اینجا هستید:

تزیین دور درخت با سنگ

به اشتراک بگذارید:

تزیین دور درخت با سنگ

تزیین دور درخت با سنگ رودخانه می تواند جلوه طبیعی باغچه شما را بسیار چشمگیرتر کند. امروزه که دیوارهای بتنی و ساختمان های ساخته شده از مصالح شیمیایی ما را احاطه کرده و زندگی مان را به زندانی مدرن محکوم می کنند، اغلب در حسرت باغ و باغچه ها و فضاهای سبز زیبا و طبیعی هستیم.

در این شرایط زندگی صنعتی و مدرن، کسانی که باغ و باغچه دارند نیاز به چیدمان باغی زیبا و با جلوه بصری جذاب خواهند داشت تا بتوانند اوقات خوشی را در باغ خود داشته باشند، آرامش پیدا کنند، آسودگی خیال بیابند، میزبان مهمانان خود باشند و روحشان آرام گیرد.

در محوطه سازی باغ و باغچه در کنار مناطقی که در آنها چمن کاشته می شوند، مناطقی که برای پرورش گیاهان فصلی در نظر گرفته می شوند، مسیرهای پیاده روی، محل نشستن، مناطقی که برای تزئینات در نظر گرفته شده است و … محوطه هایی نیز باید برای تزئینات سنگی اختصاص داده شوند.

در باغ و باغچه ها انواع سنگ های رودخانه ای می توانند برای تعبیه و تزئین مسیرهای پیاده روی، حاشیه باغ، دیوارپوش های تزئینی، تزیین دور درختان و … استفاده شوند. تزیینات سنگی باید در طرح های مختلف انجام شود. برای ایجاد چیدمان و مناظر باغ سنگی نه تنها تزئینات سبز، بلکه تزئینات سنگی نیز باید برنامه ریزی، طراحی و اجرا شوند.

تزیین باغچه با سنگ رودخانه

به جای اینکه بودجه زیادی برای تزیینات باغ خود اختصاص دهید، می توانید با استفاده از ترکیب سنگ های طبیعی و تخته سنگی و سنگ های سفید رودخانه ای که در طبیعت فراوان هستند، جلوه های تزئینی زیبایی در باغ و باغچه ها ایجاد کنید.

با استفاده از سنگ های رنگارنگ قرمز که در طبیعت به وفور یافت می شوند می توانید محوطه سازی گیاهی سبز ایجاد کنید. امروزه باغچه هایی که در آنها بیشتر از گیاهان سبز استفاده می شود و باغچه هایی که تقریباً نیمی از مساحت آنها دارای تزئینات سنگی هستند ترجیح داده می شوند.

دلیل این امر آن است که تعمیر و نگهداری محوطه باغ و باغچه مشکل ساز است و باید در زمان انتقال فصلی باغچه را مجدداً تزئین و منظره را تجدید کرد.

اما با استفاده از سنگ های تزئینی تزئینات و مناظری که ماندگاری بالایی دارند و تحت تأثیر تغییرات فصلی قرار نمی گیرند برای باغ های شما ساخته می­شوند.

دیزاین باغچه با سنگ تراورتن

به منظور محوطه سازی باغ و باغچه سنگ تراورتن را نیز می توان مورد استفاده قرار داد. این نوع سنگ با جنبه محکم و بادوام خود جلوه ای تازه به باغ شما می بخشد. با ساختار سوراخ دار سنگ تراورتن، منظره متفاوتی را می توان در باغ و باغچه به نمایش گذاشت. سنگ تراورتن همچنین برای استفاده در مناطقی مانند کنار استخرها مناسب است زیرا گرما را جذب می کند.

این سنگ آلیاژی است که از برهمکنش با تراورتن و کربنات کلسیم موجود در نزدیکی منابع آب تشکیل می شود. سنگ های تراورتن با ساختار سوراخ دار و رنگ های متنوع خود به کانون انتخاب در صنعت ساختمان و محوطه سازی تبدیل شده اند. می توانید با رنگ سفید خالص، رنگ های بژ روشن و قهوه ای آنها از هوای پاییزی یا تابستانی در باغ ها لذت ببرید.

تزیین باغ با قلوه سنگ

برای محوطه سازی باغ و باغچه خود می توانید قلوه سنگ ها را که در طبیعت به وفور یافت می شوند جمع آوری کنید و سپس با اره سنگ به شکل ها و اندازه هایی که می خواهید برش دهید. در یک طرح خلاقانه می توانید با کمک سنگ های تراش داده شده دیواری به طول 1 متر در امتداد حاشیه باغ بسازید.

با ساختن ستون های دیواری جدید بین دیوارهایی که ساخته اید، مطمئن شوید که دیوار محکم است و فرو نمی ریزد. با ریختن خاک در پایین دیوار و جدا کردن قسمتی که می‌توانید گل بکارید، اطراف لبه را با انواع سنگ ها پر و منطقه مخصوص کاشت گل را محدود کنید. حال تنها چیزی که باقی می ماند فرآیند کاشت گل با ریختن خاک است.

دکوراسیون باغ خود را با کاشت گل در رنگ های مورد نظر به پایان برسانید. در این هنگام می توانید بنشینید و زیبایی هایی را که سنگ های تزئینی به باغ شما بخشیده اند تماشا کنید و لذت ببرید.

مسیرهای پیاده روی سنگی در باغچه

با کاشت چمن در باغچه و اطراف خانه و ایجاد مسیرهای پیاده روی در آن، می توانید از زشت جلوه دادن مناطق خالی محوطه جلوگیری کرده و خانه خود را زیباتر جلوه دهید. در محل های مختلفی از باغچه خود، چمن بکارید و جاهایی را برای قرارگیری خاک و کاشت گل در کنار دیوار باقی بگذارید.

سپس با چینش سنگ های طبیعی به هر شکلی که می خواهید روی زمین های چمن، مسیرهای پیاده روی مناسبی را ایجاد کنید. قلوه سنگ های گرد کوچک سفید رنگ برای این منظور بهترین گزینه هستند و کنتراست جذابی را با رنگ سبز ایجاد می کنند.

با ساخت مربع های سنگی بزرگ، می توانید تصویری باشکوه ایجاد کنید. سپس از قدم زدن در این مناطق در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

محوطه سازی باغ و باغچه با سنگ های گرد بزرگ

محوطه سازی باغ و باغچه
اگر می خواهید با تزئین ضلع باغچه خود به شکل استخر سنگی جلوه زیبایی به آن ببخشید، می توانید با الگو گرفتن از طرح هایی همچون تصویر نشان داده شده عمل کنید. از لبه های اطراف خانه شروع کنید و سنگ های خرد شده به رنگ سفید یا هر رنگ دلخواه دیگر را در اطراف مناطق مشخص شده بریزید. سپس با انتقال قطعات سنگ های طبیعی بزرگ به کناره های این نواحی، منطقه را محدود کنید.

سنگ های گرد بزرگ را می توانید به عنوان پله نیز روی شن قرار دهید. تزئینات سنگی محوطه اطراف منزل خود را با ریختن سنگ های سفید رودخانه ای روی باقی مناطق کناری تخته سنگ ها به پایان برسانید. با این کار شما هم زیبایی و هم جلوه بصری خارق العاده ای را به باغ خود اضافه کرده اید.

در تزیین دور درخت با سنگ دقت داشته باشید که بهتر است دور نهال های چوبی کوتاه را با سنگریزه پر کنید. همچنین می توانید به جای سنگریزه طبیعی، سنگ های مصنوعی خرد شده را انتخاب کنید. در مقابل سنگ های قلوه ای بزرگ می توانند گزینه مناسبی برای چیدمان دور درختان بزرگ و تنومند باشند.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *