اینجا هستید:

بهترین نوع موزاییک برای حیاط

به اشتراک بگذارید:

بهترین نوع موزاییک برای حیاط

همان طور که می دانیم دغدغه های زیادی برای پیمانکاران در حال ساخت یک ساختمان و خریداران وجود دارد؛ یکی از اصلی ترین دغدغه های این افراد یافتن بهترین نوع موزاییک برای حیاط است امروزه با توجه به تنوع طرح و ابعاد و جنس موزاییک های مختلف، انتخاب انواع مناسب این متریال ضروری ساختمان، مسئله ای بسیار دشوار است. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع موزاییک مناسب برای حیاط و ویژگی های آن ها آشنا کنیم پس لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

انواع موزاییک برای حیاط

یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی که به عنوان پوشاننده و کفپوش حیاط استفاده می شوند موزاییک حیاطی می باشند عموما موزاییک ها از ترکیب موادی همچون سیمان-بتن- اب- ماسه –خرده سنگ(دارای رنگهای متنوع) ساخته می شوند. باید بدانیم که مقاومت موزاییک های مختلف در برابر فشار و ضربه متفاوت است و عموما دارای کاربردهای مختلفی هستند انواعی از موزاییک ها که صرفا برای پوشاندن حیاط کاربرد دارند،واش بتن هستند که دارای مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه هستند در حدی که می توانند به راحتی فشار حاصل از عبور و مرور ماشین و انبساط و انقباض حاصل از تغییرات اقلیمی را تاب بیاورند.

بهترین نوع موزاییک برای حیاط

انواع موزاییک مخصوص حیاط ساختمان

در ذیل به معرفی انواع متفاوتی از موزاییک حیاط و ویژگی های انها بپردازیم :

1. موزاییک کف حیاط پلیمری :

موزاییک  پلیمری  همان  موزاییک های  معمولی می باشد  با تغییر  مریال وچند مواد  ازودنی مثل   پلیمریزاسیون  فرایند تولید  موزاییک پلیمری  انجام میشود واین  موزاییک در مقایسه  با دیگر  موزاییک های بازار بسیار  مقاوم و زیباتر می باشد.البته توجه داشته باشید که قیمت این نوع موزاییک ها در مقایسه با موزاییک های دیگر کمی گرانتر است .

از مهم ترین خصوصیات این نوع موزاییک می توان به تاب اوری بسیار بالا و مقاومت انها در برابر تغییرات اب و هوا و قدرت ان در برابر جذب اب کم اشاره کرد همچنین ملات ان انسجام و چسبندگی بالایی دارد و این نوع موزاییک برای حیاط هایی که در مناطق سردسیری قرار دارند گزینه مناسبی است .

2. موزاییک کف حیاط بتنی:

این نوع موزاییک مقاوم ترین موزاییک کف  حیاط در برابر فشار و ضربه می باشد. دارای دو لایه بتنی و همچنین وزن بسیار بالاست به همین دلیل می تواند اجسام سنگین را به خوبی حمل کند .

3. موزاییک کف حیاط سیمانی :

جزو ساده ترین انواع موزاییک می باشد . این نوع موزاییک سنگدانه و رنگ تزئینی ندارد . اکثر افراد استفاده از این نوع موزاییک ها را برای پارکینگ می پسندند چرا که این نوع موزاییک در هنگام بارش باران و برف لغزنده می شود و ممکن است افراد را با حوادثی مواجه سازد .

4. موزاییک کف حیاط لاشه:

این نوع موزاییک ها از ترکیب منسجمی از قلوه سنگ ها و تکه سنگها تشکیل شده است و دارای سطح صافی می باشد این نوع موزاییک ها دارای ابعاد متنوعی هستند ولی عموما ابعاد 40 *40 انها برای حیاط انتخاب می شود .

5. موزاییک حیاط واش بتن:

عموما به این نوع موزاییک های حیاط موزاییک حیاطی شسته نیز گفته می شود و این نام به این دلیل است که پس از طی کردن فرایند پرس، توسط بخار سیمان مورد شستشو قرار می گیرند.

این نوع موزاییک ها بسیار ایمن بوده و به هیچ عنوان در هنگام بارش برف و باران لغزنده نمی شوند. . این موزاییک یکی از زیباترین و محبوبترین کفپوش ها در بین مشتریان می باشد.

6.موزاییک صاف

این نوع موزاییک در ساخت با دیگر موزاییک ها تفاوتی ندارد ولی از نظر طراحی و اجرا در مکان ها متفاوت است و موزاییک صاف را نمی توان در همه جا استفاده کرد به دلیل سبک ساخت متفاوتی دارد باید در مکان های مثل : پاسیو ساختمان و بالکن قابل اجرا است.

7. موزاییک پرسی

موزاییک پرسی  جز مقاوم ترین و محبوب ترین محصولات سیمانی به شمار می رود به وسیله دستگاه های پیشرفته موزاییک سازی با ترکیبات ماسه پودر سنگ سیمان فشرده و پرس می شوند تا در مقابل عوامل مختلف مستحکم و بدون ترک خوردگی مدت زمان زیادی قابل استفاده باشند.

بهترین نوع موزاییک برای حیاط

موزاییک حیاط جدید

موزاییک های حیاطی دارای ابعاد متنوعی هستند که از رایج ترین ها می توان به ابعاد: 40*40 و 30*30 و 20*20 اشاره کرد از طرفی ضخامت و ارتفاع موزاییک های حیاطی نیز متنوع( از لحاظ رنگ و طرح و شکل هندسی ) بوده و عموما دارای ضخامت بین 2.5 تا پنج سانتی متر هستند.

امروزه در بازار انواع موزاییک حیاطی جدید وجود دارد که می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  •  موزاییک حیاطی شیاردار که در انواع طرح های الماسی / اشکی/ ماری/ جوشقان
  •  موزاییک حیاطی شیاردار دارای طرح های کویر/ چرخ دنده /مارگون//آپادانا//خورشید/ موج

چطور موزاییک قدیمی را نو کنیم ؟

برای برق انداختن موزاییک های قدیمی راهکارهای خانگی زیادی وجود دارد که در زیر به انها اشاره می شود :

1. استفاده از روغن کتان:

روغن کتان را به پارچه ای با مقاومت بالا و بدون پرزدهی اغشته کنید و روی لکه های سرامیک با فشار دست بسابید این کار را تا از بین رفتن کامل لکه ادامه دهید .

2. استفاده از پودر ماشین لباس شویی:

کمی پور ماشین لباسشویی را با مقداری جوش شیرین مخلوط کنید و با فرچه ای مناسب روی لکه ها بزنید تا موزاییک ها تمیز شوند .

اجرای  موزاییک  و توجه  به چند نکته مهم 

امروزه برای اینکه بتوانید کف سازی را در ساختمان ها انجام دهید، باید در هنگام اجرا موزاییک باید به نکات توجه داشته باشیم برای این که شما بتوانید این کار را به سرعت انجام دهید، باید حتما نکات مهمی را در نصب موزاییک در نظر بگیرید.

کلام اخر

در این مطلب به بررسی انواع موزاییک کف حیاط و ویژگی های ان پرداختیم پیشنهاد ما به شما این است که پیش از خرید این مصالح ساختمانی مهم به بررسی جامع فروشگاه مورد نظر و جنس متریال خریداری شده توجه ویژه داشته باشید .تیم متخصص و قوی گروه صنعتی پروفسور با تجربه ای گسترده در زمینه تولید انواع مصالح ساختمانی نظیر انواع موزاییک به ویژه موزاییک کف حیاط در خدمت مشتریان گرامی است.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات در حوزه خرید انلاین محصولات می توانید با شماره گیری: 09123471574و ارتباط با مجرب ترین مشاوران گروه صنعتی پروفسور بهترین انتخاب ها را در حوزه کاری خود  بحترین محصول را تهیه کنید .

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *