اینجا هستید:

نحوه اجرای نمای عایق

نمای بیرونی ساختمان می تواند در به وجود آمدن ظاهری زیبا و دلنشین تاثیر بسزایی داشته باشد. امروزه نما هایی که برای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد، علاوه بر بحث زیبایی و نمایی که ایجاد می کنند، عایق بودن و ایجاد استحکام نیز برای آن ها مطرح می باشد. در تعریف کلی  نمای عایق می تواند یکی از گزینه هایی باشد که امروزه بسیار مورد توجه سازندگان قرار دارد و استفاده های زیادی نیز از آن ها صورت می گیرد.

نمای ساختمان می تواند به عنوان یک عایق مناسب در برابر گرما و سرما، حوادث طبیعی و غیره باشد. به طور مثال برای جلوگیری از خطرات آتش سوزی و خسارات ناشی از آن، از نمای عایق آجر نسوز استفاده کرد که ایمنی مناسبی را برابر حرارت و شعله ایجاد می کند.

نمای ساختمان علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، باید دارای انعطاف مناسب در حین اجرا نیز باشد تا بتوان آن را به اشکال مختلف درآورد. همچنین نمای بیرونی ساختمان باید به گونه ای باشد که تناسب درستی با نمای داخلی آن نیز داشته باشد و مانع رسیدن نور به فضای داخلی ساختمان نشود.

مهم ترین انواع نمای عایق که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، نمای شیشه ای، نمای کامپوزیت، نمای بایرامیکس، نمای سنگی، نمای آجری، نمای سرامیکی و نمای سیمانی می باشد. در ادامه به روش های پیاده سازی و اجرای نمای عایق در ساختمان ها و مراحل انجام آن می پردازیم.

روش های پیاده سازی و اجرای نمای عایق

برای اجرای نمای عایق، ابتدا باید آن را آب بندی کرد. این کار در زمان های قدیم به وسیله ی کاهگل صورت صورت می گرفت اما امروزه روش های متنوعی برای آب بندی ساختمان در نظر گرفته می شود و بهترین روش این است که سازه را عایق کاری نمایید.

در عایق های معدنی چون انعطاف پذیری بالایی وجود دارد، بهتر است که از نما عایق سازه استفاده شود. اما این روش دارای مشکلاتی است و مهم ترین مشکل آن نیز این است که لایه ی آخر نما را نمی توان به طور مستقیم بر روی عایق نصب کرد.

نحوه ی اجرا و پیاده سازی این نوع عایق ها این گونه است که دیوار ها باید توسط پروفیل های چوبی یا فلزی قاب بندی می شوند. در این صورت عایق را باید در میان قاب قرار می دهند. پس از این مرحله، نمای سازه را روی سازه پشتیبان نصب می کنند.

نحوه اجرای نمای عایق

روش دیگری که برای اجرای نمای عایق وجود دارد، روش بدون سازه است. این روش دارای هزینه ی کمتری است و برای عایق های پلیمری از آن استفاده می شود. عایق های پلیمری دارای استحکام بالایی هستند و می توان نما را به طور مستقیم بر روی عایق نصب نمود.

یکی از روش هایی که برای محوطه سازی و نماسازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از کفپوش های واش بتن است که ترکیبی از بتن شسته، سیمان، سنگ معدن، رنگ های طبیعی و چسب بتن می باشد. در این نوع نماسازی، برجستگی هایی بر روی کفپوش ایجاد می شود که باعث زیبایی بیشتر آن خواهد شد.

امروزه برای اجرای نمای بیرونی ساختمان از محصولات سیمانی از پیش ساخته ای استفاده می شود که به آن ها بتن اکسپوز گفته می شود. بتن اکسپوز نوعی نماسازی ساختمان است که دارای اشکال و ابعاد مختلف می باشد و ظاهری به حالت سه بعدی را ایجاد می کند. مزیتی که این نوع نماسازی دارد، هزینه ی کمتر آن نسبت به دیگر انواع مصالح ساختمانی است. همچنین نحوه نصب آن نیز راحت تر است و زیبایی منحصر به فردی را به ظاهر ساختمان می بخشد.

نمای عایق و کاربرد آن

یکی از مراحلی که در ساختمان سازی پر اهمیت و مهم است نماسازی است . نما به ساختمان جلوه زیبا می دهد و زیبایی ساختمان را حفظ می کند. برای کم کردن هزینه انرژی و جلوگیری از هدر رفتن آن در داخل ساختمان بهتر است از نمای عایق استفاده کنیم.

نمای عایق ساختمان را در برابر عواملی همچون سرما شدید ، گرما و اشعه های خورشید ، رطوبت و در نهایت تخریب ساختمان در امان می دارد. عایق بندی دیوارهای بیرون ساختمان همان نمای عایق است ک لازم است با دقت بسیار بالایی انجام پذیرد. یکی از چشمگیرترین فواید نما عایق این است که از ورود و خروج صدا به داخل ساختمان جلوگیری می کند با این وجود ساکنان ساختمان در آرامش به سر می برند. عایق کاری نما تاثیر فراوانی در صرفه جویی انرژی دارد و هوای داخل ساختمان را مطلوب نگه می دارد.

قیمت نمای عایق

قیمت نمای عایق با توجه به نوع، جنس و کارایی آن سنجیده می شود به گونه ای که امروزه نماهایی که به وسیله ی بتن اکسپوز اجرا می شوند علاوه بر زیبایی و ظاهر منحصر به فردی که دارند، قیمت مناسب تری را نیز خواهد داشت.

امروزه با توجه به نوسانات گسترده ای که در قیمت ارز داخلی وجود دارد، باعث تاثیر بر قیمت انواع نما از جمله نمای عایق نیز خواهد شد. نمای عایق نیز به عنوان بهترین نوع نما در ساختمان شناخته می شود و طبیعت دارای بالاترین قیمت در بین انواع نمای ساختمان می باشد.

مجموعه پروفسور کو دارای سابقه ای طولانی در زمینه ی تولید و عرضه ی انواع نمای عایق و محوطه سازی می باشد که در صورت تمایل به استفاده از این نوع نماسازی می توانید با این مجموعه تماس بگیرید.

به اشتراک بگذارید:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *