اینجا هستید:

  • خانه
  • >
  • مقاله
  • >
  •  اجرای محوطه سازی ویلا در شهر دماوند
اجرای محوطه سازی ویلا در شهر دماوند

به اشتراک بگذارید:

 اجرای محوطه سازی ویلا در شهر دماوند

طراحی و اجرای محوطه سازی ویلا درشهر دماوند هنر طراحی و تنظیم عناصر مختلفی بوده که فضای باز مختص به محوطه بیرونی ویلا را دلفریب و جذاب می نماید.

همچنین عواملی مانند شرایط جوی، منابع، پوشش گیاهی، سازه های افقی، سازه های عمودی و شکل زمین در اجرای محوطه سازی ویلا اهمیت دارند. البته طراحی محوطه و اجرای آن برای ویلا یک شاخه تخصصی مربوط به حوزه ساخت ویلا دماوند است. زیرا محوطه سازی ویلا تفاوت زیادی با طراحی باغ دارد.

حال اگر طراحی و اجرا محوطه سازی در ویلا اصولی باشد جلوه خاصی به فضا بیرونی سازه می بخشد. درنتیجه لذت شب نشینی بهار و تابستان یا باران پاییز و زمستان را دوچندان می نماید

(قابل توجه صاحبان ملک برای طراحی و اجرای محوطه سازی ویلا در شهر دماوند شهری با آب هوای بی نظیر درنزدیکی پایتخت <تهران> می توانید طراحی واجرای محوطه سازی ویلا یا باغ  خود را به professorco به سپارید .پروفسور کو بعد از اجرای سیستم نمای ویلا، تولید محصولاتی با ملات خشک همچون سنگ رودخانه را در دستور کار خود جای داد. بنابراین توانست سهم زیادی از بازار محصولات درای میکس را به خود اختصاص دهد. همچنین راهبرد طراحی و تولید محصولات متعدد در کمپانی پروفسورکو با تولید واش بتن یا موزاییک ادامه یافت.

اجرای محوطه سازی ویلا در شهر دماوند

ساخت خانه ویلایی در دماوند

طراحی و ساخت ویلا در دماوند مراحل متعددی دارد که یکی از مهم ترین آنها محوطه سازی ویلا در دماوند است. زیرا هدف از طراحی و ساخت خانه ویلایی ارتباط با طبیعت می باشد. همچنین حیاط سازی یا محوطه سازی با هدف تفکیک مرز ویلا از دیگر زمین های مجاور انجام می گیرد.

البته قدم اول برای ساخت این مجموعه برسی هزینه ساخت ویلا در دماوند برای مرحله اول اجرا ویلا یا محوطه سازی مرحله دوم تهیه نقشه از طریق طراح دارای مجوز یا معمار می باشد. سپس به یک مجموعه دقیق از پلان ها یا برگه های برش خورده برای درب شیشه ای، کشویی و پنجره نیاز است.

مراحل اجرای ساخت ویلا چگونه است؟

درنتیجه برای ساخت خانه ویلایی باید مراحل زیر را در نظر گرفت:

  • نقشه
  • انتخاب زمین
  • گودبرداری زمین
  • بتن ریزی و اسکلت بندی ویلا
  • دیوارکشی ساختمان
  • اجرای سقف
  • نماکاری خانه ویلایی

طراحی ونقشه در ساخت ویلا

اولین مرحله برای طراحی و ساخت ویلا استفاده از نقشه و برنامه ریزی مناسب می باشد زیرا بدونه نقشه محوطه سازی امکان ساخت ویلا اصولی وشیک وجود ندارد پس قبل از اجرای محوطه سازی با مشاورین و معماران حرفه ی مشورت کنید.

در ساخت محوطه سازی چه کنیم؟

اگر اجرای  محوطه سازی ویلا در دماوند با اصول و قواعد طراحی و اجرا گردد ، مسلما زیبایی و جذابیت فضای بیرونی را چندین بار می نماید. اما در حالت کلی یک ویلا برای داشتن محوطه ای زیبا به آیتم های زیر نیاز دارد.

محوطه سازی ویلا در دماوند با گل و گیاه

کاشت گیاهانی هماهنگ با فضا و کاملا یکدست از اقدامات و الزامات مهم محوطه سازی در ویلا می باشد. زیرا استفاده از گل و گیاه، زیبایی فضا را به بالاترین حد ممکن می رساند. درنتیجه با یک طراحی به روز و ایجاد فضایی مناسب در ویلا جهت کاشت گیاهان می توانید پروسه محوطه سازی را خاتمه دهید. همچنین در هزینه و زمان تکمیل یا بازسازی ویلا صرفه جویی کرده اید.

اجرای محوطه سازی ویلا در شهر دماوند

محوطه سازی ویلا در دماوند با ایجاد فضاهای تفکیک شده

یکی از مزایای محوطه سازی، تفکیک فضا در محیط است که جلوه خاصی به ویلا می بخشد. همچنین برای صاحب ملک کاربردهای جداگانه ای دارد. برای مثال می توان قسمتی از فضاهای حیاط را به فضاهایی با سطح متفاوت همراه تزیینات مانند مبلمان شهری اسفاده کرد.

محوطه سازی ویلا در دماوند با ساخت آلاچیق

یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین آیتم های مورد استفاده در محوطه سازی ویلا آلاچیق می باشد که از طرح ها و انواع مختلفی برخوردار است. همچنین آلاچیق زیبایی خاصی به فضا می بخشند و راحتی زیادی برای ساکنین ویلا به وجود می آورند.

محوطه سازی ویلا در دماوند با ساخت استخر

طراحی و اجرای یک استخر در حیاط ویلا یکی از لوکس ترین و جذاب ترین گزینه ها در پروسه محوطه سازی می باشد. البته ابعاد استخر باید با متراژ ویلا و فضای بیرونی آن هماهنگی داشته باشد. برای مثال اگر متراژ محوطه کم باشد اما استخر در سایز بزرگی ساخته شود، از کارایی و جذابیت محیط می کاهد.

متریال قابل استفاده در محوطه سازی

جهت طراحی و اجرای محوطه سازی ویلا در دماوند به متریال های نیاز است مثل واش بتن  که بسته به سلیقه صاحب ملک و کارفرما روش ساخت متفاوت می باشد. البته مهم ترین این متریال ها به شرح زیر می باشند:

  • ترکیب آجر با سنگ رودخانه، رنگ، طرح و بافت متفاوت
  • ترکیب سنگ و ماسه
  • ترکیب سنگ ریزه، سنگ فرش و موزاییک در یک خط مشخص
  • استفاده از سنگریزه و چوب
  • ایجاد یک پل چوبی کوچک و استفاده از سنگ ریزه، سنگفرش و چوب
  • به کار بردن قالب های بتن در بین سنگ رودخانه یا قلوه سنگ
  • ترکیب بتن و آجر همراه با طرح ها و شکل های متعدد
  • ساخت حوضچه با پله های بتنی و کفی مملوء از قلوه سنگ
  • ایجاد راهرویی با ترکیب چمن و بتن
  • ایجاد راهرویی با ترکیب آجر و سنگ

محوطه سازی با سنگ رودخانه

اجرای محوطه سازی با سنگ رودخانه برای تزیین باغ و ویلا شما می توانید طبق سلیقه خود از سنگ رودخانه مشکی و دیگر رنگ ها مثل سنگ رودخانه سفید مرمری،قرمز و… اجرا کنید.

اجرای محوطه سازی ویلا در شهر دماوند

حیاط سازی ویلا با موزاییک

یکی از متریال های پر کاربرد در محوطه سازی ویلا  استفاده از موزاییک حیاط برای ویلا می باشد موزاییک می تواند گزینه خوبی برای کف پوش حیاط ویلا باشد زیرا به دلیل تنوع طرح وابعاد دست شما برای انتخاب بهترین نوع موزاییک مناسب سلیقتون باز است.

کلام آخر

طراحی محوطه سازی ویلا شهر های ایران  در بعضی موارد باهم متفاوت است در مطلب بالا به مراحل  طراحی و اجرای محوطه سازی ویلا درشهر دماوند پرداختیم این موارد نسبت به آب هوا شهر دماوند بسیار مناسب است. چنانچه  قصد اجرای محوطه سازی در دماوند شهری ییلاق نشین و زیبا را داشتید با شماره: 09123471574 تماس بگیرید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *