اینجا هستید:

بسته بندی و صادرات

به اشتراک بگذارید:

بسته بندی و صادرات

نحوه بسته‌بندی سنگ رودخانه برای صادرات یا مصارف داخلی کشور دغدغه خیلی از کسانی است که استفاده از این نوع مصالح موردتوجه‌شان قرار گرفته است. سنگ قلوه‌ای رودخانه (Pebble) به ابعاد بزرگ‌تر سنگ‌های رودخانه (River rock) گفته می‌شود که از آن‌ها بیشتر برای محوطه‌سازی یا ساخت واش بتنهای درجا استفاده می‌شود.

سنگ های تزیینی تولیدی این مجموعه در انواع بسته بندی های مختلف مانند توری ، نایلون و جامبوبگ جهت بازار داخلی و صادرات عرضه میگردد .

بسته بندی و صادرات

انواع بسته بندی محصولات پروفسور

سنگ رودخانه‌ای دایره گسترده‌ای از سنگ‌هایی را در برمی‌گیرد که می‌تواند در مصالح ساختمانی یا اقلام آن استفاده شود. نحوه بسته‌بندی این‌ها تا حد زیادی به قطر و وزنشان بستگی دارد. مصارف با تناژ بالا و داخل کشور بیشتر به‌صورت باز و فله حمل می‌شود. سفارش‌های کوچک‌تر و همین‌طور مربوط به سنگ‌های خاص‌تر با رنگ‌های متنوع و پرداخت شده، در کیسه‌های مختلف بسته‌بندی می‌شود. همه چیز به اندازه و نوع سنگ‌ها بستگی دارد. دسته‌بندی کلی سنگ رودخانه هم بر اساس اندازه صورت می‌گیرد.

  • خرده‌سنگ رودخانه‌

از قطعات ریزتر سنگ رودخانه‌ای برای مصارف تزئینی با حجم کوچک‌تر و اجرای سبک‌تر استفاده می‌شود. قطر سنگ‌های این دسته می‌تواند در اندازه‌های میلی‌متری تا ۵ سانتی‌متر متغیر باشد. ساخت موزاییک‌های واش بتن ویبره‌ای و درجا پرکاربردترین مصرف خرده‌سنگ رودخانه است. فروش و بسته‌بندی این سنگ‌ها به‌صورت مستقل کم‌تر صورت می‌گیرد. چون سبک‌تر از قلوه سنگ است، به‌عنوان مصالح سنگین به کار نمی‌رود و معمولاً بسته‌بندی جداگانه‌ای هم ندارد یا به‌صورت تنی حمل می‌شود.

  •  قلوه سنگ رودخانه‌

این دسته، سنگ‌های با قطر بالای ۵ سانتی‌متر را شامل می‌شود. به شکل جداگانه می‌توان از این نوع سنگ رودخانه به جای مصالح صنعتی ساختمان مثل آجر و بلوک و موزاییک‌ها استفاده کرد. دیوارچینی و کف‌سازی معمولی‌ترین استفاده از  سنگ رودخانه است.

کف‌سازی، تزئین محوطه داخلی و خارجی، مبل گابیون و… برخی از استفاده‌های قلوه سنگ است. برای بسته‌بندی این‌ها از کیسه‌های نایلونی یا کنفی با استقامت مناسب استفاده می‌شود. برای صادرت چون وزن سفارش بالاتر است، قلوه سنگ‌ها را داخل توری‌های فلزی‌ای که روی پالت‌های چوبی یا پلاستیکی سوار شده است، بسته‌بندی می‌کنند.

گروه صنعتی پروفسور برای بسته‌بندی سنگ رودخانه و مصارف داخلی معمولاً از کیسه‌هایی با گنجایش ۳۵ کیلوگرم استفاده می‌کند. برای صادرات می‌توان از کیسه‌هایی محکم‌تر با گنجایش بیشتر، یا جعبه‌های چوبی مستحکم با گنجایش بالا استفاده کرد. همچنین وزن بسته بندی ها گوناگون بوده و مطابق سفارش مشتریان گرامی متغییر میباشد . بسته به شرایط سفارش و چگونگی حمل‌ونقل، توری‌های فلزی پالت دار هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

می‌تواند جایگزین انواع موزاییک صنعتی باشد و به علت استحکام و ماندگاری بالا در زیباسازی حیاط و فضا‌های بیرونی ویلا‌ها، یا ساخت انواع مبلمان شهری به کار برود. بسته‌بندی سنگ رودخانه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. غالباً از کیسه‌های کوچک با گنجایش ۲۰ تا ۴۰ کیلو برای این منظور استفاده می‌شود. ولی با در نظر گرفتن شرایط سفارش و بسته به اندازه سنگ‌ها و طول مسیری که باید تا رسیدن به مقصد طی کند، تغییراتی در نحوه بسته‌بندی صورت می‌گیرد.

بسته بندی و صادرات

شرایط صادرات و بسته‌بندی مناسب سنگ رودخانه

  •  در نظر گرفتن شکل

سنگ قلوه‌ای رودخانه به‌طورکلی از نظر شکل دارای سطوح محدب است که بر اثر اصطکاک با جریان آب یا پرداخت کارخانه حالت صیقلی هم پیدا کرده است. سطوح دایره‌ای شکل این سنگ‌ها روی هم قرارگیری آن‌ها را سخت می‌کند. بسته‌بندی آن باید به گونه‌ای باشد که لغزندگی سنگ‌ها را از روی هم به حداقل برساند.

  •  در نظر گرفتن ارزش مادی

رنگ و جنس سنگ رودخانه تفاوت ظاهری و همین‌طور ارزش تومانی آن را تعیین می‌کند. انواع سنگ قلوه‌ای سفید ازنا، مرمر رگه‌دار، مشکی و… در بازار موجود است. از نظر اندازه از ۵ سانتی‌متر تا حدود ۲۰ سانتی‌متر قابل ثبت سفارش و صادرات است. طبیعتاً برای سنگ‌های گران‌تر باید بسته‌بندی مناسب‌تری هم صورت گیرد.

  • تعیین کاربری

مهم‌ترین نکته درباره این سنگ‌ها تعیین کاربری و مناسب تشخیص دادن آن در طراحی مورد نظر است. سنگ قلوه‌ای در محوطه‌سازی یا مبلمان شهری باید متناسب با شرایط اقلیمی باشد و با روح محیط هم سازگاری داشته باشد. تعیین کاربری سنگ در بسته‌بندی و شرایط ارسال نقش دارد. سنگ‌هایی که از آن برای کاربری‌های غیر تزئینی‌تر مثل کف سازی استفاده می‌شود نیاز به بسته‌بندی ساده‌تری دارند. در مقابل برای سنگ‌های روکار و ویژه‌تری که قرار است بار اصلی زیبایی سازه را به دوش بکشند، باید بسته‌بندی‌ای صورت بگیرد که موقع حمل به بافت رویی سنگ آسیب نرسد.

  •  مقدار سفارش

به‌طورمعمول برای پوشش هر مترمکعب ۱۳۰۰ کیلوگرم سنگ رودخانه محاسبه می‌شود. این وزن با توجه به اندازه قلوه سنگ‌ها کم و زیاد می‌شود اما برای سفارش‌های بزرگ بیشتر بر اساس همین مترمکعب، سنگ را بسته‌بندی می‌کنند.

بسته بندی و صادرات

صادرات سنگ رودخانه

کارخانه پروفسور با بهره‌مندی از ذخایر بزرگ سنگ و در نظر گرفتن تمامی جوانب سفارش، متناسب‌ترین بسته‌بندی را برای مصارف داخلی یا صادرات انجام می‌دهد.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *