اینجا هستید:

سنگ فرش حیاط با قلوه سنگ

به اشتراک بگذارید:

سنگ فرش حیاط با قلوه سنگ

امروزه از متریال‌های مختلف برای سنگ فرش کردن کف حیاط استفاده می‌شود که قلوه سنگ نیز توانسته طرفداران زیادی را جذب خود کند. مطمئنا تمام افراد به دنبال یک الگوی مناسب برای محوطه سازی حیاط خود هستند، امروزه از انواع سنگ‌ها به این منظور استفاده می‌شود. قلوه سنگ می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای محوطه سازی باشد، تا یک حیاط خلوت بسیار شیک و زیبا داشته باشید.

قلوه سنگ‌ها آن دسته از سنگ‌های طبیعی بسیار مهم هستند، که از گذشته تا به امروز توسط بسیاری از مردم مورد استفاده بوده‌اند. جایگاه این نوع سنگ‌ها امروزه نه تنها کم‌تر نشده است، بلکه دارای جایگاه خاصی می‌باشند. حتما شما نیز در بسیاری از پارک‌ها و فضاهای بیرونی این سنگ را بر روی سنگ فرش مشاهده کرده‌اید، اما باید بدانید که یکی از بهترین مصارف آن در حیاط می‌باشد.

بسیاری از محیط‌ ها دارای ظاهری تکراری و ساده‌ای هستند، در این مواقع به کارگیری قلوه سنگ برای سنگ فرش، می‌تواند ظاهری جذاب و لوکس به حیاط شما بدهد. تنوع مختلف این نوع سنگ‌ها در کنار خلاقیت طراحان، باعث می‌شود سنگ فرش های دیدنی و بسیار جالبی ایجاد شود.

در واقع استفاده از سنگ‌های طبیعی یک رویکرد مبتکرانه و نسبتا جدید است، که با کم‌ترین هزینه صورت می‌گیرد.

قلوه سنگ چیست؟

این نوع سنگ‌ها معمولا در کنار رودخانه‌ها یافت می‌شوند، به همین دلیل در صنعت ساختمان سازی به آن سنگ رودخانه نیز گفته می‌شود. سنگ‌ها بر اثر برخی عوامل همچون؛ ریزش کوه، باران و فرسایش وارد رودخانه می‌شوند،‌ سپس با حرکت در آب و تماس با سنگ‌های دیگر بسیار صاف و صیقلی می‌شوند.

به طور کلی آن دسته از سنگ‌هایی که از نظر اندازه از سنگ ریزه‌ها بزرگ تر بوده، همچنین کوچک تر از تخته سنگ می‌باشند، قلوه سنگ نامیده می‌شوند.

امروزه سنگ رودخانه، بیشتر از معادن شن و ماسه به دست می‌آید، سپس برای استفاده در سنگ فرش‌ها یا مصارف دیگر عرضه می‌شود. با توجه به این که در سایز‌ها و درشتی‌های مختلف وجود دارد، باید متناسب با محیط مورد نظر انتخاب شود. معمولا سایز این گونه سنگ‌ها از ۶۴ تا ۲۵۶ میلی‌متر است، همچنین دارای طیف رنگ‌بندی متنوعی می‌باشند.

از نظر ظاهری نیز، دارای اشکال مختلفی است، که از انواع آن می‌‌توان به قلوه سنگ گرد، قلوه سنگ گوشه دار و قلوه سنگ شکسته اشاره کرد.

سنگ فرش کردن راهروی عبوری حیاط با قلوه سنگ

سنگ فرش کردن حیاط با قلوه سنگ‌ها ضمن ایجاد فضای مناسب برای رفت و آمد، با ظاهر کلاسیک و جذابی که دارد، می‌تواند محیطی جذاب و متفاوت را نسبت به سایر متریال نسبتا کلیشه‌ای نظیر موزاییک، ایجاد کند. طریقه سنگ فرش کف حیاط با قلوه سنگ هم می‌تواند بدون ملات و به صورت دستچین در راهروهای تنگ، انجام گیرد و هم با به کارگیری ملات و به‌صورت ثابت انجام شود.

طبیعتا سنگ فرش کردن با ملات در صورتی‌که با مهارت بالا انجام گیرد و ارتفاع سنگ‌ها طوری تنظیم شود که سطحی نسبتا صاف ایجاد گردد، هم ظاهری جذاب خواهد داشت و هم رفت و آمد به سادگی امکان‌پذیر خواهد بود.

نحوه محوطه سازی با قلوه سنگ

انجام این کار نیازمند دقت و مهارت زیادی می‌باشد. همچنین علاوه‌بر آن، باید ابتدا با ابتکاری سنجیده، ایده‌ای جدید و طرحی زیبا ارائه کرد. لازم به ذکر است، که در امر موزاییک سنگ فرش حیاط، از انواع سنگ‌ها با جنس‌های مختلف استفاده می‌شود.‌

در بحث طریقه سنگ فرش کف حیاط، ابتدا باید قلوه سنگ‌ها را دسته‌بندی کرد، سپس به طور مرتب در زمین قرار داد. برای چیدن سنگ‌ها به طور دقیق بر روی کف حیاط، از شن و ماسه استفاده می‌شود. سنگ‌ها را با توجه به نوع الگوی طراحی در کف زمین قرار داده، سپس شکل دلخواه را به آن می‌دهند.

یک نکته مهم در انجام این کار، انتخاب محل پروژه و بررسی اصولی آن است. به منظور چسبیدن سنگ‌ها به کف زمین و ثابت ماندن آن‌ها، معمولا از بتن استفاده می‌کنند. پس از خیس کردن بتن، باید شکل سنگ فرش مورد نظر را بر روی مخلوط علامت بزنید.

سنگ‌های مرکزی را در جای خود قرار داده، سپس سایر آن‌ها را در امتداد سنگ مرکزی می‌چینند. پس از ریختن مخلوط ماسه بر روی کار و تمیز کردن آن، باید منتظر ماند تا سنگ فرش به طور کامل خشک شود.

مزایای استفاده از قلوه سنگ در حیاط

استفاده از قلوه سنگ در حیاط
دسترسی به سنگ رودخانه بسیار آسان بوده و به راحتی یافت می‌شود، همچنین استفاده از آن می‌تواند بسیار به صرفه باشد. با توجه به فراوانی قلوه سنگ در طبیعت و تنوع زیاد آن، از قیمت بسیار اقتصادی نسبت به سایر متریال‌ها برخوردار می‌باشد. دوام آن برابر با سنگ‌های گرانیتی یا سنگ سفید است. البته لازم به ذکر است، که استحکام آن از مصالح و سازه‌های چوبی بیشتر بوده و از سازه‌های فلزی کمتر می‌باشد.

این مقاومت بالا این امکان را می‌دهد، که بتوان به راحتی از آن در محوطه سازی بهره برد. زیرا طول عمر بسیار زیادی دارد، که باعث می‌شود تا سالیان زیاد کارایی خود را از دست ندهد. یکی از مزیت‌های استفاده از سنگ رودخانه در سنگ فرش حیاط، این است که نیازی به نگرانی بابت ترک خوردن و شکستگی کف محوطه وجود ندارد.

زیرا این سنگ‌ها در برابر رطوبت و فشار مقاوم بوده، همچنین با تغییر دمای محیط آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود. با توجه به ابعاد استاندارد آن، مشکلی در جابه‌ جایی پیش نمی‌آید، و کار‌کنان می‌توانند به راحتی آن را حمل کنند.

نتیجه گیری

امروزه در امر محوطه سازی از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود، که هر کدام دارای رنج قیمتی متفاوتی هستند. از این رو می‌توان سنگ رودخانه را یک گزینه مناسب و به صرفه دانست، که زیبایی حیاط شما را چندین برابر می‌کند.

متاسفانه بسیاری در این باورند، که برای ایجاد یک سنگ فرش چشم نواز برای حیاط، حتما باید از مصالح بسیار گران قیمت استفاده کرد، در صورتی که کاملا اشتباه است. امروزه این گونه ایده‌ها که هیچ نیازی به متریال‌های گران و هزینه‌های اضافی ندارند، توسط برخی افراد نادیده گرفته می‌شوند، به همین دلیل از زیبا‌سازی حیاط خود منصرف می‌شوند.

البته انتخاب این که بهترین سنگ فرش حیاط کدام است، بستگی به نوع محیط و سلیقه هر فرد دارد. باید بدانید که با استفاده از قلوه سنگ‌های طبیعی، هیچ آسیبی به طبیعت نرسیده و می‌توانید به حفظ آن نیز، کمک فراوانی کنید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *