اینجا هستید:

منظور از واش بتن ساب خورده چیست؟

به اشتراک بگذارید:

منظور از واش بتن ساب خورده چیست؟

واش بتن ساب خورده همان بتن شسته شده است، که در کف سازی پارک ها، حیاط خونه و حیاط مکان های عمومی، پیاده روها، باغ و… به طور کلی در محوطه سازی محیط هایی که می خواهیم از مناظر زیبا و شیک برخوردار باشند استفاده می شود.

واش بتن یکی از انواع کفپوش های بتنی است، که بتن آن از ترکیب سیمان، سنگ دانه های معدنی، سنگ رودخانه، چسپ بتن و سایر افزودنی های بتن مثل فوق روان کننده های کربوکسیلاتی در انواع مختلف طرح و نقش با استفاده از رنگ هایی که در طبیعت وجود دارد، ساخته شده است.

منظور از واش بتن ساب خورده چیست؟

واش بتن سنگ رودخانه:

واش بتن سنگ رودخانه نوعی موزاییک است که با سنگ رودخانه طبیعی ساخته شده است که ملات همگنی دارد و سنگ دانه های آن تا آخرین لایه آن وجود دارند.

موزاییک واش بتن سنگ رودخانه باید دارای ویژگی های زیر باشد:

بعد از شکستن موزاییک باید سنگ رودخانه در تمام لایه ها وجود داشته باشد، مثلا وقتی که ضخامت یک واش بتن 37 میلیمتر است باید در تمام 37 میلیمتر آن سنگ رودخانه با رنگ های مختلف وجود داشته باشد.
واش بتن باید بعد از شکستن، سنگدانه های آن و سیمانش از هم جدا نگردد. یعنی سنگ های آن بعد از شکستن این نوع بتن، از وسط شکسته باشند.
قطعات واش بتن که برش های عرضی و طولی می خورند، نباید حباب هوا وجود داشته باشد.

قیمت واش بتن ساب خورده:

واش بتن یک کفپوش بتنی کم هزینه و به صرفه است، زیرا همه مصالح و مواد تشکیل دهنده موزاییک واش بتن در ایران وجود داشته و تولید می شود. تولید نسبتا ارزان و آسان آن از عواملی است که استفاده از واش بتن به عنوان کفپوش برای تولید کننده وخریدار را به صرفه می کند.

در بحث تولید و فروش نکات منفی نیز وجود دارد، مانند تولید واش بتن در کارگاه های کوچک که از مواد بی کیفیت و غیر استاندارد و به صورت غیر علمی تولید شده و نتیجه آن ضرر به بازار، تولید کنندگان و خریداران است.

قیمت موزاییک واش بتن نسبت به سایر کفپوش های بتنی و انواع مختلف موزاییک های دیگر همیشه به صرفه و در رنج قیمت میانی بوده است، و همین امر باعث شده که موزاییک واش بتن جزء پیشنهادات کارشناسان حوزه طراحی و دکوراسیون برای محوطه سازی باشد.

قیمت موزاییک واش بتن آنتیک کمی از واش بتن های با سنگ درشت بیشتر است، زیرا پروسه جمع آوری و الک سنگدانه های ریز سخت و دشوار است. در کل قیمت واش بتن ها به کیفیت و شرکت تولیدی آن بستگی دارد.

انواع واش بتن ساب خورده

انواع مختلفی از واش بتن ساب خورده وجود دارند که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه به انواع واش بتن ها و مزایا و معایب آن می پردازیم.

واش بتن سنگ ریز (آنتیک):

در تولید واش بتن آنتیک از سنگ های ریز معدنی استفاده می شود، که به خاطر تراکم بیشتر سنگدانه ها و بافت منسجم تر آن باعث استحکام خیلی بیشتر و چشم نواز تر شدن این نوع واش بتن نسبت به بقیه می شود.
به غیر از استحکام و زیبایی چشم نواز این نوع موزاییک، راه رفتن روی واش بتن آنتیک بسیار لذت بخش و دل انگیز است.

سطح این نوع واش بتن ها را در مرحله آخر تولید توسط فرچه های فلزی شسته می شوند تا سنگدانه ها به یک میزان از موزاییک بیرون بزنند.

واش بتن سنگ درشت (معمولی):

در ساخت واش بتن معمولی از سنگ های درشت تر و ناهمگن تر از نوع آنتیک استفاده می شود. و پستی بلندی های بیشتری را روی کف محوطه ایجاد می کند.
البته نوعی دیگر واش بتن آنتیک وجود دارد که در ساخت آن از سنگ های درشت استفاده می شود که سطح آن را با دستگاه ساب صاف و صیقلی می کنند که به آن واش بتن ساب خورده می گویند.

منظور از واش بتن ساب خورده چیست؟

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی را در خصوص واش بتن ساب خورده، انواع آن و قیمت آن در بازار برای شما جمع آوری کنیم. باید توجه کنید که برای هر مکانی چه نوعی از واش بتن ساب خورده بهتر و زیباتر ظاهر می شود. و سعی کنید که برای تهیه هر نوع از این واش بتن ها به مراکز معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید، زیرا ممکن که بعضی از این موزاییک ها قیمت کمتری داشته باشند ولی مواد اولیه آن بی کیفیت و اصول ساخت آن علمی نبوده باشد. شما می توانید جهت خریداری انواع واش بتن ومشورت با کارشناسان ما در مورد چه نوع واش بتنی را انتخاب کنید با شماره: 09123471574 در تماس باشید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *