اینجا هستید:

باغ ایرانی

به اشتراک بگذارید:

معماری منظر و حیاط

اولین قدم برای حیاط یک فضای سبزی زیبا؛ وکاربردی اجرا و طراحی اصولی، فضای سبز است. محوطه سازی در زندگی امروزه همانطور که طراحی و دکوراسیون داخلی اهمیت دارد، به همان اندازه نیز طراحی محوطه و لنداسکیپ مورد توجه قرار می گیرد.

فضای سبز چیست؟

یکی از ارکان های اصلی برای طراحی فضای سبز و جانمایی و آرایش گل و گیاهان و المان هایی مثل سنگ رودخانه در موقعیت مناسب و مطلوب خود به بهترین شکل ممکن می باشد که باید قبل از اجرا در طراحی لنداسکیپ به چیدمان و طراحی گیاهان در حیاط توجه شود .

سبک های بروز در طراحی لنداسکیپ :

برای انتخاب مناسب و طراحی فضای سبز حیاط منزل یا باغ ، یک سبک خاص را مدنظر داشته باشید. محوطه سازی می تواند به سبک های مختلفی طراحی و اجرا کرد که عبارتند از :

  • سبک کلاسیک
  • سبک مدرن
  • سبک طبیعت گرایانه

محوطه سازی منظر و حیاط

حیاطی چهار گوش با یک حوض آبی و چند باغچه که منطبق با شرایط مختلف جغرافیایی و محلی مانند آب و هوا و همچنین شرایط فرهنگی شکل های مختلفی داشت.

در قلب بنا همراه با ایوان در دور آن ، یکی از ویژگی هایی بود که در معماری منظر و  لند اسکیپ خانه های ایرانی به چشم میخورد و حیاط قلب و مرکز ساختمان و همچنین حیاط ،  محلی برای برگزاری مراسم مختلف نظیر  عروسی  ، مراسم مذهبی و نیز تجمع اقوام بود.

معماری منظر و حیاط

حیاط در معماری منظر  به صحن خانه و زمین محصور جلوی ساختمان گفته میشود و معمولا محوطه سازی و لند اسکیپ کار میشود که در گذشته گل کاری و درختکاری میشد و در فرهنگ دهخدا حیاط به معنی محوطه و سرای خانه آمده است .

کاربردحیاط در منازل

کاربرد حیاط در خانه های ایرانی بسیار متفاوت میباشد  و میتوان به موارد ذیل به صورت خلاصه اشاره نمود :

حیاط، به عنوان فضایی امن و آرام جهت آسایش بیشتر خانواده میباشد و همچنین از حیاط، به عنوان یک هواکش مصنوعی جهت عبور جریان هوا و نیز وحدت دهنده چند عنصر خانه و ارتباط دهنده چند فضا استفاده میشود .

معماری منظر و حیاط

کفپوش حیاط

معمولا اولین جزء  لند اسکیپ و محوطه سازی حیاط استفاده از کفپوش مناسب جهت کفسازی حیاط و محوطه خانه ها میباشد که در دوره ای استفاده از سنگ و یا آجر استفاده میگردید و لی اکنون از موزاییک حیاطی قدیمی  و کفپوش بتنی و یا واش بتن برای موزاییک حیاط استفاده میشد.

افزون بر موزاییک حیاط از اجزا دیگر حیاط میتوان به وجود باغچه در حیاط اشاره نمود ، در قدیم به وسیله چینش عمودی آجرها باغچه را محصور مینمودند ولی اکنون میتوان از جدول دور باغچه ای و جدول بتنی برای محصور نمودن باغچه ها استفاده نمود .

معماری منظر و حیاط

استفاده از حوض ، استخر و آبنما حیاط

علاوه بر باغچه و موزاییک حیاط  حوض ، برکه ، استخر و آبنما از دیگر اجزای معماری منظر و لند اسکیپ حیاط میباشد که برای زیباتر شدن آن میتوان آن را با سنگ قلوه ساخت و یا از سنگ رودخانه ای در درون آنها استفاده نمود . اگرقصد اجرای محوطه سازی در حیاط خود رادارید پروفسور می تواند شمارا دراین کار یاری کند وصفر تاصد لند اسکیپ  را اجراکند. کافیست با شماره: ۰۹۱۲۳۴۷۱۵۷۴ تماس بگیرید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *