اینجا هستید:

  • خانه
  • >
  • مقاله
  • >
  • اجرای محوطه سازی با ترکیب واش بتن و چمن
محوطه سازی با ترکیب واش بتن و چمن

به اشتراک بگذارید:

اجرای محوطه سازی با ترکیب واش بتن و چمن

احتمالا تا به حال کف پوش حیاط خانه یا باغ و ویلاها را مشاهده کرده اید. برخی از آن ها واقعا زشت و بی روح هستند. قرار نیست یک محیط سرسبز در یک آپارتمان یا ویلا، با کفپوش هایی از موزاییک و سنگ فرش های قدیمی و بی روح طراحی شود. اجرای ترکیب واش بتن و چمن در یک محوطه ی زیبا، این امکان را می دهد که تک تک استفاده کنندگان از آن فضا، بهترین حس و حال را تجربه کنند.

ترکیب واش بتن و چمن به همراه یک محیط سبز و زیبا می تواند، چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند. اما اگر نمی دانید که این ترکیب و استفاده از ان چه مزایایی داشته و چطور اجرا می شود، حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. ما در اینجا سعی کرده ایم چند پرسش اساسی و کلیدی را مطرح و به آنها پاسخ دهیم تا ابهامات شما در این خصوص، رفع گردد.

1. ترکیب واش بتن و چمن چیست و چگونه اجرا می شود؟

2. اجرای محوطه سازی با ترکیب واش بتن و چمن تازه، چه نقشی در زیباتر شدن محیط دارد؟

3. ویژگی های محوطه سازی با پوشش گیاهی چیست؟

4. واش بتن در محوطه سازی چه نقشی دارد؟

ترکیب واش بتن و چمن

واش بتن ها از زیباترین سنگفرش هایی هستند که می توان به راحتی و کمترین هزینه آن ها را تولید کرد و به فروش رساند. واش بتن ها از مجموع نوعی چسب و سیمان به همراه سنگ های ریزه های کف رودخانه تشکیل می شوند. ابعاد متفاوتی دارند و اگر در حیاط یک و خانه و آپارتمان یا ویلا به کار گرفته شوند، زیبایی محیط را دو چندان می کنند.

حالا تصور کنید که اگر قرار باشد در یک ویلا یا حیاط خانه پر از درخت و فضای سبز باشد، زیبایی این واش بتن ها دو چندان می شود.

محوطه سازی با ترکیب واش بتن و چمن

می توان در جاهایی که قرار است یک مسیر یا پیاده رو در وسط حیاط طراحی شود، از ترکیب واش بتن و چمن طبیعی استفاده کرد. البته اگر هم گیاهان و فضای سبز طبیعی در حیاط وجود نداشته باشد، می توان واش بتن را به همراه چمن مصنوعی استفاده کرد .این کار هم می تواند زیبایی های خاص خود را داشته باشد.

محوطه سازی اصول خاصی دارد که در معماری و ساخت یک فضا باید کاملا به کار گرفته شود و با رعایت اصول محوطه سازی، می توان زیبایی محیط را دو چندان کرد.

اجرای محوطه سازی با ترکیب واش بتن و چمن تازه

یکی از بهترین و زیباترین ترکیب ها برای اجرای محوطه سازی، ترکیب چمن تازه و واش بتن است. ترکیب واش بتن و چمن تازه می تواند حس زیبای طبیعت را به ساکنان ویلا یا آپارتمان دهد. این کار علاوه بر داشتن زیبایی و ایجاد حس طبیعی می تواند نوعی احترام به طبیعت باشد و به جای چمن های مصنوعی و بعضا پلاستیکی، از چمن طبیعی استفاده شود.

ترکیب زیبای چمن تازه و واش بتن، با تمام زیبایی هایش، نیازمند نگهداری و رسیدگی و دائم است. اگر چمن های تازه را به حال خود رها کنید، بلند می شوند و زیبایی واش بتن ها را زیر سوال می برند. به علاوه اینکه اگر چمن ها کوتاه نشود، در اثر رفت و آمد و له شدن چمن ها، رنگ سبز آن روی واش بتن ها ایجاد لکه می کند و در اثر تابش خورشید، ثابت می شود و به زحمت پاک می شود.

معمولا در طراحی و اجرای واش بتن و چمن تازه، باید واش بتن ها با فاصله از یکدیگر کار شود تا در میان آن ها چمن، قابل دیدن باشد. می توان از واش بتن های سنگ ریزه یا سنگ قلوه ای برای زیباتر شدن استفاده کرد.

اجرای محوطه سازی برای برخی از افراد، یک دغدغه ی همیشگی است. گاهی تصورات اشتباه می تواند جلوی انسان را ناخواسته برای نو شدن بگیرد. برخی از افراد با دیدن فضای زیبای محوطه های یک ویلای زیبا یا یک هتل که با واش بتن و چمن زیبا سازی شده است، فکر می کنند هزینه ی این کار از سرامیک و موزاییک کاری بیشتر می شود. در صورتی که این فقط یک تصور اشتباه است. اجرای واش بتن و چمن طبیعی یا حتی مصنوعی، می تواند خیلی کم هزینه تر باشد. حتی زیبایی و روح و حس طبیعی بودن در این نوع طراحی خیلی بیشتر از موزاییک کاری خشک و بی روح است.

محوطه سازی با ترکیب واش بتن و چمن

ویژگی های محوطه سازی با پوشش گیاهی

اگر دوست دارید محیط حیاط خانه یا ویلای خود را با ترکیب واش بتن و پوشش گیاهی زیباسازی و محوطه سازی کنید، حتما به پوشش های گیاهی طبیعی، اولویت خاص بدهید. استفاده از پوشش گیاهی می تواند ویژگی های زیر را داشته باشد:

· زیبایی واش بتن در کنار پوشش گیاهی دو چندان می شود.

· حس طبیعت و طبیعی بودن در محیط های محوطه سازی شده با این ترکیب، بیشتر است.

· پوشش گیاهی می تواند به حفظ دمای خنک محیط در فصول گرم سال، کمک کند.

· پوشش گیاهی می تواند ارزان تر از پوشش های مصنوعی تمام شود.

· رسیدگی به برخی از پوشش های گیاهی مانند درختان و گل و گیاهان، هر چند وقت یک بار است و نیاز نیست هر روز آن ها را آبیاری یا هرس کرد.

واش بتن در محوطه سازی چه نقشی دارد؟

واش بتن در محوطه سازی نقش بسیار زیادی دارد. بسیاری از افرادی که صاحب ویلا هستند یا در کار سخت و ساز محوطه ی آپارتمان، هتل و خانه هستند، از  وال مش واش بتن ها استفاده می کنند. واش بتن ها در مقابل آب و برخی از ضربات، مقاومت بالاتری نسبت به موزاییک دارند. همچنین، زیبایی واش بتن به تنهایی خیلی زیاد است. اگر واش بتن ها با چمن مصنوعی یا چمن تازه ی طبیعی ترکیب شوند، زیبایی دو چندان را ایجاد خواهند کرد. این روزها طرفداران استفاده از واش بتن در طراحی و اجرای محوطه سازی، خیلی بیشتر از بقیه ی مصالح است.

محوطه سازی با ترکیب واش بتن و چمن

کلام آخر

طراحی محوطه سازی و فضای سبز برای دانشگاه ویلا و پارک، می تواند با واش بتن ها و ترکیب شدن با چمن  استفاده کنید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *