اینجا هستید:

چسب کاشی و سرامیک

به اشتراک بگذارید:

چسب کاشی و سرامیک

انواع چسب کاشیو سرامیک

تولیدی پروفسور دارای انواع مختلفی میباشند که طیف گسترده ای از کاربران را پوشش میدهند .این گروه برای اولین بار در ایران ، چسب کاشی با فورمولاسیون ویژه دیرگیر ، مخصوص کاربران و انبوه سازان ترکیه ای فعال در کشور را تولید نمود و انواع مختلف چسب های این گروه با استانداردهای BS EN 2004   و BS EN 1324   و  BS EN 1348  و ASTM C482   مطابقت دارد .

چسب های کاشی و سرامیک  در انواع  مختلف پودری ، ملات  خشک   (DryMix)می باشد که بر پایه سیمان طراحی و تولید می شود.که با توجه به پلیمرهای متعددی که در ساخت آن به کار رفته پس از اختلاط با آب و خشک شدن ، کاملا در برابر آب نفوذ ناپذیر خواهند بود.

۱- چسب کاشی پودری

چسب‌های کاشی پودری نوع متداول‌تر این چسب‌ها است. در کیسه‌های چند کیلویی (معمولاً ۲۰ و ۲۵ کیلویی) عرضه می‌شود و باید با آب ترکیب شود تا به‌صورت ملات در بیاید. چسبندگی مناسبی دارد، اما برای فضا‌های داخلی سرویس بهداشتی و حمام، همین‌طور محیط‌های بیرونی و مبلمان شهری که بیشتر در معرض رطوبت و آب قرار دارند بهتر است به‌صورت دوجزئی با چسب بتن ترکیب شود.

۲- چسب کاشی خمیری

چسب خمیری به‌صورت خمیر آماده به کار و در سطل‌های پلاستیکی عرضه می‌شود. دوام و چسبندگی بالاتری نسبت به نوع پودری دارد و برای فضا‌های مرطوب مناسب‌ترین است. ترکیبات پلیمری و شیمیایی بیشتری در ترکیبش دارد و همین‌ها خاصیت نفوذناپذیری را به این نوع چسب داده است. انواع موزاییک و سنگ رودخانه و قطعه‌های بتنی را می‌توان با آن چسباند. این نوع چسب، چسبندگی قطعه‌ها را بر روی دیوار‌های گچی بسیار خوب حفظ می‌کند.

موارد کاربرد:

 جهت چسباندن هرگونه سنگ ، کاشی و سرامیک (تک پخت،دو پخت ، سفالین، پرسلانی ) در خارج و داخل ساختمان.

        نصب کاشی بر روی کاشی .

        امکان استفاده در سطوحی که مستقیما و دائما با آب در تماس هستند.

میزان مصرف:

بسته به نوع سطح زیر کار، میزان ناهمورای و تخلخل آن و همچنین نوع شیارهای پشت کاشی و یا سرامیک حدود 1 الی 2.5 کیلوگرم چسب کاشی پودری برای پوشش یک متر مربع مورد نیاز میباشد.

خواص :

    شکل ظاهری به صورت پودر طوسی رنگ

    نسبت اختلاط با آب 25 درصد وزنی

    دانسیته برابر با 1.5 گرم بر سانتی متر مکعب

چسب کاشی و سرامیک جایگزین مناسب ملات ماسه و سیمان است. این چسب‌های ترکیبی علاوه بر کاشی و سرامیک، برای انواع موزاییک‌ها و حتی واش بتن و سنگ‌های رودخانه قلوه‌ای هم قابل استفاده است، فقط باید به محل مورد استفاده و کاربری مورد نظر دقت داشت. به‌طور ویژه از چسب کاشی برای کارگزاری‌های سبک و سریع استفاده می‌شود تا قیمت نهایی بالا نرود، اما اگر برای اجرای موزاییک‌کاری‌های سنگین و ایجاد مبلمان شهری ویژگی‌های استحکام و مقاومت در برابر آب و رطوبت مدنظر باشد، از چسب استفاده می‌شود. ملات چسب نسبت به ملات سنتی برتری‌هایی دارد که آن را در جایگاه مناسبی از بازار مصالح ساختمانی قرار داده است.

چسب کاشی و سرامیک

مزایای چسب کاشی و سرامیک نسبت به ملات سنتی

از چسب کاشی برای ایجاد اتصال میان قطعات کاشی و زمینه قرارگیری قطعات استفاده می‌شود. کاشی و سرامیک، انواع واش بتن و… با چسب به زمینه متصل می‌شود. پیش‌تر از ملات سنتی ماسه و سیمان برای این منظور استفاده می‌شد که نسبت به چسب کاشی مشکلاتی ازجمله افول استحکام در طولانی‌مدت و اجرای سخت داشت.

برخی از مزایای چسب کاشی به شرح زیر است:

  • • به علت وجود مواد پلیمری در ترکیباتشان دوام و استحکام بالایی دارد
    • چسبندگی و قوام بیشتری نسبت به ملات سنتی دارد
    • خواصشان در طولانی از بین نمی‌رود
    • زمان اجرای کار را کم می‌کند
    • حین کار به‌ ظاهر کاشی و موزاییک آسیب نمی‌زند
    • به استادکار امکان اجرا‌های ظریف‌تر را می‌دهد
    • برای چسباندن قطعات به ضخامت کم‌تری نسبت به ملات سنتی نیاز دارد و همین موضوع باعث کم‌کردن بار مصالح می‌شود
    • نیاز به تخریب زیر کار ندارد و روی هر زمینه‌ای، حتی دیوار‌های گچی هم قابل اجرا است
    • نتیجه کار را دقیق‌تر و زیباتر می‌کند

چسب کاشی و سرامیک

نکات مهم در استفاده از چسب کاشی و سرامیک
۱- زمان اجرا
برای هر دو نوع چسب کاشی و سرامیک بهترین زمان اجرا یک ساعت بعد از باز کردن درب ظرف چسب یا ساخت ملات است. با گذشت زمان چسب کم‌کم شروع به سفت شدن می‌کند و این بر روی کیفیت ماله‌کشی و خواص چسبندگی چسب تأثیر می‌گذارد.

۲- دمای مناسب اجرا

بهترین دمای اجرای کاشی‌کاری با انواع چسب‌ها، دمای معتدل (۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد) است. هوای سرد یا گرم روی زمان خشک شدن چسب تأثیر می‌گذارد و کیفیت نهایی آن را کم می‌کند.

۳- ترکیبات

چسب‌های کاشی خمیری آماده‌به‌کار هستند و نباید با محلول یا ماده‌ای دیگر ترکیب شوند. چسب‌ پودری باید اول با آب ترکیب شود تا به شکل ملات دربیاید. میزان مناسب اضافه کردن آب و غلظت نهایی ملات مسأله مهمی است. به‌طورمعمول به ازای هر ۲۰ کیلوگرم پودر، پنج تا شش لیتر آب باید اضافه شود. کم‌تر یا بیشتر از این میزان آب، موجب غلظت نامناسب ملات و چسبندگی ضعیف قطعه‌ها روی زمینه می‌شود.

۴- ماله‌کشی

در کاشی‌کاری ماله‌کشی یا‌ شانه کشی (ماله‌ مخصوص کاشی‌کاری به‌صورت دندانه‌دار است و به همین دلیل به آن شانه هم می‌گویند) با دو هدف گستردن ملات روی زمینه و از بین بردن حبس هوا زیر قطعات سرامیک و موزاییک انجام می‌شود. ماله باید به‌صورت مستقیم کشیده شود و حرکات دایره‌ای یا نامرتب نتیجه‌ی خوبی برای حاصل کار دَربر ندارد.

۵- ضخامت

ضخامت مناسب گستردن ملات چسب زیر قطعات، بین ۱ تا ۶ میلی‌متر است. ضخامت کم برای قطعه‌های سرامیک سبک‌تر مناسب است. ضخامت‌های بیشتر برای قطعات سنگین‌تر و واش بتن و امثالهم گسترده می‌شود.

۶- بندکشی

چسب‌های کاشی به دو روز استراحت نیاز دارند. حتماً بعد از گذشتن این زمان اقدام به بندکشی کنید.

چسب کاشی و سرامیک

قیمت چسب کاشی و سرامیک

به‌طورکلی قیمت چسب‌های خمیری بالاتر از چسب‌های پودری است اما شما نیاز دارید قبل از تهیه چسب، ویژگی‌های کار را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را هم داشته باشید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *