اینجا هستید:

سنگ رنگی در مکان های مختلف

به اشتراک بگذارید:

سنگ رنگی در مکان های مختلف

سنگ‌های رنگی که ترکیبی از سنگ‌های مختلف تراورتن، مرمریت و مرمر هستند، با توجه به زیبایی طبیعی که دارند، برای کاربردهای مختلف، کاربرد داشته و نمای خوبی به محیط می‌دهند. این سنگ‌ها با ظاهر گرد و صیقلی، مانند همان سنگ‌ها است که در طبیعت و به خصوص حوالی رودخانه‌ها می‌بینیم. به همین خاطر به سنگ رودخانه نیز معروف هستند.

کاربرد سنگ رودخانه در محیط های  مختلف

به طور کلی سنگ رودخانه کاربردهای فراوانی در محوطه سازی دارد که در این مقاله به مهم‌ترین کاربردهای آن اشاره خواهیم کرد.

سنگ رنگی در مکان های مختلف

محوطه سازی استخر

چنان‌چه در محوطه‌ی خانه و ویلای خود استخر دارید، زیبا سازی فضای اطراف آن، اهمیت بسیاری در جلوه‌ی بهتر استخر و فضای شما خواهد داشت. یکی از ایده‌های جذابی که برای زیبا سازی و محوطه سازی استخر، کارساز است؛ استفاده از سنگ رنگی برای ساخت مسیر رفت و آمد و ساخت باغ سنگی یا تلفیق باغ سنگی و گیاهی است. با جمع آوری یا خرید سنگ رودخانه، خودتان به سادگی می‌توانید فضایی دلنشین بسازید. سنگ فرش کردن یک مسیر منتهی به استخر با سنگ‌های رنگی، می‌تواند فضای بسیار دلنشینی را مهیا کند.

سنگ رنگی در مکان های مختلف

محوطه سازی ویلا

محوطه سازی ویلا با سنگ رودخانه مشکی و سنگ رودخانه سفید می‌تواند فضای طبیعی را نسبت به استفاده از سنگ و موزاییک‌ها، ایجاد نماید. سنگ رنگی برای محوطه سازی گزینه‌ای مناسب است. تلفیق فضای سبز، استفاده از آب‌نما و سنگ‌های رنگی می‌تواند گزینه‌ای ایده آل برای زیباسازی حیاط ویلاها باشد.

طراحی محوطه سازی دانشگاه

طراحی محوطه سازی و فضای سبز برای دانشگاه نیز همواره اهمیت زیادی دارد و دانشگاه‌ها همواره به تصاویری که از آن‌ها منتشر می‌شود، شناخته می‌شوند. تزیین گلدان‌ها و چینش راهروها در فضای سبز با سنگ رودخانه سفید می‌تواند فضای جذابی را ایجاد کند. سنگ رودخانه سفید امروزه به خاطر جلوه‌ی زیبایی که دارد برای ایجاد فضای مجلل در محوطه سازی تالارها، هتل‌ها و مراکز تجاری و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ‌های رودخانه دارای تنوع رنگی بالایی هستند و می‌توانید رنگ‌های مختلف آن را بر حسب مکان مورد نظر خود، به کار ببرید.

فضای سبز در محوطه سازی

طراحی فضای سبز همواره یکی از جذاب ترین انتخاب‌ها برای محوطه سازی بوده و خواهد بود. فضای حیاط آپارتمان‌ها و ویلاها، فضای سالن و لابی ساختمان‌ها و حتی طراحی مناسب بالکن و روف گاردن‌ها با استفاده از پوشش گیاهی مناسب، مناظر جذاب و بی نظیری را برای این مکان‌ها ایجاد می‌کنند.

در محوطه سازی اصولی با فضای سبز، بایستی انتخاب گیاهان، گلدان‌ها و موارد حاشیه‌ای به درستی صورت گیرد. ترکیب رنگی مناسب المان‌های مختلف و هارمونی مناسب، در جلوه‌ی فضا اهمیت بسیاری دارد.

برای فضاهای باز، سبزه و چمن در کناره‌ها و ترکیبی از گیاهان مناسب که با آب و هوای منطقه سازگار هستند با آبنماها و چینش سنگ‌ها می‌تواند حس بودن در طبیعت را برای افراد به ارمغان بیاورد.

البته برای محوطه سازی با گیاهان، صرفا نکات معماری و طراحی کافی نیست و انتخاب گیاهان و پوشش گیاهی نیز باید به درستی صورت گیرد تا گیاهان رشد مناسبی داشته باشند. به عنوان مثال، کاشت گیاهان گلدار در سایه‌ها باعث عدم گل دهی گیاه و شکوفا شدن آن می‌گردد.

همچنین موضوع دیگری که اهمیت دارد، کاشت گیاهان در بخش مناسبی از محوطه است. حساسیت یک گیاه نسبت به نور خورشید، احتیاجات آن، حجم، شکل و ارتفاع نهایی گیاه، اصلی ترین موارد برای جانمایی کاشت گیاه هستند. کاشتن درختانی با تاج گسترده مانند درخت باید در کنار دیوارها و فضاهای محدود، در ادامه موجب عدم رشد نامتوازن درخت خواهد شد.

در کل این نکته را در نظر داشته باشید که به خصوص در فضاسازی بیرونی، آنچه یک محوطه را زیباتر می‌سازد، تنوع پوشش گیاهی آن است. تلفیق سنگ‌‌های طبیعی نظیر سنگ رودخانه مشکی در چینش راهروها و کناره‌ی درخت‌ها نیز می‌تواند زیبایی محیط را دوچندان کند.

سنگ رنگی در مکان های مختلف

محوطه سازی روف گاردن

با توجه به گسترش زندگی شهری و آپارتمانی، اهمیت به کارگیری از المان‌های طبیعی برای فضاسازی ساختمان‌ها بیش از پیش شده است. به همین خاطر طی یکی دو دهه‌ی اخیر شاهد ظهور روف گاردن‌ها بوده‌ایم که تبدیل به یک آپشن جذاب برای ساختمان‌های مسکونی و اداری شده‌اند.

روف گاردن‌ها فضای مناسبی برای راه‌اندازی رستوران‌ و کافه هستند. از آنجایی‌که هدف اصلی روف گاردن‌ها افزودن المان‌های طبیعی به زندگی شهری است؛ در محوطه سازی روف گاردن، به کارگیری از عوامل طبیعی نظیر گیاهان، سنگ چینی‌ها و آبنماها، در کنار المان‌های مدرن، موجب دستیابی به فضای دلنشین و جذاب می‌شود.

استفاده از سنگ رودخانه سفید در کنار چمن مصنوعی و گیاهان مناسب در گلدان‌های بزرگ می‌تواند در محوطه سازی روف گاردن، بسیار ایده آل و مناسب باشد. طراحی فضاها و انتخاب المان‌ها باید با دقت کامل صورت گیرد تا هارمونی مناسبی ایجاد کند.

محوطه سازی باغ

باغ‌ها به خاطر داشتن پوشش گیاهی انبوه، فضای طبیعی دلنشینی دارند، اما می‌توان با به کارگیری از المان‌های خیلی ساده و کم هزینه، فضای متفاوت‌تر و جذاب‌تری را ایجاد کرد. به کارگیری از انواع سنگ‌های رنگی نظیر سنگ رودخانه مشکی برای سنگ‌چینی و ایجاد راهروها و کناره‌های درخت ها، می‌تواند در زیباتر به نظر رسیدن باغ، موثر واقع شود.

سنگ‌های رنگی گزینه‌ای جذاب در محوطه سازی

سنگ‌قلوه رنگی دارای طرح و رنگ‌های متفاوتی هستند و با توجه به قیمت مناسب و زیبایی طبیعی، به وفور در موارد مختلف استفاده می‌شوند. سنگ رودخانه سفید و مشکی به دلیل متناسب بودن با انواع فضاها، پرکاربردترین رنگ‌های سنگ‌ها هستند. حتما سنگ سفید رودخانه را به وفور در طراحی بیرونی مکان‌های تجاری و مسکونی دیده‌اید.

استفاده از سنگ‌ها در محوطه سازی ساختمان‌ها و برج‌ها، آبنماها، روف گاردن و … کاملا مرسوم است. سنگ‌ها با توجه به قیمت مناسب و زیبایی طبیعی که دارند، جزو مناسب‌ترین مصالح در محوطه سازی ساختمان‌ها و فضاها محسوب می‌شوند. هماهنگی با سبک‌های مختلف معماری، مقاومت بالا در شرایط جوی، استحکام زیاد، تنوع طرح و رنگ، سهولت اجرا و … موجب ازدیاد کاربرد سنگ‌ها در فضاسازی‌ها شده است.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *