اینجا هستید:

موزاییک پلیمری چیست؟

به اشتراک بگذارید:

موزاییک پلیمری چیست؟

موزاییک پلیمری همان طور که گفته شد نوعی سنگ مصنوعی است که به وسیله‌ی فرآیند پلیمریزاسیون و انجام دادن یک سری تغییرات در مواد اولیه‌ی آن و همچنین تولید کردن شبکه‌های بلوری د سیمان که به یکدیگر متصل هستند به تولید می‌رسد. زمانی که مواد اولیه آن با پلیمرها ترکیب می‌شوند این امر منجر به کریستاله شدن و تبلور سیمان می‌شود.

تبلور و کریستاله شدن سیمان باعث می‌شود تا محصول نهایی تولید شده مقاومت و استحکام بسیار زیادی داشته باشد. تولید موزاییک پلیمری به چنین روشی باعث شده است تا این محصول مقاومتی به اندازه‌ی دو برابر بتن داشته باشد.

موزاییک پلیمری چیست؟

ویژگی های موزاییک پلیمری

یک ویژگی بسیار مهم موزاییک پلیمری مقاومت بسیار بالای آن در برابر سرما است. به عنوان مثال این محصول می‌تواند تا برابر سرمایی معادل ۵۰ درجه زیر صفر مقاومت کند. همچنین این محصول در زمان نصب به خوبی به ملاتی که در زیر آن قرار داده می‌شود می‌چسبد.

در ساخت موزاییک پلیمری از مواد مختلفی استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از سیمان، ماسه، رزین (فوق روان کننده پلیمری) و همچنین رنگدانه‌ های شیمیایی که در رنگ‌های مختلفی مانند مشکی، سفید، قهوه ای، زرد، سبز و آبی مورد استفاده قرار می‌گیرند. موزاییک پلیمری به دلیل مواد اولیه‌ی خاصی که در آن به کار رفته است و همچنین روش تولید منحصر به فردی که دارد در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی به تولید و فروش می‌رسد.

تفاوت موزاییک پلیمری با دیگر موزاییک‌ها

موزاییک پلیمری نسبت به موزاییک‌های دیگری مانند موزاییک‌های حیاطی ، سنگ‌های طبیعی و واش بتن دارای یک سری مزیت‌ها و تفاوت‌ها است.

در مقایسه با موزاییک حیاطی، موزاییک پلیمری دارای مقاومت سایشی و استحکام بیشتری است. در موزاییک حیاطی تنها لایه‌ی رویی آن دارای رنگ است و در صورتی که به صورت سطحی دچار فرسایش شود، لایه‌ی رویی رنگ دار چون دارای مقاومت کمی است، به راحتی از بین می‌رود و لایه‌های زیرین آنکه فاقد رنگ بوده ظاهر می‌شوند و این امر باعث می‌شود تا زیبایی شکل ظاهری آن کمتر شود. همچنین موزاییک پلیمری در مقایسه با موزاییک حیاطی دارای تراکم بیشتری است.

تراکم بیشتر آن باعث می‌شود تا در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت و استحکام بیشتری داشته باشد و کمتر دچار آسیب شود. همچنین به دلیل تنوع رنگ‌های به کار رفته در موزاییک پلیمری، این محصول در مقایسه با موزاییک حیاطی دارای تنوع بیشتری است.

موزاییک پلیمری در مقایسه با سنگ‌های طبیعی و سنگ رودخانه نیز دارای تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای است. به عنوان مثال این محصول نسبت به سنگ‌های طبیعی کمتر دچار لک و تیرگی می‌شود. دلیل این امر این است که سنگ‌های طبیعی به دلیل وجود رزینی در آن‌ها که سطح خارجی آن را می‌پوشاند در ابتدا خیلی ظاهر براقی دارند اما چون این رزین در برابر باران‌های اسیدی و نور آفتاب مقاومت چندانی ندارد، باگذشت زمان سنگ‌های طبیعی ظاهر براق خود را از دست می‌دهند و شکلی تیره به خود می‌گیرند. در مقابل چون موزاییک بتنی نوعی سنگ مصنوعی است آب نمی‌تواند به داخل آن نفوذ کند و مقاومت زین آن نیز بالا است به همین دلیل کمتر دچار لک و تیرگی می‌شود. علاوه بر این موزاییک پلیمری نسبت به سنگ‌های طبیعی دارای وزن کمتر و قیمت پایین‌تری است.

مزایای موزاییک پلیمری

  • مقاوم در برابر سایش
  • عدم نفوذ مواد شیمیایی به داخل سنگ
  • وزن سبک وحمل نقل راحت
  • قیمت اقتصادی و به صرفه
  • شستشو و نظافت آسان
  • استحکام در برابر وزن بالا
  • غیر قابل حل در انواع حلال های صنعتی

کاربردهای موزاییک پلیمری

این محصول به دلیل دارا بودن مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی و حوادث طبیعی، گزینه‌ای مناسب برای پوشاندن سطوح خارج از ساختمان و همچنین سنگفرش‌های زیبا و متنوع است. این نوع موزاییک می‌تواند برای پوشاندن کف محیط‌هایی مانند حیاط ها، پس پیاده روها، پله‌ها، معابر پارک و … مورد استفاده قرار بگیرد.

به دلیل اینکه این نوع موزاییک در برابر آب نفوذ ناپذیر است و در مقابل سرما و یخ زدگی دچار مشکل و شکستگی نمی‌شود، از آن‌ها در مناطق سردسیر از آن‌ها برای برای سنگفرش کردن کفپوش‌ های حیاط از آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین به دلیل وزن و ضخامت کمی که این محصول دارد از آن برای پوشش پشت بام خانه‌ها نیز استفاده می‌شود.

موزاییک پلیمری چیست؟

قیمت انواع موزاییک پلیمری

این محصول نسبت به سنگ‌های طبیعی دارای قیمتی پایین‌تر و در مقایسه با دیگر کفپوش‌ های بتنی غیر پلیمری دارای قیمتی گران‌تر است. این نوع موزاییک به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و دوام بسیار زیادی که دارد، از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است. همچنین موزاییک پلیمری به علت وزن سبکی که دارد هزینه نصب کمتری دارد و به دلیل مقاومت بالا، در زمان نصب ضایعات کمتری را به وجود می‌آورد و با توجه به این دلایل هزینه‌های کمتری را برای فرد خریدار و مصرف کننده به وجود می‌آورد.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *