اینجا هستید:

مزایای موزاییک صاف و کاربرد آن

به اشتراک بگذارید:

مزایای موزاییک صاف و کاربرد آن

موزاییک به عنوان یک کفپوش شناخته شده سالیان سال است که در ساختمان سازی ومحوطه سازی مکان های مختلف مثل پارک ها،باغ، ویلا مورد استفاده قرار می گیرد این کفپوش ها انواع مختلفی دارند و با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تنوع آنها افزایش بیشتری پیدا کرد سطح روی موزاییک ها با توجه به کاربرد آنها و نیز نوع ساخت موزاییک می تواند صاف یا غیر صاف باشد.

به طور معمول یک  موزاییک از دو لایه تشکیل می شود لایه زیرین حدود ۲۰ تا ۲۵ میلی متر ضخامت دارد و از بتن سیمانی ساخته می شود لایه روی موزاییک حدود ۶ میلیمتر دارد و تزیینات و تراشه های مختلف تشکیل می شود کفپوش های موزاییکی در حالت کلی کفپوش مناسب برای مکان های مختلف به حساب می آیند زیرا این کفپوش ها مقاومت بالایی دارد و می‌توانند سال های سال در مکانی که نصب شده اند بدون هیچ آسیبی مورد استفاده قرار گیرند این کفپوش ها از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند موزاییک ها به راحتی تمیز می شوند بنابراین گزینه مناسبی برای مکان های بهداشتی مانند آشپزخانه و سرویس ها نیز هستند. در این مبحث درباره موزاییک صاف، مزایا و کاربرد آنها صحبت خواهیم کرد.

مزایای موزاییک صاف و کاربرد آن

موزاییک صاف چیست؟

با توجه به اینکه سطح موزاییک می تواند صاف یا غیر صاف باشد کاربرد آنها نیز می‌تواند متفاوت باشد حال این سوال پیش می آید  درهنگام اجرا موزاییک باید به چه  نکاتی توجه داشته باشیم خود  معمولاً در مکان های بهداشتی که امکان تجمع میکروارگانیسم ها وجود دارد موزاییک های صاف ترجیح داده می‌شود زیرا تمیز کردن انواع شیاردار در این مکان ها سخت تر است اما موزاییک های صاف به راحتی تمیز می شود بنابراین در جاهایی مانند کارخانه های بهداشتی یا مواد غذایی و یا سایر مکان های بهداشتی موزاییک‌های صاف ترجیح داده می‌شود.

اگر بخواهید برای کف اتاق ها نیز از موزاییک استفاده کنید انواع صاف آن توصیه می شود چون موزاییک های طرح دار حتی از زیر فرش یا موکت نیز مشخص هستند و ممکن است طرح دار بودن آنها باعث آزار کف پا شود و تردد بر روی موزاییک های صاف در چنین مکان های بسیار راحت تر است.

بهترین نوع موزاییک برای حیاط  موزاییک شیاردار بهترین گزینه است. زیرا موزاییک های صاف در مواجهه با آب و برف و باران به راحتی لغزنده می‌شوند و امکان سر خوردن در این نوع از موزاییک ها بسیار بالاتر است برای مکان هایی که تردد کودکان در آنجا زیاد است نیز موزاییک های غیر صاف مناسب تر می باشد زیر موزاییک غیر صاف لغزندگی کمتری دارد.

مزایای موزاییک صاف و کاربرد آن

انواع موزاییک صاف

موزاییک های صاف انواع گوناگونی دارند مواد مورد استفاده در تولید این موزاییک ها به خصوص لایه رویی موزاییک ها و نیز روش تولید باعث ایجاد تفاوت شده است و می توان برای کاربردهای مختلف نوع مناسب موزاییک صاف را انتخاب نمود در حالت کلی موزاییک های صاف را می توان به صورت ذیل دسته بندی کرد:

موزاییک صاف پلاکی:

این موزاییک ها صیقل پذیری خوبی دارند و بسیار سخت هستند و مقاومت بالایی دارند این موزاییک ها در اندازه های مختلف قابل تولید هستند.

موزاییک صاف تزیینی:

همانطور که از اسم این موزاییک ها برمی آید بیشتر جنبه تزیینی دارند و در روی آنها از سنگ های تزیینی استفاده شده است البته موزاییک های تزیینی می توانند به صورت برجسته و شسته نیز تولید شوند و بسته به مکان استفاده و سلیقه افراد می توان نوع موزاییک تزیینی را انتخاب کرد.

موزاییک صاف پرسی:

این موزاییک ها مقاومت زیادی در برابر تغییرات دما دارند و رویه آنها ساب خورده است بنابراین برای مکان هایی مانند پشت بام مناسب هستند همچنین اگر قصد پارکت کردن یک فضا را دارید و نیاز به کف سازی وجود دارد این موزاییک قابل پیشنهاد است البته باید توجه داشت که این موزاییک ها در مکان های سرد زیاد کاربردی نیستند زیرا تراکم آنها در مقایسه با سایر انواع موزاییک کمتر است.

موزاییک صاف گرانیتی:

این موزاییک ها به صورت ویبره و پرسی قابل تولید هستند و از آنها برای پوشاندن کف مکان هایی مانند پارکینگ و مدارس استفاده می شود.

موزاییک های صاف تک لایه:

همان طور که اسم این موزاییک ها پیدا است این محصولات فقط از یک لایه تشکیل شده اند و فقط لایه بالای موزاییک را دارند بنابراین وزن کمی دارند و برای ساختمان ها با طبقات زیاد مناسب هستند.

ابعاد موزاییک صاف

همان طور در بالا اشاره شد موزاییک ها در انواع گوناگون برای شرایط ها و مکانهای مختلف تولید و به بازار ارسال میشوند یکی از موزاییک های محبوب موزاییک صاف میباشد در طرح ها و ابعاد گوناگون، به طور مثال 40*40 میباشد.

مزایای موزاییک صاف و کاربرد آن

قیمت موزاییک صاف

اگر بخواهیم یک برآورد قیمت درباره موزاییک صاف داشته باشیم می توانیم بگوییم قیمت موزاییک های صاف با توجه به مدل و روش تولید آنها متفاوت است علاوه بر نوع موزاییک ابعاد آن نیز بر قیمت محصول تاثیر گذار است در حال حاضر چون نوسانات قیمت در بازار زیاد است بهترین پیشنهاد برای تعیین قیمت به روز مراجعه به سایت ها و فروشگاه های معتبر است بنابراین برای تعیین قیمت دقیق تر بهتر است به مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *