اینجا هستید:

  • خانه
  • >
  • مقاله
  • >
  • درهنگام اجرا موزاییک باید به نکات زیر توجه داشته باشیم
درهنگام اجرا موزاییک باید به نکات زیر توجه داشته باشیم

به اشتراک بگذارید:

درهنگام اجرا موزاییک باید به نکات زیر توجه داشته باشیم

امروزه برای اینکه بتوانید کف سازی را در ساختمان ها انجام دهید، می توانید از موارد مختلفی استفاده کنید که سرامیک و موزاییک از مهم ترین آن ها به حساب می آیند. برای این که شما بتوانید این کار را به سرعت انجام دهید، باید حتما نکات مهمی را در نصب موزاییک در نظر بگیرید. با توجه به اهمیت بالای این موضوع، در این مطلب به طور کامل به این نکات خواهیم پرداخت پس حتما تا انتها با ما همراه باشید.

نکات مهم در هنگام اجرای موزاییک

به طور کلی استفاده از موزاییک مربوط به بخش های خاصی از خانه می شود. در حال حاضر موزاییک ها بیشتر برای فرش کردن حیاط به کار می روند. برای این که عملیات موزاییک کردن با دقت هر چه تمام انجام شود، به شما توصیه می کنیم که حتما از ملات خوبی برای آن استفاده کنید. ذکر این مورد ضروری است که ملات موزاییک نباید شل باشد زیرا باعث نشست خواهد شد. به همین جهت شما باید ملات را در حالت سفت بریزید و بعد از آن موزاییک ها را بچسبانید.

برخی از افراد معتقدند که خیساندن موزاییک ها قبل از نصب میتواند بسیار مفید باشد. برای اینکه اجرا و نصب واش بتن و موزاییک به درستی صورت بگیرد، حتما از افراد ماهر و کاربلد در این مورد کمک بگیرید. تجربه نشان داده است که مهارت فردی نقش بسیار زیادی در نتیجه نهایی کار خواهد داشت. به طور قطع اگر شما یک برنامه ریزی درست و حساب شده داشته باشید، اجرای موزاییک را به آسانی انجام خواهید داد.

درهنگام اجرا موزاییک باید به نکات زیر توجه داشته باشیم

انتخاب موزاییک مناسب

همانطور که در مطالب قبل خواندیم موزاییک انواع مختلفی دارد و هر موزاییک باید بر مبنای مکان مورد نظر خریداری واجراشود ،بعضی از موزاییک ها قابل استفاده در حیاط هستند وبعضی هم مناسب معبر پیاده رو ها مثل موزاییک شیاردار نابینایان که قبل از اجرا باید به آنها توجه شود.

زیرسازی موزاییک و شیب بندی آن

به طور کلی برای اینکه بتوانید اجرای موزاییک را به صورت حرفه ای انجام دهید، حتما آموزش شیب بندی موزاییک حیاط را باید یاد بگیرید.و برای زیرسازی موزاییک برنامه داشته باشید. این نکته را فراموش نکنید که موزاییک قرار است بر روی لایه ای از سیمان قرار بگیرد. به همین جهت زیرسازی باید به صورتی باشد که مشکلاتی مانند شیب بندی نامناسب در آن به وجود نیاید. از آنجایی که آب روی موزاییک باید به مرور خارج شود، باید حتما برای شیب بندی دقت زیادی داشته باشید.

چنانچه مرحله شیب بندی حیاط  با قدرت هرچه تمام صورت گیرد، هیچ آبی باقی نمی ماند و همه چیز به شیوه اصولی پیش می رود. اکنون که به اهمیت زیرسازی و شیب بندی در موزاییک پی بردید، حتما برای آن را به بهترین شکل ممکن پیاده کنید. همین شرایط برای واش بتن نیز وجود دارد به طوری که باید همین شیب بندی در این قسمت نیز لحاظ گردد.

درهنگام اجرا موزاییک باید به نکات زیر توجه داشته باشیم

بندکشی درست و اصولی

زمانی که کار نصب موزاییک ها بر روی زمین به اتمام می رسد، باید برای انجام بند کشی موزاییک اقدامات لازم را انجام دهید. زمانی که شما موزاییک ها را در کنار یکدیگر می چسبانید، فضای مشخصی در بین آن ها خالی می ماند. برای این که این فضا خوبی پر شود، باید از روش بندکشی استفاده کرد. معمولا برای انجام این کار از مایع سیمان سیاه یا سفید استفاده می شود. در واقع مایع سیمان وارد این فضای خالی می شود و آن را به بهترین شکل ممکن می پوشاند. در این حالت بندکشی به بهترین حالت صورت می گیرد. برای اینکه فرایند بندکشی بدون مشکل پیش برود، حتما باید یک فرد ماهر این کار را انجام دهد.

خوشبختانه موزاییک کارها در کار خود تخصص دارند و بندکشی را در سریع ترین زمان ممکن برای شما انجام می دهند. چنانچه رنگ موزاییک ها تیره باشد، از سیمان سیاه برای این کار استفاده می شود. همچنین برای موزاییک های رنگ روشن نیز می توان از سیمان سفید استفاده کرد. ناگفته نماند که شما با استفاده از پودر رنگ می توانید رنگ دلخواه خود در بندکشی را نیز اجرا کنید. همانطور که می بینید انجام بندکشی درست نیز مراحل خاص خود را دارد که شما می توانید برای پیش بردن این مراحل دست به کار شوید. بررسی ها نشان می دهد که بندکشی نقش مهمی در زیبا شدن نتیجه نهایی کار دارد.

درهنگام اجرا موزاییک باید به نکات زیر توجه داشته باشیم

سخن پایانی
اجرای درست و حرفه ای موزاییک نیازمند مهارت خاصی است که شخص باید به آن تسلط داشته باشد. همچنین برای کارهای مربوط به واش بتن نیز مهارت حرف اول را می زند. با این وجود برای اجرای درست این کار باید به نکات مختلفی توجه داشت زیرا ریزه‌کاری های زیادی در آن نهفته است. ذکر این نکته ضروری است که مواردی همچون شیب بندی و بندکشی نیز باید با نهایت دقت صورت بگیرد تا نتیجه نهایی کار مورد قبول واقع شود. با توجه به موارد گفته شده، حتما سعی کنید که بهترین روش ها را برای اجرای موزاییک به کار ببندید تا از نتیجه نهایی راضی باشید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *