اینجا هستید:

اجرای نمای قلوه سنگ

به اشتراک بگذارید:

اجرای نمای قلوه سنگ

نمای هر ساختمان نقش مهمی در جذابیت آن ایفا می‌کند، در واقع اولین موردی که از نظر ظاهری در ساختمان به چشم می‌آید، نوع نما می‌باشد. امروزه معماران و طراحان با توجه به برخی موارد هم‌چون؛ شرایط محیطی، شرایط آب و هوایی، تعداد طبقات، سلیقه و بودجه، نوع مصالح به کار رفته در نما را انتخاب می‌کنند.

نمای بیرونی به عنوان یک لایه محافظ عمل می‌کند، بنابراین باید دارای مقاومت و استحکام بالایی باشد. درست است که وظیفه اصلی آن، دادن جلوه‌ای زیبا به مکان مورد نظر است، اما باید دارای برخی معیار‌ها باشد. یکی از متریال جذاب و متفاوت برای این منظور، اجرای نمای قلوه سنگ است. نمای قلوه سنگ به خصوص برای خانه‌های ویلایی دارای حیاط، گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شوند.

اجرای نمای قلوه سنگ

سنگ‌هایی که در طبیعت یافت می‌شوند و دارای زیبایی فراوانی هستند، عناصر مهمی در محوطه سازی محسوب می‌شوند. قلوه سنگ یا همان سنگ رودخانه توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان تمام سنگ‌های مورد استفاده در ساخت و ساز داشته باشد. همچنین امروزه شاهد به کار‌گیری این نوع سنگ‌ها در واش بتن برای زیبا سازی موارد مختلف هستیم. برای این که بهتر با این محصول طبیعی جذاب آشنا شوید، در ادامه به برخی از مزایا و ویژگی‌های مهم آن می‌پردازیم.

انواع قلوه سنگ برای اجرای نما

در بخش محوطه سازی و اجرای نمای قلوه سنگ برای ساختمان‌، باید از انواع مختلف آن آگاه باشید. پس از بررسی هر یک از انواع آن، قادر به انتخاب مناسب متریال برای نمای محل مورد نظر خود خواهید بود. ابتدا باید بدانید، که سنگ رودخانه به طور معمول در چندین رنگ وجود دارد. قلوه سنگ‌های مشکی یکی از پر طرفدار‌ترین سنگ‌ها هستند، این رنگ خاص افراد زیادی را جذب خود می‌کند.

رنگ سفید نیز از رایج‌ترین انواع آن می‌باشد، که امروزه شاهد استفاده‌های مختلفی از آن در نمای خانه و ساختمان‌ها هستیم. البته لازم به ذکر است، که سنگ‌هایی با رنگ‌های سبز، قهوه‌ای، طوسی، زرد و قرمز نیز، یافت می‌شوند. همچنین در ابعاد مختلفی وجود دارد و بر این اساس تقسیم‌بندی می‌شود، که هر یک از ابعاد آن در مصارف خاص کاربرد دارند.

سنگ‌های ۲ الی ۴ سانتی متری که به سنگ گردویی معروف هستند، ۴ الی ۶ سانتی متر یا تخم مرغی و ۶ الی ۸ سانتی متر، که به آن پرتقالی گفته می‌شود. سنگ‌های کوچک‌تر معمولا در محوطه سازی کاربرد بیشتری دارند، همچنین برای واش بتن نیز، می‌توان از آن‌ها بهره برد. قلوه سنگ‌هایی با اندازه بزرگ‌تر، معمولا جلوه بهتری به نمای ساختمان می‌دهند. از آن‌ها در زمینه ساخت باربیکیو با قلوه سنگ نیز، استفاده می‌شود، زیرا نمای جذابی به آن می‌دهد.

مزایای اجرای نمای قلوه سنگ

اولین مزیت مهمی که نمای قلوه سنگ دارد، به وجود آمدن زیبایی چشم نواز می‌باشد. با توجه به شکل خاص و تنوع رنگی بالای آن، جلوه خاصی در فضای مورد نظر شما ایجاد خواهد کرد. همچنین به هیچ گونه نگهداری خاصی نیاز نداشته و نیازی به رسیدگی به آن وجود ندارد. دیگر ویژگی مهم اجرای سنگ رودخانه ای، نصب آسان و بدون درد‌سر آن می‌باشد.

زیرا می‌توان به راحتی عمل نماسازی را انجام داد، این کار در کم‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. بنابراین در زمان شما صرفه جویی خواهد شد، به همین دلیل هیچ گونه انتظار بیهوده و وقت کشی رخ نخواهد داد و از زمان بهترین استفاده را می‌کنید. پس از نصب نیز، نیازی به تعویض نمی‌باشد، زیرا دارای عمر طولانی بوده و برای مدت زیاد قابل استفاده است.

برخی افراد که در محیط‌های مرطوب و بارانی زندگی می‌کنند، در این باورند که نمی‌توان در این گونه مناطق از اجرای نمای قلوه سنگ برای ساختمان، بهره برد. باید گفت؛ نمایی که با این نوع سنگ‌ها ایجاد می‌شود، در برابر باد، باران و خوردگی حشرات به هیچ عنوان آسیب پذیر نمی‌باشد. رنگ‌ها و اشکال گوناگون آن باعث می‌شود، انتخاب برای تمام افراد با هر نوع سلیقه‌ای آسان باشد.

نکات اجرای نمای قلوه سنگ

برای این که اجرای نمای قلوه سنگ یا همان سنگ رودخانه ای در محیط‌های مختلف، به درستی و شکلی مناسب صورت گیرد، لازم است به برخی نکات مهم توجه فرمایید. جهت با کیفیت بودن این نما، باید از یک نوع سنگ رودخانه با کیفیت استفاده کنید، سنگ‌ها نباید از نظر ظاهری دارای شکستگی باشند. رنگ سنگ مورد استفاده در نما نیز، نکته حائز اهمیتی است، بنابراین رنگ سنگ‌ها باید به طور یک دست باشد.

بهتر است در انتخاب رنگ دقت زیادی به خرج دهید، درست است که این انتخاب با توجه به سلیقه شما صورت می‌گیرد، اما باید برخی عوامل را نیز مورد توجه قرار دهید. ابتدا بهتر است، با توجه به نوع معماری بنا و همچنین موقعیت جغرافیایی، سنگ قلوه مورد نظر را انتخاب نمایید.

اندازه و رنگ می‌تواند با توجه به نوع دیوار‌ها یا واش بتن متغیر باشد. الگوی طراحی نما یکی دیگر از موارد مهم است، باید از متخصصین با تجربه در این زمینه کمک بگیرید، تا طرحی جذاب برای دیوار شما ارائه دهند. می‌توانید برای زیباتر شدن فضای مورد نظر خود، از آب‌نما‌هایی که با همین سنگ‌ها ساخته می‌شوند، استفاده کنید. نحوه ساخت آبنما با قلوه سنگ بسیار آسان بوده، همچنین می‌تواند زیبایی دوچندانی به مکان شما دهد.‌

ایده‌هایی برای ساخت به‌کارگیری از قلوه سنگ در محیط خانه

اجرای نمای قلوه سنگ با توجه به جلوه‌ی طبیعی و کلاسیکی که فراهم می‌کند، سبب جذاب‌تر شدن فضا خواهد شد. از این متریال می‌توان برای محوطه سازی حیاط، ساخت آبنما و حتی ساخت باربیکیو با قلوه سنگ استفاده کرد. با سنگ‌چین کردن و یا استفاده از بتن می‌توان از قلوه سنگ‌ها در موارد مختلف بهره برد.

نتیجه گیری
با پیشرفت مصالح ساختمانی مورد استفاده در زمینه نما‌کاری، سنگ‌های زیادی مورد توجه مردم مردم قرار می‌گیرند. قلوه سنگ یک متریال طبیعی است، که می‌توان با استفاده از آن نماهای بسیار شیک و جذابی ساخت. انتخاب نمای دیوار‌ها به قدری مهم و حیاتی است، که می‌تواند نشانگر جایگاه ساختمان باشد.

همچنین با استفاده متریال‌های مناسب در این زمینه، فضایی دل‌نشین ایجاد می‌شود، افراد زیادی نیز با دیدن نمای قلوه سنگ، از حضور در این مکان لذت خواهند برد. جمع آوری قلوه سنگ‌ها از دل طبیعت، ممکن است کار درستی نبوده و آسیب‌های جبران ناپذیر به طبیعت وارد کند، بنابراین نحوه تهیه مناسب این متریال دارای اهمیت زیادی است. شما نیز می‌توانید با به کارگیری استاندارد این محصول طبیعی و جذاب، جلوه خاصی به فضای مکان مورد نظر هدیه دهید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *