اینجا هستید:

تزیین باغ با قلوه سنگ

به اشتراک بگذارید:

تزیین باغ با قلوه سنگ

یکی از ایده های خوب برای تزیین باغ و تراس استفاده از قلوه سنگ است. چرا که قلوه سنگ هم ارزان است و هم اینکه در دسترس قرار دارد و می توان آن را به راحتی تهیه نمود. استفاده از قلوه سنگ در فضاهای سبز ایده ای جدید و پرطرفدار است. از آنجایی که این نوع سنگ قیمت مناسبی دارد و همچنین جا به جا کردن آن خیلی راحت است، از این رو گزینه بسیار مناسبی برای تزئین باغ و … محسوب می گردد.

در ادامه به مطالبی در مورد تزیین باغ و فضای سبز با قلوه سنگ صحبت خواهیم کرد.

تزیین باغچه با سنگ رودخانه

از آنجایی که سنگ و قلوه سنگ یکی از اجزای طبیعت هستند و تزیینات امروزی بیشتر به سمت استفاده از مواد طبیعی رفته است در نتیجه استفاده از سنگ و قلوه سنگ می تواند زیبایی محیط مورد نظر شما را از جمله محیط باغ بیش از پیش بیشتر نماید.

از آنجایی که تزیین باغچه با سنگ رودخانه و قلوه سنگ جزئی از طبیعت محسوب می شود، لذا نمی تواند به محیط زیست آسیب برساند، در نتیجه افراد می توانند با تکنیک های منظره سازی به زیبایی باغ و ویلای خود کمک نمایند.

قلوه سنگ یک سنگ زینتی جذاب و متنوع است که معمولاً در رنگ‌ها و ابعاد متنوعی وجود دارد. استفاده از قلوه سنگ به عنوان عنصر تزیینی در باغ، می تواند واقعاً باغ شما را بسیار زیبا نماید.

مسیرها و پله‌ها: یکی از استفاده‌های معمول قلوه سنگ در باغ، برای مسیرها و پله‌هاست. می‌توانید از این سنگ‌ها در مسیر رفت و آمد دیگران استفاده نمایید. این امر سبب زیبایی و طراوت بیشتری در باغ شما می‌شود.

طراحی برگها و گلخانه‌ها: با قرار دادن قلوه سنگ در اطراف گلدان‌ها یا گلخانه‌ها، می‌توانید زیبایی طبیعت را به خانه خود دعوت کنید. این سنگ‌ها می‌توانند به عنوان یک لایه زیبا زیر گلدان‌ها قرار بگیرند و جلوه زیبایی به گل‌ها و گیاهان شما ببخشند.
شکل‌دهی به برخی طرح‌ها: شما می توانید از قلوه سنگ برای طراحی یک الگوی خاص استفاده کنید. می توانید از این سنگ‌ها برای ایجاد یک المان تزیینی یا حتی ایجاد یک نقشه کشیده شده در روی زمین استفاده کنید.

استفاده در تزیین چشم اندازهای آبی: قلوه سنگ ها در تزیین فواره‌ها یا حاشیه‌های استخرها نقش مهمی دارند. این سنگ‌ها به عنوان یک عنصر زینتی در اطراف آب، زیبایی و طراوت را به چشم اندازهای آبی و فواره ها اضافه می‌کنند.

وقتی از قلوه سنگ به عنوان عنصر زینتی استفاده می‌کنید، باید به ترکیب مناسب آن با باغ و محیط اطراف توجه کنید. این سنگ‌ها برای شما یک فرصت جذاب برای بهبود زیبایی باغ و فضای سبز شما هستند.

ایده محوطه سازی با قلوه سنگ

قلوه‌ها می‌توانند به عنوان تزئیناتی زیبا بر روی حوضچه‌ها، سنگرها یا حتی فواره‌ها استفاده شوند. این نوع استفاده از قلوه سنگ‌ها می‌تواند زیبایی و جذابیت ویژه‌ای به حوض آب بخشد.

به هر حال، در انتخاب و استفاده از این نوع سنگ ها برای محوطه‌سازی، نیاز است که مراقبت و توجه ویژه‌ای داشته باشید. انتخاب قلوه‌ سنگ های مناسب بر اساس نیازهای طراحی، اندازه‌های مختلف و نحوه‌ی ترکیب آنها با دیگر عناصر باغ، از جمله این موارد است.

ولی بهتر است برای شروع به کار با یک طراح محوطه‌سازی محلی یا کارشناس باغبانی مشورت کنید تا بتوانید از بهترین روش‌ها برای استفاده از قلوه‌ها در محوطه سازی خود بهره‌مند شوید.

مزایای استفاده از قلوه سنگ ها در تزیینات باغ

استفاده از قلوه سنگ ها در تزیینات باغ
اول از همه استفاده از سنگ رودخانه ای به خاطر هزینه ی خیلی کمی که برای شما دارد، می تواند گزینه به صرفه تری نسبت به سایر موارد باشد. چرا که قیمت مصالح روز به روز بالاتر می رود و در نتیجه مردم بیشتر به سمت مصالح طبیعی روی می آورند.

از آنجایی که حمل قلوه سنگ ها نسبت به سایر مصالح ساختمانی راحت تر است، بنابراین نیازی به استفاده از تجهیزات خاصی برای حمل و نقل آن نمی باشد.

بسیاری از افراد در هنگام خرید مصالح نگران هستند که مبادا این مصالح در هنگام بروز گرما و سرمای شدید یا در هنگام بارش باران و برف دچار آسیب های زیادی شوند. در هنگام استفاده از قلوه سنگ خیالتان راحت است که در اثر بروز هر گونه مخاطرات طبیعی به سنگ ها آسیب نخواهد رسید.

شما در استفاده از سنگ رودخانه خیالتان راحت است که می توانید از تنوع رنگی بالایی برای باغ و ویلای خودتان استفاده نمایید.

وقتی که از سنگ رودخانه در تزیینات باغ استفاده می گردد، به هیچ عنوان از آب استفاده نمی شود و اینگونه می توان از هدر رفت آب نیز جلوگیری نمود. همچنین سنگ ها مانع از رسیدن نور خورشید به لایه های داخلی خاک می شوند، از این رو از تبخیر آب نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

یکی از دغدغه های صاحبان باغ و ویلاهای بزرگ این است که چمن ها سبب ایجاد رطوبت و نم در دیوارها شده اند، به این افراد توصیه می گردد که برای تزیین اطراف دیوارها از قلوه سنگ استفاده نمایند از این رو به هیچ عنوان دیوارها نم نخواهند زد.

استفاده از قلوه سنگ ها می تواند حاشیه خوبی برای اطراف باغچه ها و باغ ها باشند و از این رو منظره بسیار زیبایی را به باغ شما خواهند داد.

با استفاده از قلوه سنگ ها می توانید حوضچه های کوچکی را در باغ خود خلق نمایید، در نتیجه از ماهی ها متنوعی در حوض استفاده کنید و نمای باغ خود را زیباتر نمایید.

می توانید از قلوه سنگ های مختلفی برای باغ خود استفاده نمایید و مانند صندلی آن ها را بتراشید و در روزهای بهاری سال از نشستن بر روی آن ها به همراه خانواده لذت ببرید.

یک ایده بسیار جالب و زیبا که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند، ایجاد پل با استفاده از قلوه سنگ در مسیر رفت و آمد است، که جلوه و نمای بسیار زیبایی دارد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از قلوه سنگ، این است که حتی اگر ایده خاصی برای تزیین باغ خود نداشته باشید، می توانید هر گونه که خواستید آن ها را در فضا قرار داده و زیبایی باغ خود را دو چندان نمایید.

استفاده از قلوه سنگ ها، مانع از حرکت خاک می شوند در نتیجه می تواند از این لحاظ نیز بسیار مفید باشند.

کلام آخر

در دنیای امروز استفاده از مواد طبیعی مانند قلوه سنگ می تواند زیبایی فضای منزل و باغ شما را دو چندان نماید به خصوص اگر می خواهید بابت آن هزینه زیادی را صرف نکنید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *