اینجا هستید:

قیمت وال مش

به اشتراک بگذارید:

قیمت وال مش

امروزه برای مهار کردن تمامی دیوارهای غیر سازه‌ای در ساختمان‌ها از وال مش استفاده می شود. مجریان و پیمانکاران در ساخت و ساز برای محکم کردن دیوارهای مختلف، تقویت نمودن تیغه‌های جدا کننده داخلی و جلوگیری از شکسته شدن دیوارها از وال مش استفاده می کنند. در این مقاله توضیحاتی در مورد قیمت وال مش، اجزای آن و کاربردی که دارد، در اختیار شما می گذاریم.

Wallmesh یا وال مش چیست؟

از آنجایی که اجرا کردن وال پست های قدیمی شامل بتنی و فلزی بسیار پیچیده و دشوار بوده، اجرای وال مش جایگزین مناسب آنها شده و پرطرفدار است. در روش مهارسازی دیوارهای متعدد با وال مش، از پلاستر و یک توری فایبرگلاس مخصوص استفاده می‌شود.

مهندسین معمولاً در ساختمان‌های فولادی و بتنی از روش بال مش استفاده کرده، زیرا برای اجرای آن نیاز به تخصص بسیار زیادی نیست. در مرحله اول برای اجرای وال مش باید به شکل اصولی یه دیوار چینی بپردازیم.

در مرحله بعدی باید تمام دیوار را با پلاستر مخصوص گچی یا سیمانی بپوشانیم تا توری فایبرگلاس به راحتی به آن بچسبد. در پایان ناودانی، پروفیل ها و نوار های وال مش با چسب مخصوص اپوکسی برای مهار لبه ها نصب می شوند‌.

بخش های تشکیل دهنده وال مش

ما در اجرا کردن روش نوین وال مش به مصالح متعددی احتیاج خواهیم داشت که شامل:

نوار وال مش

نوار وال مش در واقع همان توری فایبرگلاس مخصوص می باشد که در دومدل معمولی ( E-Glass ) و مقاوم به قلیا ( Ar ) قابل استفاده است.

پلاستر وال مش

برای نصب و تثبیت کردن توری فایبرگلاس به پلاستر وال مش نیاز داریم که در انواع گچی و سیمانی در بازار موجود است. زمانی که فرد برای اجرای وال مش از پلاستر سیمانی استفاده کند باید توری فایبرگلاس مدل AR یا مقاوم به قلیا را به کار ببرد.

ناودانی و پروفیل نبشی

برای اینکه در اجرا کردن وال مش تمام لبه های آن را مهار سازیم به ناودانی و پروفیل های متعدد نبشی احتیاج داریم. پروفیل ها را با توجه به ابعاد دیوار در اندازه های مختلف استفاده می کنیم.

چسب اپوکسی

برای نصب و ثابت کردن سایر اجزای وال مش از جمله توری فایبرگلاس، ناودانی و پروفیل نبشی از چسب اپوکسی استفاده می کنیم.

چرا وال مش جایگزین وال پست های مرسوم قدیمی شده است؟

پیشرفت چشم گیر اجرای وال مش در ساختمان‌های مسکونی و تجاری متنوع به خاطر مقاومت زیاد آن در برابر انواع زلزله و هزینه پایین آن است.

۱. در اجرای وال مش برخلاف وال پست فلزی و بتنی نیازی به میلگردهای بستر و وادارها نبوده و این سبب کمتر شدن هزینه اجرای آن در دیوار می شود.

۲. مراحل کار و اجرای وال مش در مقایسه با روش های سنتی وال پست فلزی و بتنی، سریع تر می باشد.

۳. در اجرای وال مش به دلیل اینکه استفاده از میلگردهای متنوع و وادار ها به طور کامل حذف شده، هزینه پروژه های ساخت و ساز و مهار دیوارها را کمتر می کند.

۴. خیلی راحت می توان وال مش را در ساختمان ها و مکان های نوساز و قدیمی که وال پست نداشته، اجرا کرد.‌

 

مزیت‌های کاربرد وال مش در ساختمان‌های فولادی و بتنی چیست؟

در ساخت و سازهای امروزی برای کم کردن هزینه‌ها و سایر دلایل، به اجرای وال مش می پردازند، علت های استفاده از وال مش در ساختمان ها شامل موارد زیر است:

• دیوار کار شده با وال مش نسبت به سایر دیوارها در مقابل تنش‌های کششی مقاومت بیشتری نشان می دهد.

• اجرای وال مش در دیوارها، آنها را در مقابل طوفان، باد و زلزله بی اثر و مقاوم می سازد.‌

• دیوارهای متعدد با وال مش منعطف تر و شکل پذیرتر خواهند بود.

• استفاده از تکنیک وال مش سبب می شود دیوارها دچار هیچ گونه زنگ زدگی و خوردگی نشوند.

• در مقایسه با اجرای وال پست های قدیمی، اجرا نمودن وال مش هزینه پایین تری برای پیمانکار دارد.

• با کمک وال مش هزینه‌های نگهداری و تعمیر دیوارها کمتر شده و در برابر ارتعاشات مختلف زلزله نیز ایمن‌تر خواهد بود.

• دوام دیوار با وال مش بیشتر بوده، هیچ گونه ترکی در آن ایجاد نشده و تمام سطوح آن منسجم و یکدست می شود.

 

آیا اجرای وال مش از نظر سازمان مهندسی مورد تایید است؟

بله، در نظام مهندسی اجرای این روش برای تقویت دیوارهای مختلف غیرسازه ای ساختمان مورد تایید می‌باشد. تمامی پیمانکاران و کارفرمایان می‌توانند در پروژه‌های ساخت و ساز خود با رعایت تمام ضوابط اجرایی و مقررات به اجرای وال مش پرداخته و از مزیت‌های آن بهره مند شوند.

قیمت وال مش و هزینه اجرای آن

قیمت وال مش
در مقایسه با اجرای وال پست های بتنی و فلزی، وال مش هزینه کمتری به همراه دارد. به خاطر اینکه در مهار کردن دیوارها با روش وال مش دستمزد کارگران کمتر بوده و مصالح آن قیمت پایین تری دارد، هزینه اجرای آن نسبت به سایر وال پست ها پایین تر است.

عوامل مختلفی که بر قیمت وال مش و اجرای آن تاثیرگذار هستند شامل دستمزد شرکت ها، جنس نوار وال مش، ابعاد چشمه نوار وال مش، وزن نوار، نوع پلاستر وال مش، تعداد نبشی های استفاده شده و نوع چسب می باشد.

 

سخن پایانی
مهندسین ساختمان همواره برای پروژه‌های ساخت و ساز خود به دنبال ایده‌های جدید و روش‌های نوین هستند. اجرای وال مش امروزه در اکثر پروژه‌ها جایگزین روش سنتی وال پست شده است. در واقع با به کارگیری روش وال مش، ایمنی ساختمان ‌مسکونی و تجاری و اهالی آن در برابر زلزله بیشتر خواهد بود. ایده اجرای وال مش به خاطر به صرفه بودن و ایمنی بیشتر در اکثر دیوارها برای مهارسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

هم اکنون در محوطه سازی و ایجاد مبلمان شهری روش نوین و جدید وال مش اجرا می شود تا سازه ها دوام بیشتری داشته باشند. وال مش یک تکنیک پرکاربرد و پرطرفدار در پروژه های ساختمانی محسوب می شود که توجه بسیاری از معماران و پیمانکاران را به خود جلب کرده است. در وال پست های سنتی بتنی و فلزی مصالح بیشتر به کار رفته و هزینه های ساخت و ساز را دو برابر می کند، به همین خاطر کمتر استفاده شده و وال مش جای آنها را گرفته است.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *