اینجا هستید:

سمنت پلاست چیست؟

به اشتراک بگذارید:

سمنت پلاست چیست؟

سمنت پلاست از مصالح  نوینی در ایران  به شمار  میآید که از شکل دهی بتن مخصوصی متشکل از  سیمان  سفید ،  پودر سنگ ، ماسه ،  افزودنی های بتن   (رزینپلی استر و  هاردنر ) و همچنین پیگمنت های رنگی ساخته میشود در واقع سمنت پلاست آمیزه ایی از بتن و پلیمر میباشد که ترکیبات رنگی بسیار زیبا  همچون سنگ های طبیعی را  در خود جای داده است . سمنت پلاست یا همان سنگ مصنوعی توسط دو واکنش شیمیایی هیدراتاسیون و پلیمریزاسیون  به و جود می آید .

 

خواص سنگ مصنوعی نانو سمنت پلاست

نانو سمنت پلاست مزایای زیادی  برای استفاده از  کفپوش های داخل و خارج ساختمان و همچنین دیوار پوش های درونی ساختمان و نمای بیرونی ساختمانمورد استفاده قرار داد، در زیر به چند نوع از خواص نانو سمنت پلاست اشاره می کنیم.

سمنت پلاست چیست؟

استحکام چسبندگی بیشتر سنگ مصنوعی روکش سمنت پلاست با مصالح ساختمانی:

به دلیل ناهمگونی ضریب انبساط و انقباض سنگ طبیعی، بتن و خاک رس در پشت کار، به مرور زمان سنگ از بدنه ساختمان جدا شده و باعث آسیب و جلوه به ساختمان می شود. اما سنگ های مصنوعی سمنت پلاست به دلیل داشتن فونداسیون بتنی با مصالح ساختمانی (با ملات پشت سنگ یا چسب استفاده شده) به خوبی ست می شوند و استحکام بیشتری نسبت به چسبندگی دارند.

قیمت پایین سمنت پلاست در بازار مصرف نسبت به سنگ های طبیعی:

سنگ های طبیعی با قیمت های بسیار بالا در بازار مصرف کشور به قیمت تمام شده به فروش می رسند به عنوان مثال سنگ های بی کیفیت مانند سنگ آهک که قبلاً به عنوان سنگ قلوه سنگ شناخته می شد، امروزه با تراش، پرداخت در اکثر ساختمان ها با قیمتی بین 45 تا 210 هزار تومان در بازار ایران در تیراژ، سنگ های آنتیک استفاده می شود. در حالی که سنگ های مصنوعی با رنج قیمتی 25 تا 70 هزار تومان با طرح ها و رنگ های باکیفیت تر از سنگ های مرمر در بازار قابل استفاده می باشد. همین امر باعث افزایش تقاضای اینگونه از سنگ ها شده و در نتیجه به خاطر تنوع بالایی که دارند برای ساخت مبلمان شهری نیز از آن ها استفاده می شود.

مقاومت سنگ های مصنوعی به سمنت پلاست در برابر سرما و گرما:

در سنگ طبیعی و بتن و سنگ رودخانه به خاطر جذب مقدار زیادی آب و پخش شدن آب در بافت های داخل سنگ و بتن، و به خاطر نفوذ زیاد هوا و آب در آن ها به صورت مداوم و متناوب همراه با یخبندان. و یخ زدن آب در بافت ها و افزایش حجم یخ، سنگ طبیعی و بتن (جدول خیابان، موزاییک و …) خیلی زود شکسته می شوند. اما سنگ های قیمتی مصنوعی به دلیل جذب آب بسیار پایین، مقاومت سرمای منفی 50 درجه دارند.

همچنین سنگ های طبیعی، کاشی، سرامیک و بتن به دلیل عوامل اقلیمی و تغییرات دما (انبساط وانقباض) با ایجاد ترک در پوست و بافت ها و یا شکستگی مواجه خواهند شد، اما سنگ های مصنوعی در برابر سرما تا منفی 50 درجه سانتیگراد و تحمل دما تا بالا را تحمل می کنند و خیلی دیر شکسته می شوند.

عایق صوتی و حرارتی سنگ های مصنوعی نانو سمنت پلاست:

سنگ های سمنت پلاست با جرم 1100-500 کیلوگرم بر متر مکعب علاوه بر کاهش وزن در اثر استفاده از مواد و ترکیبات خاص، عایق حرارتی و صوتی در سازه ساختمان، موجب صرفه جویی در مصرف انرژی نیز خواهند شد.
نمای آنتیک هنری موزاییک سمنت پلاست خط تولید دستی غیر قابل افزایش
برای تولید انواع سنگ مصنوعی، چسب کاشی، موزاییک و رومیزی پلیمری، راه پله سنگ مصنوعی و سایر مصنوعات سنگی، نانو سیمان، سنگ مرمریت گرانیت با متراژ تولید 100-120 متر مربع و 130-150 متر مربع 150-180 متر مربع شامل خدمات و تجهیزاتی با مشخصات زیر می باشد:

دستگاه ویبره عمودی (دستگاه ویبره میز ویبره، تولید سنگ مصنوعی سمنت پلاست در خط تولید دستی غیر قابل توسعه.
میکسر گریز از مرکز:ساخت ویژه تولید سنگ مصنوعی نانو سمنت پلاست برای (مخلوط کردن مواد اولیه، سنگ مصنوعی، سمنت پلاست).

مواد تشکیل دهنده سمنت پلاست چیست؟

واکنش هیدراتاسیون که با هیدراته کردن سیمان سبب سختی آن میشود ، واکنش معمول شکل گیری بتن میباشد . در این روش  با  ترکیب سنگدانه  های  مستحکم  با ذرات ریز کنترل شده و سیمان با درصد نرمی بالا و  مقدار کمی رطوبت تحت سرعت  بالای آمیختگی واکنش هیدراتاسیون به سرعت شکل می گیرد که در شرایط اوج  این  واکنش مولکول های سیمان با ایجاد پیوستگی تولید گرما میکند.

سمنت پلاست چیست؟

 

کاربرد  سمنت پلاست در مکان های مختلف

این محصول را میتوان در کفپوش های داخل و خارج ساختمان و همچنین دیوار پوش های درونی ساختمان و نمای بیرونی ساختمان استفاده نمود ، یکی دیگر از کاربردهای این محصول پیاده رو سازی خیابانها و محوطه سازی بناها ، پارکها و حیاط ها میباشد .

به دلیل تنوع زیاد در رنگ و طرح میتوان سمنت پلاست را جایگزینی برای موزاییک های معمولی ، سنگ ، سرامیک و… دانست .

معایب استفاده از خط تولید دستی سمنت پلاست

روش تولید در این گروه (خط تولید دستی سمنت پلاست) یک فرآیند سنتی و با کاربری آسان است. مستقیماً با سطح انرژی افراد مرتبط باشد.
مسئولیت تولید مواد و تشخیص واکنش در صنایع دستی به عهده اپراتور است، بنابراین کیفیت محصولات تولید شده ارتباط مستقیمی با دقت اپراتور دارد. در صورت دقت کافی، محصولی با کیفیت بالا تولید خواهد شد.
ظرفیت تولید این سری (خط تولید سنگ مصنوعی غیر قابل افزایش) بسیار کم است و بنابراین برای پروژه های بزرگ مناسب نیست.

قابل ارتقا به خط تولید اتوماتیک و نیمه اتوماتیک 350 متری نیست
دقت ناکافی به دلیل شرایط آب و هوایی، دمای محیط و واکنش های مربوطه در ساخت محصول باعث کاهش کیفیت سنگ مصنوعی و موزاییک یا بدتر شدن مواد می شود.

مشخصات فیزیکی و مکانیکی سمنت پلاست

مقاومت فشاری                      600-1000 Kg/cm2

مقاومت کششی                              150 Kg/cm2

مقاومت سایشی                                0.4 g/cm2

مقاومت حرارتی                                500 cycle

 

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *