اینجا هستید:

واش بتن ویبره ای چیست؟

به اشتراک بگذارید:

واش بتن ویبره‌ای چیست؟

مطمئناً اغراق نیست اگر واش بتن ویبره‌ای را بهترین نوع موزاییک واش بتن بدانیم، چون یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین اقدامات تهیه محصولات بتی در روش ساخت این نوع واش بتن استفاده می‌شود. ویبره کردن یا تکان دادن و لرزاندن بتن قبل از خشک شدن باعث خروج قسمت زیادی از حباب‌های هوا از مخلوط بتن می‌شود و همین مسأله فضا‌های خالی درون بتن را کم می‌کند و باعث استحکام بیشتر آن می‌شود. از طرف دیگر واش بتن ویبره‌ای را می‌توان به دلیل کیفیت ساخت و ظاهر بی‌عیب و نقص‌تر نسبت به واش بتن های پرسی یا درجا، نوعی بتن اکسپوز یا پنل‌های بتنی نما محسوب کرد و از آن علاوه بر کف‌پوش محوطه‌های حیاط، ویلا یا سایر مکان‌هایی که به کف‌پوشی پر اصطکاک و بادوام نیاز دارند، در دیوار‌های نمای داخلی و خارجی هم استفاده کرد.

واش بتن ویبره ای چیست؟

روش ساخت واش بتن به روش ویبره‌ای چگونه است؟

بتن به دلیل دوام، چکش‌خواری و مقاومت بالا در برابر طیف گسترده‌ای از شرایط آب‌وهوایی، در کنار مصالح طبیعی مثل قلوه سنگ و سنگ لاشه، یکی از مورداستفاده‌ترین مصالح ساختمانی در سراسر جهان است. انواع متخلف واش بتن با استفاده از سیمان به‌عنوان ماده پایه و سنگ‌دانه‌های ریزتر از قلوه‌سنگ، از ویژگی‌های پراستفاده‌ترین مصالح ساختمانی استفاده می‌کند و پنل‌ها و موزاییک‌های بافت‌داری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که ظاهری طبیعی هم دارند و هماهنگی بیشتری با محیط خارجی برقرار می‌کنند. برای ساخت این مصالح مانند انواع مختلف پنل‌های بتن اکسپوز از قالب‌های پلاستیکی استفاده می‌شود.

تولیدکنندگان مختلف واش بتن مثل پروفسور استون معمولاً مقدار و ترکیبات منحصر به خودشان را به کار می‌گیرند، اما قالب‌های پلاستیکی مخصوص ساخت واش بتن ویبره‌ای به‌طور استاندارد با مخلوط ۶۰ تا ۸۰ درصد سنگ‌های تزئینی که می‌تواند سنگ رودخانه یا گرانیت یا هر سنگ دیگری باشد، با ۱۴ تا ۱۸ درصد آب و ۸ تا ۱۵ درصد سیمان پر می‌شود. در مرحله اصلی ساخت این محصول، قالب‌های پر شده از ملات واش بتن درون دستگاه‌های صفحه‌ای ویبراتور ‌می‌روند و در مدت مشخص باقی می‌مانند تا فرآیند خروج هوا و یکدست شدن واش بتن کامل شود. بعد از طی مدت کیورینگ و خشک شدن ملات، سیمان اضافی از روی سنگ‌های موزاییک‌ها با فشار آب یا دستگاه‌های مخصوص برس زدن و ساییدن برداشته می‌شود و در برخی موارد ویژه‌تر هم برای ایجاد حالت صیقلی با سیلر یا مواد فیکس‌کننده پوشیده می‌شود.

واش بتن ویبره ای چیست؟

ویژگی‌های اصلی واش بتن ویبره‌ای

موزاییک‌ها یا پنل‌های واش بتن ویبره‌ای درست مانندِ پنل‌های پوشاننده نمای بتن اکسپوز، یکپارچگی ساختاری دارند و در نتیجه دوام بالایی ارائه می‌دهند و عملکرد مطلوب خود را می‌تواند تا ۴۰ سال یا بیشتر به‌طور بهینه حفظ کنند. جذابیت زیبایی‌شناختی و تطبیق‌پذیری و نصب آسان آن‌ها در محیط‌های مختلف هم ویژگی برجسته دیگری است که مورد توجه کاربران زیادی قرار می‌گیرد. استفاده از واش بتن ویبره‌ای هزینه مربوط به تعمیر و نگه‌داری محوطه‌سازی‌ ،ویلا وخانه های مسکونی شخصی را کاهش می‌دهد، چون احتمال شکسته شدن در آن‌ها بسیار پایین است. این دوام بالا به علت کم بودن فضا‌های خالی در بتن بر اثر ویبره شدن محصول قبل از خشک شدن و خروج حباب‌های هوا از ملات سیمان ایجاد شده است و کاربران را برای تعمیرات مداوم و کلافه‌کننده قسمت‌های مختلف به دردسر نمی‌اندازد.

یک ویژگی منفی در مورد واش بتن ویبره‌ای یا اصولاً همه‌ی محصولات بتی مثل پنل‌های اکسپوز این است که این‌ها منبع انتشار گاز CO۲ هستند و ازاین‌جهت تولیدشان باید برای حفظ محیط‌زیست تحت شرایط استاندارد و حرفه‌ای صورت بگیرد و نقش مسئولیت اجتماعی تولیدکنندگان این نوع مصالح را بالا می‌برد.

مزایا واش بتن ویبره‌ای شامل چه مواردی می‌شود؟

واش بتن ویبره ای در انواع ابعاد ورنگ بندی توسط مجموعه پروفسور تولید می شود این محصول مزایای هم دارد ، مزایای واش بتن ویبره‌ای علاوه بر ویژگی‌های ظاهری و کیفی، ویژگی‌های عملکردی را هم در برمی‌گیرد. برقراری اصطکاک بالا خصلتی است که این مصالح را برای کف‌سازی مناطق پرتردد و به‌طورکلی فضا‌های خارجی که در معرض تغییرات آب‌وهوایی مثل یخ‌زدگی هستند، مناسب می‌کند. احتمال آسیب به واش بتن ویبره‌ای بیشتر در لایه رویی و جدا شدن سنگ‌ریزه‌ها وجود دارد؛ که این هم در صورت رعایت اصول کلی تولید به حداقل می‌رسد.

واش بتن ویبره ای چیست؟

قیمت واش بتن درجه یک ویبره‌ای

کاربرد‌ها و مزایای فراوان واش بتن ویبره‌ای باعث شده که برای خیلی از پروژه‌های تزئینی و کاربردی مورد استفاده قرار بگیرد. به جز کاربرد‌ها و مزایا، قیمت مقرون‌به‌صرفه این مصالح هم نظر تعداد زیادی از افراد را به خودش جلب می‌کند. قیمت واش بتن ویبره‌ای به این دلیل که از منابع فراوان و ارزان در ساخت استفاده می‌کند، ارزان‌تر از مصالح مشابه تمام می‌شود. همین‌طور به حداقل میزان نگهداری و ملزومات اضافی نیاز دارد و نصب آن هم آسان است.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *