اینجا هستید:

واش بتن در مکان های مختلف

به اشتراک بگذارید:

نحوه اجرای واش بتن در مکان های مختلف

واش بتن نوعی کفپوش برای محوطه سازی در باغ ها، ویلاها، پیاده روها، پارکینگ و روف گاردن ها مورد استفاده قرار می گیرد. واش بتن ترکیبی از سنگدانه ای رنگی طبیعی است که زیبایی و چشم انداز کف محوطه را افزایش می دهد. یکی از نکات مهم در اجرای واش بتن انتخاب واش بتن اصل است.

روش های ساخت واش بتن

در ساخت واش بتن از دو روش درجا و پیش ساخته استفاده می شود. در روش درجا تمام مراحل ساخت واش بتن شامل قالب ریزی، بتن ریزی در محل پروژه انجام می شود. از روش درجا برای ساخت واش بتن در پروژه های ساخت محوطه سازی کوچک استفاده می شود. در روش پیش ساخته، واش بتن در کارخانه با ابعاد و اندازه های مشخص ساخته می شود.

سپس از این قطعات پیش ساخته برای محوطه سازی در پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. روش پیش ساخته مراحل اجرا و نصب واش بتن را افزایش می دهد. همچنین در این روش می توان از تجهیزات جانبی مانند میز ویبره و پرس برای اجرای فرایند ساخت محوطه سازی در پروژه ها استفاده کرد.

واش بتن در مکان های مختلف

نحوه اجرای واش بتن

اجرای واش بتن شامل چند مرحله به شرح ذیل است:

مناسب سازی سطح زیرکار

اولین مرحله برای کفپوشی با واش بتن مناسب سازی سطح زیرکار است. سطح زیر کار کفپوش باید محکم و سفت باشد تا در آینده نشست نکند. در صورتی که از خاک دستی برای زیرسازی کفپوش در اجرای واش بتن استفاده شود، خاک باید کوبیده شود. برای کوبیدن خاک از غلطک استفاده کرد. برای اطمینان از عدم نشست زیرسازی کفپوش واش بتن چند بار زیرسازی آبیاری شود.

شیب بندی مناسب

دومین مرحله در زیرسازی کفپوش واش بتن استفاده از شیب بندی مناسب است. در اجرای کفپوش واش بتن باید شیب بندی طولی و عرضی مناسب باشد. زیرا در صورتی که شیب بندی اصولی و استاندارد انجام نشود، آب روی سطح کفپوش باقی مانده و در زمان یخ زدگی مشکل به وجود می اید. شیب مناسب برای کفپوش واش بتن 3 سانتی متر است.

ملات زیر کار

در ملات کاری زیر کار کفپوش واش بتن باید از ضخامت حداقل 4 سانتی متری استفاده شود.برای ملات زیر کار باید از میزان کافی و استاندارد سیمان استفاده کرد. از دوغاب قبل از چسباندن واش بتن در زیر کف پوش باید به کار گرفته شود.

نگهداری و سیراب نمودن ملات

بعد از اینکه مراحل اجرای کفپوش واش بتن انجام شد، باید سطح کفپوش اب پاشی شود. زیرا سیمان برای هیدراتاسیون و مقاومت بالا به آب زیاد نیاز دارد.

بندکشی واش بتن ها

یکی از مراحل مهم در اجرای کفپوش واش بتن استفاده از بندکشی واش بتن ها است. بندکشی واش بتن ها باید به شکل خمیری باشد. در صورتیکه واش بتن ها به یکدیگر چسبیده شود، نمی توان به شکل خمیری بندکشی نمود. اگر نیاز است که در اجرای واش بتن ها به هم چسبیده شود، باید بندکشی به صورت خشک انجام شود.

برای اجرای بند کشی خشک چند روز بعد از هوای آفتابی سیمان و ماسه بادی را به شکل خشک مخلوط بین بندهای واش بتن ریخته و جارو بزنید. این مرحله را تا پر شدن فاصله بین واش بتن ها ادامه دهید.

واش بتن در مکان های مختلف

مشخصات واش بتن اصل

واش بتن اصل دارای مشخصاتی به شرح ذیل است:

  • واش بتن مرغوب به سختی می شکند. زمانیکه واش بتن اصل شکسته شود، سنگ و اجزای آن باید جدا شود. همچنین سنگدانه های رنگی از لایه رویین تا انتهای لایه زیرین کفپوش واش بتن یکنواخت باشند.
  • واش بتن اصل باید طوسی و رنگ آن روشن تر از سیمان است. در صورتی که رنگ ملات سنگدانه ها سفید باشد، نشان دهنده این است که از سیمان کم در ملات سازی استفاده شده است.
  • واش بتن اصل در کفپوش دارای حباب کمی در بین ملات و سنگدانه ها به وجود می آید. این حباب ها باید به سمت لایه زیرین حرکت کند که نشان دهنده روان کننده و افزودنی در تولید واش بتن کف پوش است.

مزایای استفاده از واش بتن

استفاده از واش بتن به عنوان کفپوش در محوطه سازی مزایایی دارد که شامل موارد ذیل است:

  • دارای انواع مختلف رنگ و طرح
  • قیمت مناسب نسبت به کفپوش های بتنی و سنگی
  • دوام بالا و هزینه کم نگهداری
  • مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی مختلف
  • اصطکاک سطحی
  • اجرای ساده نسبت به کفپوش های سنگ های بتنی

واش بتن در مکان های مختلف

شرکت پروفسورکو در تولید واش بتن

شرکت پروفسورکو اولین و بزرگترین تولید کننده سنگ رودخانه ای در ایران است که برای طراحی و ساخت واش بتن ها در محوطه سازی باغ، ویلاها، روف گاردن ها و پیاده روها مورد استفاده قرار می گیرد. این شرکت انواع واش بتن اصل را با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می دهد. شرکت پروفسورکو انواع سنگ رودخانه ای و واش بتن ها را به صورت حضوری و اینترنتی به فروش می رساند.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *