اینجا هستید:

محوطه سازی ویلا دوبلکس

به اشتراک بگذارید:

طراحی ویلا دوبلکس با بتن اکسپوز

طراحی ویلا دوبلکس با بتن اکسپوز نمونه ای از معماری های مدرن و بی نظیر است که در مساحت های کوچک و بزرگ طراحی می شود. این ویلا دو طبقه است. معمولا طبقه اول ویلاهای دوبلکس به آشپزخانه، پذیرایی، سرویس بهداشتی و دفتر خانگی اختصاص داده می شود و در طبقه دو اتاق خواب ها طراحی می شود. دو طبقه این ویلا به وسیله ی راه پله در کنج سالن به هم متصل می شوند.

امروزه عمده متریالی که برای طراحی این ویلا استفاده می شود بتن اکسپوز است. استفاده از این بتن در مراحل سفت کاری نمایی زیبا و مدرن به ویلا می بخشد. بتن اکسپوز انواع مختلفی دارد که هر کدام برای بخشی از ویلا مانند کف، دیوارها، نما و … کاربرد دارد.

موزاییک بتن اکسپوز چیست و چرا در ویلا سازی مدرن تا این حد محبوبیت پیدا کرده است؟ ایا بتن اکسپوز متریال مناسبی برای ساخت ویلا است؟

محوطه سازی ویلا دوبلکس

طراحی ویلا دوبلکس با بتن اکسپوز

به طور کلی نحوه ی طراحی ویلا برای افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند یک چالش بزرگ به حساب می آید. مخصوصا اگر طراحی ویلای دوبلکس با بتن اکسپوز انجام شود. این بتن برای تمام قسمت های ویلا به صورت پیش ساخته تولید می شود و نمایی مدرن و زیبا به ویلا می دهد. معماران حرفه ای و با تجربه زیادی وجود دارند که به صورت اختصاصی در طراحی ویلای دوبلکس در مساحت های کوچک و بزرگ فعالیت می کنند و با تمام استانداردهای این کار آشنایی دارند. مجموعه پروفسور کو یکی از تولید کننده بتن است که انواع بتن اکسپوز را با رعایت استانداردهای جهانی تولید می کند.

به طور کلی در مرحله اول مساحت زمین و سلیقه صاحب ویلا و نیازهای او بررسی می شود. سپس بر اساس سلیقه و نیاز مالک، پلان یا همان نقشه اولیه طراحی می شود. دوبلکس بودن ویلا به شما این امکان را می دهد تا با یک زیر بنای ثابت مساحت بیشتری برای پلان داخلی ویلا داشته باشید.

اما در این بین استفاده از بتن نما یا بتن اکسپوز برای نمای بیرونی ویلا، نازک کاری دیوارها و پوشش دهی کف اهمیت زیادی دارد. در بیشتر ویلای های مدرن متریال بتن نما کاربرد گسترده ای دارد چون این بتن دارای طول عمر بالا، تعمیر و نگهداری راحت، مقاوم در برابر زلزله، تنوع و کاربری زیاد، قیمت مناسب و استفاده راحت است. قیمت بتن اکسپوز نسبت به سایر متریال ها مقرون به صرفه است و برای بخش های داخلی و بیرونی ویلا کاربردی است.

 محوطه سازی ویلا دوبلکس

 

اصول طراحی ویلای دوبلکس با بتن اکسپوز

طراحی ویلا دوبلکس یا بتن اکسپوز باید بر اساس اصول زیر انجام شود:

توجه به جهت ها در ساخت و طراحی ویلا: بهتر است ویلا در شمالی ترین قسمت زمین ساخته شود.

اندازه فضاها و اندازه سقف باید متفاوت تر از طراحی ساختمان های معمولی باشد.

در جهت جنوبی ویلا می توانید از دیوارهای شیشه ای استفاده کنید.

باید محل مناسبی برای پله های داخلی ویلا در نظر گرفته شود تا جلوی نور پردازی گرفته نشود.

اصول طراحی ویلا کوچک

این روزها بیشتر افراد قبل از ساخت ویلا روی تمامی فاکتورهای آن تحقیق و بررسی می کنند. در واقع برای طراحی ویلا دوبلکس با بتن اکسپوز باید ابتدا به مساحت زمین دقت شود. برای طراحی ویلاهای کوچک یک سری قوانین و دستورالعمل های خاص وجود دارد که عدم رعایت آنها باعث می شود که طراحی کلی دچار مشکل شود و محیط ویلا کوچکتر از حد معمول شود.

ویلاهایی که متراژ آن ها کمتر است 100 متر یا صد متر است در دسته ویلاهای کوچک قرار دارند. اما طراحی اصولی و درست می تواند کوچکی متراژ را تا حدودی برطرف کند.

طراحی ویلای کوچک با متریال های قدیمی مانند سنگ و سرامیک، موزاییک و … پیچیدگی های زیادی داشت و این مسئله باعث شد تا موزاییک اکسپوز، بتن اکسپوز، واش بتن جای این مصالح را بگیرد. البته این مصالح برای بخش ها داخلی و بیرونی ویلا است و برای محوطه سازی ویلاها عمدتا از سنگ رودخانه ای، موزاییک و … استفاده می شود.

امروزه طراحی ویلای کوچک با سبک مدرن و بر مبنای سادگی انجام می شود تا فضایی آرامبخش و دلپذیر خلق شود. در انتخاب متریال ها معمولا نمونه هایی انتخاب می شود که استحکام بالا در برابر حوادث محیطی داشته باشند و از طرفی هم مقرون به صرفه باشند.

یکی دیگر از اصول مهم در طراحی ویلای کوچک استفاده درست از رنگ متریال ها است. بهتر است چه در نمای داخل و چه در نمای بیرون بیشتر از دو رنگ استفاده نشود و تا حد ممکن گچبری ها و طرح های اضافه حذف شود.

نورپردازی یک اصل مهم برای محوطه سازی ویلا است. در کنار انتخاب متریال مناسب، نور پردازی هم می تواند مساحت ویلا را بزرگتر از حد واقعی نشان دهند. نورپردازی هم چنین جلوه ی زیبایی به ویلا در شب می دهد.

استفاده از متریال های سبک و مقاوم اصل دیگر در طراحی ویلای کوچک است. بتن اکسپوز که امروزه در طراحی ویلاها نقش مهمی دارد انواع مختلفی ساخته می شود. این بتن از نظر بافت و ساختار در دو مدل مسلح و غیر مسلح وجود دارد.

از نظر نوع اجرا هم به دو دسته پیش ساخته و قابل اجرا در محل تقسیم بندی می شود. برای نما و کف ویلا و ساختمان ها از واش بتن استفاده می شود.

استفاده از متریال های سبک و ساده:

متریال بتن اکسپوز به طرز قابل توجهی باعث کاهش وزن ویلا می شود. با انتخاب این متریال بخش کثیری از بارهای مرده ساختمان کاهش پیدا میکند.

 محوطه سازی ویلا دوبلکس

 

مزایای استفاده از بتن اکسپوز در طراحی ویلای دوبلکس

ویلا سازی در مناطق مختلف کشور روز به روز در حال گسترش است و سبک معماری مدرن برای طراحی این ویلاها حرف اول را می زند. طراحی ویلای دوبلکس با بتن اکسپوز با مزایای متعددی همراه است. شرکت های معتبر زیادی انواع واش بتن را برای کاربری های مختلف از جمله ساخت ویلا طراحی می کنند اما مجموعه پروفسور کو یکی از معتبرترین مجموعه های تولید انواع واش بتن است. دو فاکتور مهم از قبیل کیفیت بالا و قیمت مناسب را در راس کار این مجموعه قرار دارد.

محوطه سازی ویلا با موزاییک و یا سنگ رودخانه بسیار زیبا است و ترکیب متریال های مختلف یک هماهنگی زیبا را ایجا دمی کند. از دیگر مزایایی که میتوان برای بتن اکسپوز برشمرد عبارتند از:

  • مناسب بودن قیمت بتن اکسپوز
  • قابل استفاده برای بخش داخلی و خارجی ویلا
  • قابلیت استفاده برای کف، دیوار و نمای ویلای
  • سرعت بالای اجرا و طول عمر طولانی
  • مقاومت زیاد بتن اکسپوز در برابر عوامل جوی مختلف
  • ساختار غیر قابل نفوذ
  • سبک سازی
  • نفوذ پذیری کم و آب بند بودن

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *