اینجا هستید:

  • خانه
  • >
  • مقاله
  • >
  • تفاوت واش بتن دارا افزودنی و بدون افزودنی
تفاوت واش بتن دارا افزودنی و بدون افزودنی

به اشتراک بگذارید:

تفاوت واش بتن دارا افزودنی و بدون افزودنی

واش بتن کفپوش های بتنی در مدل های متنوع مثل  واش بتن آنتیک،  واش بتن درجا، معمولی، ویبره ای،  پرسی و … است. این محصول ترکیبی از سیمان، سنگ، ترکیبات معدنی و گاهاً افزودنی هایی مثل کربوکسیلاتی که به علت طرح و نقش زیبا در کف سازی پارک، باغ، پیاده رو، بین بلوک های ساختمان، کناره و کف استخر، پارکینگ و … به کار می رود.

برخی واش بتن ها به علت مقاومت، استحکام و اصطکاک بالا، در معابر مورد استفاده قرار می گیرد. البته انتخاب واش بتن برای اماکن مختلف، بستگی به ترکیب مصالح، رنگ بندی، میزان مقاومت و نوع کاربرد آن ها دارد.

نحوه تشخیص واش بتن های افزودنی دار و بدون افزودنی

واش بتن ها در دو نوع مختلف تولید وبه بازار عرضه می شود در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.!

واش بتن های افزودنی دار:

از خصوصیات این محصول می‌توان به جذب پایین آب، مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی، عدم استفاده از پودر سنگ، تولید در شکل و رنگ و ابعاد متفاوت، مقاوم تر از کفپوش های فانتزی، نصب آسان اشاره کرد.

واش بتن های بدون افزودنی:

این محصول دارای جذب آب نسبتاً زیاد، مقاومت پایین در برابر تغییرات آب و هوایی و سرما، استفاده زیاد از پودر سنگ، تولید در ابعاد و اشکال متنوع (مشابه با بتن های افزودنی دار)، مقاومت متوسط در تحمل فشار و نصب آسان است.

تفاوت واش بتن دارا افزودنی و بدون افزودنی

تفاوت در متریال واش بتن مختلف:

واش بتن های افزودنی دار، حاصل ایجاد تغییراتی در متریال و مصالح واش بتن های بدون افزودنی است. یعنی علاوه بر ماسه، سنگدانه‌ های رنگی، سیمان و پودر سنگ، دارای افزودنی هایی به نام رزین یا کربوکسیلات است. همچنین تغییر در مقدار سنگدانه یا پودر سنگ، تفاوت های چشم گیری بین دو واش بتن و کاربردهای آن به وجود خواهد آورد.

تفاوت در طول عمر واش بتن:

وجود افزودنی های رزین یا پلی استر، در واش بتن، آن ها را نسبت به واش بتن های بدون افزودنی مقاوم تر کرده است. به عنوان مثال کاهش پودر سنگ، موجب شده تا جذب آب کمتر صورت گیرد و بدین ترتیب، مقاومت واش بتن در برابر دما و فشار بالا برود. در صورتی که واش بتن های بدون افزودنی، به دلیل جذب بالای آب، مقاومت آن کم بوده و در مناطق سردسیر از آن استفاده نمی شود. مورد بعدی استفاده بیشتر از سنگدانه های ریز است که تراکم واش بتن را افزایش می دهد.

تفاوت در شکل ظاهری:

واش بتن های افزودنی دار به دلیل استفاده از رزین، شکل و رنگ متفاوتی دارند. موزاییک پلیمری یکی از همین بتن های افزودنی دار است که به رنگ سنگ های مصنوعی یافت می شود.

نحوه تشخیص واش بتن های افزودنی دار از بدون افزودنی

نحوه تشخیص دو نوع واش بتن، از روی ظاهر ممکن است برای افرادی که اطلاعات و تجربه کافی در این زمینه ندارند سخت باشد. در واقع پشت و اطراف محصول همرنگ سنگ های مصنوعی بوده و از این جنبه با نوع بدون افزودنی کاملاً متفاوت است.

جهت تشخیص واش بتن های افزودنی دار، با چکش به آن ضربه بزنید. شکستگی یا ترک خوردگی قطعه، و در پی آن جدا شدن سنگ های داخل آن و کچل شدن موزائیک، خبر از کیفیت و مرغوبیت پایین واش بتن و احتمال فاقد افزودنی بودن آن را می دهد.

اسامی دیگر واش بتن

واش بتن ها را با اسامی دیگری هم می شناسند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • واش بتن شسته
  • کفپوش سنگ برجسته
  • موزاییک سنگ برجسته
  • موزاییک شسته

کفپوش واش بتنهر زمان که این اسامی به گوشتان خورد، بدانید که منظور همان واش بتن می باشد.

مزایای استفاده از واش بتن

واش بتن ها معمولاً جزء کف پوش های دکوراتیو ارزان هستند. سطح برجسته و سه بعدی و ترکیب رنگ بندی ها از آن ها ظاهر زیبایی ساخته است و تماشای آن حس خوبی به انسان منتقل می کند.

واش بتن های افزودنی دار، عمر نسبتاً بالایی دارند و به علت تراکم بالای سنگ ها، تمیزکردن آن آسان است، زیرا فضای خالی زیادی برای تجمع آلودگی وجود ندارد.

استفاده از واش بتن ها به علت اصطکاک بالا و سطح ناهموار در مسیرهای لغزنده، قطعاً بهترین انتخاب است.

تفاوت واش بتن دارا افزودنی و بدون افزودنی

جمع بندی

درگذشته کفپوش ها اغلب به صورت موزاییک یا سیمان بودند که در طول زمان، دچار فرسایش و شکستگی می شدند. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت، سازه های زیبای واش بتن، جایگزین آنها شده است که به علت مصالح با کیفیت و سیستم تولید در خلاء و بخار آب، این قطعات را در برابر سایش مستحکم می کند.

شما می توانید انواع مختلف واش بتن را بسته به کاربرد مورد انتظار، برای مکان های مختلف استفاده کنید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *