اینجا هستید:

فضای سبز در محوطه سازی

به اشتراک بگذارید:

فضای سبز در محوطه سازی

محوطه سازی نقش بسیار مهمی در زیبایی محیط های مختلف دارد که باید برای آن برنامه ریزی دقیقی انجام داد. از همین رو امروزه شاهد آن هستیم که فضای سبز در محوطه سازی تا چه اندازه مهم و حائز اهمیت است. در صورتی که شما مایل باشید می توانید که با المان های مختلف به زیباسازی هر چه بیشتر محیط خود کمک کنید. در این مطلب قصد داریم تا به صورت ویژه به این مطلب بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

انتخاب سبک طراحی فضای سبز در محوطه سازی

برای اینکه بتوان یک محوطه زیبا ایجاد کرد،‌ می توان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد که هر کدام از آنها در نوع خود حائز اهمیت هستند. انتخاب سبک طراحی یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن دقت کرد. در حال حاضر انواع سبک های نوین برای طراحی فضای سبز ارائه شده است که هر کدام از آن ها در نوع خود حائز اهمیت خواهد بود. به همین علت به شما توصیه می کنیم که در انتخاب سبک دقت عمل زیادی داشته باشید.

در حال حاضر مدل های زیادی از طراحی فضای سبز وجود دارد که هر کدام از آن ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. به همین علت حتما تمام تلاش خود را به کار ببندید تا بهترین نوع طراحی را در محل های مورد نظر خود اجرایی کنید. تجربه این موضوع را اثبات می کند که سبک طراحی می تواند نقش مهمی در زیبایی داشته باشد. از همین رو به شما توصیه می کنیم که در اولین فرصت ممکن برای اجرای یک طرح زیبا و جذاب دست به کار شوید که از هر نظر بی نظیر باشد.

اصول طراحی فضای سبز

امروزه طراحی فضای سبز یک تخصص بسیار مهم است که حتما باید به آن دقت کافی را داشته باشید. از همین رو برای این کار باید اصول مهمی در نظر گرفته شود که در نوع خود حائز اهمیت خواهد بود. بررسی ها نشان می دهد که طراحی فضای سبز به شکل های مختلفی امکانپذیر است که شما می توانید بر اساس سلیقه خود محوطه سازی را انجام دهید. برای طراحی فضای سبز باید برای ایجاد هر قسمت برنامه ریزی دقیقی انجام داد. طبق اصول طراحی فضای سبز باید بخش‌های مختلفی برای فضای سبز در نظر گرفته شود.

فضای سبز در محوطه سازی

به طور مثال کفسازی درست و اصولی با واش بتن یکی از این موارد است که باید به آن دقت شود.برای زیبای بهتر در کنار باغچه و پوشش گیاهی محوطه از سنگ رودخانه می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی فضای سبز داشته باشد.
همچنین تعیین محل دقیق چمن کاری نیز از دیگر مواردی است که باید به آن دقت کرد. شما باید در بحث طراحی برای گل های مختلف نیز فضای مناسب در نظر بگیرید. در صورتی که تمامی اجزای طراحی را در کنار هم قرار دهید، نتیجه کار برای شما بسیار عالی خواهد بود.

پوشش گیاهی در محوطه سازی

یک المان مهم در فضای سبز استفاده از پوشش گیاهی مناسب میباشد به عوامل مختلفی بستگی دارد عبارت از آب هوا، خاک، منطقه مورد نظر مصالح و… .

المان های مورد نیاز محوطه سازی

در صورتی که قصد دارید محوطه سازی را به شکل حرفه ای انجام دهید، باید اصول مختلفی را در نظر بگیرید که در نوع خود حائز اهمیت هستند. در واقع المان های متعددی در محوطه سازی اهمیت دارند که باید آنها را در نظر بگیرید. المان های مختلف شامل چمن، گل‌ها، درخت ها و کف سازی صورت گرفته نقش مهمی در محوطه سازی دارند که حتما باید به تک تک آنها توجه شود.

طبق تجربیاتی که تا به حال به دست آمده است، شما این امکان را خواهید داشت که هر کدام از این المان ها را در جای درست خود به کار ببرید. قرار دادن این المان های بی نظیر در کنار هم می تواند یک شاهکار بی بدیل را برای شما خلق کند.

فضای سبز در محوطه سازی

اجرای محوطه سازی شامل چه مواردی می شود؟

مراحل اجرای  محوطه سازی به چند فاز تقسیم بندی میشود به شرح زیر میباشد:

  • بازدید کارشناس و طراح اولویت های کارفرما برای طراحی
  • تهیه نقشه اولیه
  • کانسپت و انتخاب متریال و مصالح بر اساس نظرات کارفرما و بررسی های صورت گرفته
  • طراحی معماری و برآورد هزینه اجرایی
  • تهیه نقشه های اجرایی
  • اجرای محوطه سازی

سخن پایانی
در دنیای امروز برای محوطه سازی از مواد مختلفی همچون واش بتن و سنگ رودخانه استفاده می شود. این در حالی است که طراحی فضای سبز نیز نیازمند المان های مختلفی است که حتما باید به آنها توجه شود. از همین رو به شما پیشنهاد می کنیم که در اولین فرصت ممکن برای انجام یک محوطه سازی عالی با افراد با تجربه و متخصص . گروه پرفسور کو اجرای طرح های مختلف را به راحتی انجام می دهد.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *