراسیون وجود دارد که مهم ترین آن ها استحکام و زیبایی سنگ ها است که توجه معماران را به خود جلب کرده است. زمانی که از متریال استفاده می کنید امکان اینکه با گذشت زمان از آن خسته شوید وجود ندارد.

از دیگر دلایلی که باعث شده معماران توجه زیادی به استفاده از این سنگ ها بکنند عایق بندی صدا، عایق بندی حرارت و شستشوی راحت و عدم نفوذپذیری است. وجود این ویژگی ها دست معمار را باز می گذارد تا قابلیت های مختلفی را با سنگ پیاده کند.

کاربرد سنگ رودخانه در دکوراسیون

سنگ رودخانه ای در قسمت های مختلفی از دکوراسیون استفاده می شود. هر چه خلاقیت معمار در این زمینه بیشتر باشد می تواند المان های کوچک و بزرگ زیبایی را خلق کند. در زیر به چند نمونه از کاربردهای این سنگ در دکوراسیون اشاره می کنیم.

  • جای شمع با سنگ رودخانه
  • استفاده از سنگ برای نورگیر زیر راه پله ها
  • استفاده از فلاورباکس سنگی
  • سنگ های زیر آتش شومینه
  • سنگ چین ورودی ساختمان ها
  • موزاییک واش بتن
  • پادری سنگی
  • کاربرد سنگ رودخانه در گابیون

فواید استفاده از سنگ رودخانه ای در معماری و دکوراسیون

سنگ رودخانه ای به دلیل  رنگ بندی استحکام و مقاومت بالا در قسمت های مختلف ساختمان ها و ویلاها استفاده می شود. این سنگ بافت مستحکم، زیبا و منحصر به فردی دارد و در محل هایی که استفاده می شود فضا را زیبا و منحصر به فرد می کند. از سنگ های رودخانه پرمصرف در دکوراسیون می توان به سنگ رودخانه مشکی اشاره کردا. ستفاده از این متریال به شما حس طبیعی هدیه می دهد. از دیگر ویژگی های مثبت سنگ رودخانه ای جذب فوق العاده صدا، نصب و نظافت راحت، تنوع رنگ، بافت و قیمت، سهولت در نگهداری، دوام بالا و … است.

استفاده از سنگ رودخانه ای در معماری و دکوراسیون

کاربرد سنگ رودخانه ای در دکوراسیون و معماری ویلاها

معمولا در ساخت محوطه سازی متریال های طبیعی هیجان انگیزتر و جذاب تر است. وقتی ویلا با سنگ رودخانه  سفید در ابعاد بزرگ کوچک چیدمان می شود هارمونی خاصی به محیط می بخشد. سنگ های رودخانه ای در رنگ های مختلف وجود دارند که معمار باید به نحوی رنگ ها را در ویلا کنار هم بچیند که هماهنگی ایجاد شود. در ویلاها معمولا برای مسیر ورودی باغ تا ساختمان از سنگ رودخانه ای استفاده می کنند. معماران می توانند با خلق ایده های نو پیده روهای زیبا و مارپیچی را در فضای بیرونی ویلا خلق کنند.

همچنین می توان با قلوه سنگ ها اطراف باغچه را تزیین کرد و یا آن را جایگزین چمن کرد تا جلوه زیباتری به خود بگیرد. به طور کلی محدودیتی در استفاده از این سنگ وجود ندارد و بنا به سلیقه و محیط می توان زیباترین نقش و نگار را با آن پیاده کرد.

استفاده از سنگ رودخانه ای در ساخت آبنمای سنگی

از آنجا که متریال سنگ رودخانه ای یک متریال طبیعی و محکم است به کار بردن آن در آبنما و حوضچه ها باعث شفافیت دو برابری آب و طراوت آن می شود. می توان همزمان با استفاده از قلوه سنگ نورپردازی هم انجام داد تا جلوه زیباتری داشته باشد. با بکار بردن سنگ در نمای داخلی و بیرونی ساختمان یا ویلا بخشی از طبیعت را به خانه آورده اید.

سنگ رودخانه ای یکی از عناصر طبیعی میباشد که میتوان از آن به برای ایجاد منظر یا معماری در داخل و یا خرج خانه بهره برد ، همچنین استفاده از سنگ قلوه ای یا سنگ تزیینی به همراه فضای سبز  مناظر چشم نوازتری برای انسان خلق میکند .

استفاده از سنگ رودخانه ای در معماری و دکوراسیون

کاربرد سنگ رودخانه در دکوراسیون

علاوه بر موارد فوق با کمی خلاقیت میتوان المان های کوچک و بزرگی برای استفاده در معماری داخلی و دکوراسیون منزل و طراحی منظر با استفاده از سنگ رودخانه ای ویا همان قلوه سنگ خلق نمود.

استفاده از سنگ رودخانه ای در معماری و دکوراسیون

جای شمع با سنگ رودخانه

استفاده از سنگ رودخانه ای یا قلوه سنگ در ساخت انواع جاشمعی از جمله جا شمعی معلق که در دکوراسیون داخلی کاربرد دارند.

استفاده از سنگ رودخانه ای در معماری و دکوراسیون

استفاده از فلاورباکس سنگی

استفاده از سنگ قلوه ای یا همان سنگ رودخانه ای در ساخت انواع گلدان ها که در معماری و دکوراسیون  داخلی کاربرد دارند . از قلوه سنگ و سنگ رودخانه ای در ساخت فلاور باکس ها که در معماری منظر کاربرد دارند .

موزایک واش بتن

استفاده از سنگ رودخانه ای و قلوه سنگ ها در موزاییک واش بتن در  معماری منظر .

استفاده از سنگ رودخانه ای در معماری و دکوراسیون

پادری سنگی

استفاده از سنگ قلوه ای در ساخت پادری و معماری داخلی .

استفاده از سنگ رودخانه ای در معماری و دکوراسیون

کاربرد سنگ رودخانه در  گابیون

استفاده از قلوه سنگ رودخانه ای در ساخت دیوارهای گابیون و معماری منظر .

سخن آخر

همانطور که گفته شد سنگ رودخانه یکی از متریال های طبیعی است که نقش مهمی در زیباسازی فضای داخلی و بیرونی خانه ها و ویلاها دارد. این سنگ با استحکام و مقاومت بالایی همراه است و همین ویژگی ها باعث شده تا معماران در بخش های مختلفی از معماری و دکوراسیون از ان بهره ببرند. از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید می توانی جهت خرید واستعلام قیمت سنگ رودخانه با شماره: 09123471574

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *