اینجا هستید:

محوطه سازی باغ

به اشتراک بگذارید:

محوطه سازی باغ

با افزایش جمعیت در شهرها، آپارتمان نشینی نیز افزایش پیدا کرده و تعداد کمی از خانه باغ ها و ویلاها در سطح شهر دیده می شود و با توجه به شرایط امروزه ، افراد به انبوه سازی و ساخت برج های بلند روی آورده اند.

با این وجود، ذات طبیعت دوست انسان سبب شده تا از هر فضایی جهت محوطه سازی و ایجاد فضای سبز بهره ببرد.
بسیاری از ویلاهای طراحی شده به سبک قدیم از روش های محوطه سازی سنتی برای فضای خارجی استفاده کرده اند و سبک معماری اصیل ایرانی را در طراحی خود به کار برده اند.
در معماری مدرن نیز، در محوطه سازی باغ ها تلاش بر این است که با ایجاد فضای سبز و آرام در محیط زندگی افراد بتوانیم مکان مناسبی را برای استراحت و یا کم کردن فشارهای حاصل از زندگی روزمره ایجاد نماییم.

طراحی فضای باغ در محوطه سازی

در طراحی محوطه سازی باغ سنتی با توجه به سبک معماری و دیزاین باغ از مصالح و متریال مختلفی استفاده می شود که با ترکیب مناسب مصالح و اجزای گوناگون با پوشش گیاهی مناسب میتوان فضای سبز آرامی را ایجاد کرد.

محوطه سازی باغ

المان های مختلف در محوطه سازی باغ

با استفاده از پوشش گیاهی متناسب با آب و هوا و شرایط محیطی منطقه و ترکیب آن با المان های تزئینی مانند آلاچیق، استخر، مبلمان شهری، گابیون و ….محوطه زیبایی در باغ خلق کنیم.
در طراحی فضای خارجی باغ، باید یک مسیر برای ورود و خروج و یا گشت و گذار در باغ در نظر بگیریم که می توانیم این مسیر را با سنگ رودخانه و یا  قلوه سنگ و واش بتن  سنگ فرش باغ استفاده کنیم.

برای دیوار کشی و یا حصار باغ از سازه های گابیونی در طرح ها و اندازه های مختلف استفاده می شود. همچنین از آبنما در اندازه های مختلف با توجه به فضای در دسترس برای خلق نمایی از چشمه ها در محوطه باغ می توان استفاده کرد.

محوطه سازی باغ سنتی

محوطه سازی باغ سنتی به سبک ایرانی یکی از سبک های محبوب افراد برای فضای حیاط رستوران ، ویلا و باغچه های سنتی ساختمان های مسکونی می باشد.در معماری ایرانی انتخاب حوض و گیاهان رنگی ، کاشی های طرح دار نقش مهم و اساسی در سبک معماری ایرانی قدیم ایفا می کند.

محوطه سازی باغ

نورپردازی یک المان مهم در محوطه سازی باغ

نورپردازی از مسائل مهم در طراحی باغ می باشد که در نمای باغ بسیار موثر است.
واش بتن چراغدار یکی از متریال کاربردی در محوطه سازی باغ برای ایجاد نورپردازی در گذرگاه باغ می باشد. همچنین از جداول دورباغچه ای برای زیباسازی باغ استفاده می شود.
پروفسور با محصولات متنوع و با کیفیت سنگ رودخانه ای ،واش بتن و بتن اکسپوز و… در اجرای هزاران پروژه جهت  محوطه سازی و لند اسکیپ نقش ایفا کرده است. و می تواند  در  طراحی محوطه باغ سنتی  به شما  کمک کنند.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *