اینجا هستید:

آلاچیق

به اشتراک بگذارید:

زیباترین آلاچیق های جهان

آلاچیق ها از سازه های بسیار زیبا هستند که به عنوان سرپناه در فضاهای باز مانند باغ و پارک مورد استفاده قرار می گیرند. برای ساخت انواع آلاچیق از متریال هایی مانند چوب و فلز و سنگ و … استفاده می کنند. آلاچیق ها را در طرح های متنوعی می سازند که همگی زیبا هستند و فضایی دنج و خاص برای نشستن و استراحت کردن می باشند.

جنس آلاچیق از چیست؟

حتما تا به حال طرح های متنوع آلاچیق را در فضاهای باز از نزدیک مشاهده کرده اید. گاه در فضای پارک یا باغ، چندین عدد از آلاچیق ها را با چیدمان اصولی قرار می دهند که وجود آنها زیبایی محیط اطراف را دو چندان می کند؛ به طوری که هر فردی تمایل دارد ساعتی در زیر آنها به استراحت و لذت بردن از محیط بپردازد. سازه اصلی اغلب آلاچیق ها از جنس فلز است. به همین خاطر مقاومت و استحکام آنها در برابر عوامل مختلف بالا بوده لذا، تا طولانی مدت تغییری در کیفیت ساخت و مدل آنها به وجود نمی آید. از معمول ترین و قدیمی ترین متریال هایی که برای ساخت آلاچیق به کار می رود باید به چوب طبیعی درختان اشاره داشت. منحصر به فرد بودن آلاچیق های چوبی و رنگ گرم و آرامش بخش آنها باعث شده جذابیت بیشتری نسبت به آلاچیق های دیگر داشته باشند. آلاچیق فلزی، هم از نمونه های پرکاربرد است که سقف آن را از فلزات با کیفیت تهیه می کنند. آلاچیق آجری، حصیری، پارچه ای هم از دیگر نمونه های آلاچیق محسوب می شوند. اهمیت و کاربرد آلاچیق، بسیار زیاد است به همین خاطر شرکت های مختلفی در سراسر نقاط وجود دارند که انواع مختلفی از طرح های آلاچیق را با استفاده از متریال های با کیفیت به صورت پیش ساخته تولید می کنند. آلاچیق از هر نوعی که باشد بیشترین کاربرد را در زمان گرما دارد؛ زیرا سر پناهی دنج و خنک می باشد و سقف آن هم آفتاب گیر است.

انواع آلاچیق از نظر سبک طراحی

آلاچیق سنتی: این انواع از آلاچیق، دارای اشکال هندسی منظمی هستند و سقف آنها گنبدی شکل می باشد و فضای اطراف آنها کاملا باز می باشد. سقف شیروانی آنها از جنس متریال هایی مانند چوب و حصیر و … ساخته شده است.

آلاچیق مدرن: ساختار این سبک از آلاچیق، معمولا به شکل مکعبی و هندسی می باشد. و از تزئینات مینیمال در آنها استفاده شده است. آلاچیق مدرن، بر خلاف نوع سنتی دارای سقف کاملا مسطح می باشد.

آلاچیق پرگولا: این نوع از آلاچیق، طراحی بسیار خاصی دارد بدین معنا که سقف آن کاملا پوشیده نیست. دیواره ها و سقف آلاچیق پرگولا با استفاده از گیاهان رونده پوشانده شده اند به همین خاطر فضای خنکی برای نشستن دارند.

آلاچیق قابل حمل: سازه این آلاچیق ها از نوع جمع شونده است و وزن آنها هم خیلی سبک می باشد. سقف آن هم از جنس پارچه های نایلونی سبک می باشد که در برابر آفتاب، باد و باران مقاومت بسیار بالایی دارند.

آلاچیق زندگی: این آلاچیق دارای امکانات رفاهی می باشد و می توان در آن به راحتی استراحت و زندگی کرد.

موارد نام برده شده از مهمترین انواع آلاچیق محسوب می شوند که در بیشتر مناطق قابل مشاهده هستند. معمولا فضای اطراف این آلاچیق ها باز می باشد اما نمونه هایی از آنها هم موجود می باشد که دارای دیوارهای اطراف هستند؛ به طوری که از بیرون کاملا شبیه یک واحد مسکونی و یا کلبه می باشند.

استفاده از رنگ در آلاچیق

طراحی و شکل آلاچیق، تنها بخشی از زیبایی آلاچیق را شامل می‌ شود؛ این در حالی است که استفاده از رنگ‌ های خاص می‌ تواند بر زیبایی بیشتر آلاچیق بیفزاید. استفاده از رنگ در آلاچیق، علاوه بر این که زیبایی آن را افزایش می‌ دهد باعث محافظت از سازه ‌های فلزی و چوبی هم می ‌شود. پوشش ‌های رنگی سازه‌ های فلزی و چوبی را در برابر عواملی مانند رطوبت گرما و حرارت محافظت می‌ کند و این گونه عمر مفید آن ‌ها را افزایش می‌ دهد. دقت داشته باشید که از هر رنگی نمی‌ توان برای رنگ آمیزی آلاچیق ها استفاده کرد و تنها باید از رنگ ‌های خاص و کاربردی استفاده شود. وجود رنگ، از فلزات در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت به عمل می‌آورد. همینطور وجود پوشش رنگ باعث می‌ شود که متریال چوبی در برابر حمله حشرات و رطوبت محافظت شود. در یک عبارت کلی، باید این گونه بیان کرد که به کار بردن پوشش رنگی در آلاچیق ها به طور مستقیم بقا و ماندگاری آن را تا سالیان زیادی افزایش می دهد بدون این که تغییری در کیفیت ظاهری اجزای آلاچیق ایجاد کند.

مزایا و کاربرد آلاچیق

آلاچیق باغی
آلاچیق ها در سبک های متفاوت، مکانی دنج و زیبا برای استراحت و تفریح و دورهمی می باشند و از این نظر هم خیلی مورد توجه قرار گرفته اند. با یکبار ساخت آلاچیق و نصب آن در مکان موردنظر، می ‌توان تا سالیان متوالی از آن استفاده کنید. با قرار گرفتن درون آلاچیق، می توان از زیبایی های طبیعت استفاده کرد. مسقف بودن آلاچیق ها این امکان را به افراد می دهد که در برابر آفتاب و باران و هوای گرم در امان باشند. آلاچیق یک محل اسکان زیبا و مطمئن برای برگزاری جشن تولد و مهمانی در فضای باز می باشد. آلاچیق فضایی عالی برای خلوت کردن افراد است. محیطی عالی برای بازی کودکان می باشد. می توان اوقات فراغت خود را درون آلاچیق های موجود در باغ و پارک ها گذراند.

مزایای آلاچیق فلزی

از آنجایی که برای ساخت انواع متفاوت آلاچیق از فلزات مقاوم مانند آهن استفاده می شود بنابراین، استحکام و ایمنی آنها بالا است. نسبت به فشار و ضربات مکانیکی مقاومت بالایی از خود نشان داده و هرگز تغییری در آنها ایجاد نمی شود. دارای قابلیت رنگ پذیری هستند. ماندگاری آنها بلند مدت است. زیبایی خیره کننده ای دارند و در ابعاد مختلفی ساخته شده اند. محلی مناسب و ایمن، برای خوش گذراندن در طبیعت می باشند. جنس با کیفیت سازه های فلزی آلاچیق در برابر سایر عوامل خارجی مقاوم است. از ایمنی بالایی برخوردار است و از این نظر افراد با اطمینان خاطر از آن استفاده می کنند.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *