اینجا هستید:

ساخت دیوار سبز با بطری

به اشتراک بگذارید:

ساخت دیوار سبز با بطری

تقریباً در تمام شهرهای بزرگ جهان، بسیاری از خانه‌ها آپارتمانی هستند. در ایران نیز خانه های ویلایی با باغچه ها و حیاط های باصفا، جای خود را به آپارتمان های کوچک داده است. با وجود تورم شدید مسکن در ایران می توان گفت خرید خانه ویلایی برای بسیاری از افراد، یک رویای دست نیافتنی شده است. اما در همین آپارتمان های کوچک می توان سرسبزی و گیاهان زیبا را با خلاقیت و طرح های جدید و با کمترین فضای، به خانه آورد.

داشتن گیاهان در خانه و در فضاهای سربسته و کوچک نیز امکان پذیر است. وقتی در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنیم، نمی توانیم برای خود باغی داشته باشیم و آن‌طور که می‌خواهیم محوطه سازی کنیم. در این مواقع راه حل، ساخت دیوار سبز با بطری است.

چگونه می توان با بودجه بسیار کم در بالکن یا قسمت دیگری از خانه یا محل کار، دیوار سبز داشته باشیم؟

1- قوطی های حلبی به عنوان گلدان

درست است که ساخت دیوار سبز توسط متخصصان انجام می شود، اما شما هم می‌توانید این کار را به عنوان یک طراح، به روشی ساده‌تر و با مواد ساده‌ای که به راحتی در زندگی روزمره یافت می‌شود و در خانه دارید، انجام دهید. یکی از مواد اولیه برای این کار، قوطی های آلومینیومی استوانه ای مانند جعبه های شیرخشک است. فقط باید یک اندازه و یک رنگ باشد تا نتیجه بهتری داشته باشد.

پس از جمع آوری تمام قوطی ها، باید آنها را با میخ های بزرگ به دیوار بچسبانید. قوطی‌ها به‌ عنوان محلی برای کاشت‌ گیاه، عمل می‌کنند تا از پوسیدگی خیلی سریع آن‌ها با رسیدن مرتب آب آبیاری، جلوگیری کند. سپس گیاهان را در گلدان های کوچکتر، قرار دهید. به این ترتیب می توانید با هزینه کمتری به دیوار خود لباس سبز بپوشانید.

2- بطری های بزرگ پلاستیکی

بطری های آب معدنی، بطری های نوشابه، از جمله بطری هایی هستند که تعداد زیادی از آنها در خانه وجود دارد. برای ساخت دیوار سبز، به بطری های پلاستیکی همرنگ و هم اندازه نیاز داریم. بهتر است بطری های 1.5 لیتری را انتخاب کنید. بعد از اینکه هر بطری را خوب شستید، قسمت های زیرین را ببرید و خاک مخلوط شده با کود را وارد کنید و گل ها را در آن بکارید، زیرا قرار است آنها را به صورت وارونه روی دیوار نصب کنید.

انتخاب گل و گیاه برای کاشت:

برای دیوار سبز، گل‌های رنگارنگ انتخاب زیبایی است، گل‌های هم‌نوع، اما با رنگ‌های مختلف. برای مثال گل‌های صورتی، قرمز، نارنجی، بنفش، ارغوانی، سفید و غیره و گیاهان آویزان، مانند پیچک ها را نیز می توانید استفاده کنید. یکی از اصول دیوار سبز این است که شما نباید گیاهانی را مصرف کنید که هفته به هفته بیش از حد رشد می کنند و به طور کلی تغییر می کنند. سعی کنید برای ساخت دیوار سبز با بطری، گیاهان سبز را جایگزین شاخ و برگ های رنگی کنید تا رنگ ها را کاهش دهید و سبزی را افزایش دهید.

چگونه گیاهان را روی دیوار بچینیم؟

راه های زیادی برای چسباندن گیاهان به دیوار وجود دارد که ما به دو روش آن اشاره می کنیم:

اتصال مستقیم به دیوار

چند میخ بزرگ بردارید و به دیوار بچسبانید. سپس طناب های نایلونی کوچک یا سیم نرم را بردارید و دور قسمت بالایی گلدان های پلاستیکی قرار دهید و به خوبی به میخ ها بچسبانید. سپس آنها را به خوبی بچینید تا گل ها و گیاهان سبز جلوه زیبایی پیدا کند.

پالت چوبی

ممکن است پالت چوبی در خانه نداشته باشید، اما نگران نباشید، خرید آن بسیار مقرون به صرفه است! فقط باید دو یا سه پالت چوبی بخرید، این کار بستگی به فضای دیواری دارد که می خواهید آنها را در آن قرار دهید. پالت ها می توانند خنثی یا رنگی و به رنگ های مد روز یا مطابق با دیوار شما باشند.

پالت ها را با خاک گلدان و کود، خوب پر کنید و سپس گل ها را روی قسمت هایی که چوب وجود ندارد بچینید، به یاد داشته باشید که حجم گیاهان را با دقت تنظیم کنید. گل‌های نه خیلی کوچک و نه بزرگ هستند، گیاهانی با برگ‌های رنگی و مهم‌تر از همه، گیاه سبز بگذارید. این نوع تکیه گاه را می توان بر روی دیوار آویزان کرد، اما بسته به وزن آن می تواند مستقیماً روی دیوار نیز قرار گیرد. بدین ترتیب با فضای کم در یک بالکن یا دیوار خانه، باغ سبز عمودی ایجاد کنید. همچنین به راحتی می توانید با بطری های پلاستیکی، یک دیوار سبز عالی در فضای باز ایجاد کنید.

چرا یک دیوار سبز با بطری ایجاد کنیم؟

کاشتن گیاه در بطری
یک دیوار سبز در فضای باز راه حلی برای هر کسی است که فضای کافی ندارند. برای کسانی که می خواهند در خانه گیاه داشته باشند، فضای کم، تولید بهینه و نگهداری بسیار ساده از مزایای باغ عمودی در فضای باز است.

برای ساخت دیوار سبز با بطری، بطری های پلاستیکی، بسیار مناسب هستند. آنها در اندازه های مختلف موجود هستند، آسان برای برش و جمع آوری ساده و در دسترس هستند و مهم تر از همه رایگان هستند. حتی اگر دیوار سبز در فضای باز باشد، گاهی لازم است آن را آبیاری کنید تا به همه گیاهانتان سرزندگی و شادابی بدهید. نهال ها و جوانه ها را می توانید قبل از قرار دادن در بطری ها، در گلدان قرار دهید. پس از رشد، می توانید آنها را برداشت کنید و به بطری ها انتقال دهید.

مزایای ساخت دیوار سبز با بطری

بازیافت: یک حرکت زیست محیطی و اقتصادی

جنبه زیست محیطی دیوار سبز با بطری در درجه اول این است که بطری های پلاستیکی را بازیافت می کنیم. بطری های آبی که دور می اندازیم و ممکن است به دریا و رودخانه های ما منتقل شود را برای پرورش گیاهان خودمان استفاده می کنیم. از یک سال به بعد، پس از آخرین برداشت، ریشه گیاهان قدیمی به عنوان کود برای نهال های فصل بعد عمل می کند. در دیوار سبز خبری از حشرات مضر نیست. با ساخت دیوار سبز با بطری، ما یک اکوسیستم هوشمند در حین بازیافت ایجاد می کنیم!

تامین آب هدفمند

یکی از دیگر جنبه های اقتصادی ساخت دیوار سبز با بطری، استفاده از آب است. در دیوار سبز آب به صورت افقی جریان نمی یابد. باغ عمودی در دیوار سبز از نیروی جاذبه بهره می برد و آب را از بالا به پایین توزیع می کند. بنابراین تمام گیاهان، طبقه به طبقه، سود می برند.

علاوه بر این، در دیوار سبز، هنگام باران های شدید، آب در اطراف گیاهان راکد نمی ماند. بنابراین دیوار سبز اجازه می دهد تا آب اضافی تخلیه شود و در قوطی هایی جمع آوری شود که در صورت خشکی استفاده می شود. آب راکد نمی شود، خطر کپک زدن محدود است و آب برای استفاده مجدد بازیافت می شود.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *