اینجا هستید:

سنگ رودخانه در آکواریوم

به اشتراک بگذارید:

کاربرد سنگ رودخانه در آکواریوم

سنگ رودخانه با شکل و رنگ طیفی مختص به خود یکی از عناصر مهم سنگی برای استفاده از آن در فضاهای خارجی و داخلی ویلا، سازه یا ساختمان محسوب می شود. همچنین از مهم ترین کاربردهای این قلوه سنگ ها می توان به استفاده از آن در ساخت آکواریوم، باکس های گل، باغچه ها، کنار مبلمان شهری، فضای سبز و … اشاره کرد. این سنگ در شکل های هندسی گوشه دار، گرد و شکسته به بازار عرضه می شوند و از سایز، وزن و رنگ های متنوعی برخوردار هستند.

سنگ رودخانه چیست و انواع آن

سنگ رودخانه در واقع نوعی دیگر از سنگ های طبیعی بوده که در رودخانه های با عمق کم یافت می شود. این نوع سنگ ها با آب رودخانه تماس داشته و به مرور زمان دچار فرسایش و ساییدگی می شوند و شکل گرد به خود می گیرند. همچنین قلوه سنگ ها را می توان در دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا، خانه و.. به کار برد و جلوه طبیعی به فضا بخشید. این نوع سنگ ها از تنوع رنگی بالایی برخوردار بوده که بسته به رنگ فضای مدنظر می توان از همخوانی و هماهنگی آن ها بهره برد. بنابراین قلوه سنگ ها را می توان از معادن مختلف جمع آوری نموده و بعد از اتمام پروسه فرآوری بر روی آنها به بازار عرضه نمود. ناگفته نماند که این نوع سنگ از دوام و استحکام بالایی برخوردار بوده که در ساختمان سازی به کار می رود.

سنگ رودخانه در آکواریوم

انواع سنگ رودخانه

سنگ رودخانه بسته به رنگ و جنسی که دارد به دسته های متعددی تقسیم می شود. مهم ترین این نوع سنگ ها شامل سنگ رودخانه  سفید، قلوه سنگ مشکی و قلوه سنگ مرمر هستند که بسته به ظاهر آن ها در فضاهای مختلفی به کار می روند. برای مثال قلوه سنگ مشکی بیشتر در فضاهایی همچون کف حیاط کار یا ساخت آبنماهای مصنوعی کاربرد دارد.

ولی قلوه سنگ سفید در هتل های مجلل و مراکز تجاری نقش سنگ های تزئینی را ایفا می کند. البته این سنگ ها بسیار مقاوم بوده و در محیط هایی که سنگ تزئینی با استحکام بالا نیاز است از این قلوه سنگ استفاده می شود.

کاربرد انواع سنگ رودخانه

سنگ رودخانه در انواع سازه ها و ساختمان ها کاربرد دارد. زیرا پودر سنگ که در اثر ساییدگی به وجود می آید، از خود تولید نمی کند و انتخابی مناسب برای سنگ های تزئینی آکواریوم محسوب می شود. همچنین جهت تزئین و پوشیدگی حصارها مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل شکلی که دارد بهترین پوشش برای ساختمان ها می باشد. البته لبه های آن صاف بوده و یک مزیت برای نمای ساختمان به شمار می رود. در ساخت جاشمعی نیز کاربرد دارد که به آسان صیقل داده شده و گرد می شود. از دیگر کاربردهای قلوه سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ساخت لوازم تزئینی، دکوراتیو و خاص
  • ساخت های اطراف استخر
  • ساخت نمای داخلی دستشویی و حمام
  • ساخت روف گاردن
  • دیزاین آکواریوم
  • تزئین انواع شومینه ها
  • طراحی و ساخت هر نوع نمایی در ویلا یا ساختمان

سنگ رودخانه آکواریوم

قلوه سنگ یکی از پرکاربردترین عناصر تزئینی به حساب می آید که بر خلاف تصور عموم این سنگ از بستر رودخانه یا دریا جمع آوری نمی گردد. زیرا چنین عملی جرم و تخریب محیط زیست می باشد. البته دلیل نام‌گذاری این نوع سنگ ها شباهت بالای آن ها با سنگ های موجود در رودخانه است.

در واقع یکی از مشخصات اصلی قلوه سنگ استخراج تخته سنگ های مختلف و با سایزهای بزرگ می باشد که از معدن جمع آوری می شود. سپس به کارخانه انتقال یافته و بسته به نیاز معمار و مشتری تغییر حالت می یابد. از مهم ترین مشخصات این نوع سنگ، وجود طیف رنگی متعدد بوده که در رنگ های مشکی، سفید، مرمر، لیمویی و قرمز به بازار عرضه می گردد. همچنین عدم وجود لبه ها برنده و تیز، کار را با این نوع سنگ آسان می نماید و بر کاربرد آن در صنعت ساخت و ساز و ساخت وسایل تزیینی می افزاید. در حالت کلی مشخصات قلوه سنگ بسته به رنگ آن به شرح زیر می باشد.

سنگ رودخانه سفید

این رنگ از قلوه سنگ با ترکیب دیگر سنگ های مشکی از مصارف بالایی به ویژه در ساخت آکواریوم برخوردار می باشد. همچنین رنگ روشن و سفید، نمایی زیبا و لوکس به سازه یا ساختمان می بخشد که در ساخت سنگ فرش مکان هایی همچون هتل های مجلل و مراکز تجاری از آن استفاده گردیده است. همچنین قلوه سنگ سفید با انواع سبک های معماری و دیگر رنگ ها به راحتی هماهنگ می باشد. در نتیجه به یکی از پرفروش‌ترین سنگ ها تبدیل شده است.

سنگ رودخانه در آکواریوم

سنگ رودخانه مشکی

سنگ رودخانه  مشکی یکی از پرکاربردترین سنگ ها در نوع خود به شمار می رود که بیشتر برای کف حیاط مورد استفاده قرار می گیرد. البته طراحی و ساخت انواع آب نماها و رودخانه های مصنوعی با این نوع سنگ امکان پذیر می باشد. همچنین هماهنگی بالای رنگ سیاه با شرایط معماری استفاده از قلوه سنگ را برای مصارف متعدد تزئینی و ساختمان سازی مهیا می سازد.

سنگ رودخانه مرمر

در واقع این قلوه سنگ ها همان تکه سنگ های مرمر بوده که صیقل داده و به شکل هندسی گرد تغییر حالت می دهند. این سنگ بسیار مقاوم بوده و با عبور نور از خود بهترین گزینه برای صنعت ساختمان سازی هستند. همچنین در ساخت آب‌نماها، مراکز تجاری، هتل ها و ویلاها کاربرد فراوانی دارند و آلودگی کمتری جذب می نمایند که به آسانی تمیز می شوند.

سنگ رودخانه در آکواریوم

کاربرد سنگ رودخانه برای آکواریوم

سنگ رودخانه به ویژه با رنگ مشکی کاربرد فراوانی در تزئین آکواریوم دارد. همچنین علاوه بر رنگ مشکی، رنگ سفید قلوه سنگ نیز در ساخت آکواریوم به صورت انبوه مورد استفاده قرار می گیرد.

پس در شرایطی که سایز آکواریوم کوچک باشد بایستی در سایز قلوه سنگ نیز تجدید نظر شود و بسته به ظرفیت آکواریوم انتخاب گردد. مسلماً سایز قلوه سنگ برای آکواریوم در ابعاد بزرگ نیز افزایش می یابد. از مزیت های قلوه سنگ در ساخت آکواریوم می توان به این مورد اشاره کرد که سنگ به راحتی قابل جابجا بوده و بسته به سلیقه شخصی و همخوانی با فضا می توان آن را تعویض نمود.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *