اینجا هستید:

دیوار با سنگ رودخانه

به اشتراک بگذارید:

ساخت دیوار با سنگ رودخانه

استفاد از سنگ رودخانه در دیوار، راهکار عالی برای نماسازی ساختمان است. به‌کاربردن عناصر طبیعی، در طراحی معماری و زیبایی ساختمان نقش مهمی دارد. سنگ‌های رودخانه‌ای با هماهنگی بالایی که با سایر عناصر طبیعی؛ مانند درختان، گل‌ها و آب دارد، به محوطه بیرونی و نمای ساختمان، زیبایی بی‌نظری می‌بخشد. یکی از چالش‌های معماران در انتخاب مصالح برای نماسازی، قدیمی شدن برخی از عناصر به‌مرورزمان است. سنگ‌های ساختمانی زیبایی خود را در بلندمدت حفظ می‌کنند و قدیمی نمی‌شوند.

مهم‌ترین مسئله برای طراحان محوطه سازی  بیرونی ساختمان، انتخاب روش کاربردی برای طراحی نما با سنگ رودخانه و شناختن ویژگی‌های سنگ رودخانه مناسب است. در این مقاله با بیان ویژگی‌های سنگ رودخانه باکیفیت، در مورد روش‌های نماسازی و ساخت دیوار با سنگ رودخانه صحبت خواهیم کرد.

دیوار با سنگ رودخانه

روش‌های نماسازی با سنگ‌های رودخانه‌ای

نماسازی با سنگ‌ها جایگزین مناسبی برای طراحی‌های خسته‌کننده هستند. سنگ‌های رودخانه‌ای به علت زیبایی طبیعی آن، در طراحی فضای داخلی و بیرونی دیوار کاربرد زیادی دارند. روش‌های استفاده از سنگ رودخانه برای نماسازی، به شرح زیر است:

استفاده در دیوار داخلی استخر

از قلوه سنگ رنگی  می توان در استفاده از سنگ رودخانه ای در معماری و دکوراسیون و  طراحی و ساخت استخر در حیاط و فضای بیرونی ساختمان به کاربرد . استفاده از سنگ رودخانه برای قسمت داخلی دیوار استخر، جلوه‌ای طبیعی به فضای بیرونی می‌بخشد. از طرفی به علت فرسایش مصالح مختلف در برابر آب، هزینه نگهداری استخر زیاد است، سنگ رودخانه در برابر برخورد با آب در بلندمدت مقاومت بالایی دارد.

استفاده در دیوار حیاط‌خلوت

یکی از فضاهای انرژی‌بخش ساختمان حیاط‌خلوت آن است. استفاده از قلوه سنگ در ساخت دیوارهای حیاط‌خلوت، در ایجاد فضای آرامش‌بخش تأثیر شگفت‌انگیزی دارد.

جداکننده قسمت‌ها مختلف نمای ساختمان

هماهنگی رنگ و جنس سنگ رودخانه با سنگ‌های دیگر زیاد است. یکی از عناصری که به نمای سنگی ساختمان زیبایی می‌بخشد، سنگ رودخانه است.

استفاده در قسمت‌های داخلی دیوار ساختمان

طراحی بر اساس عناصر مدرن، جای خود را به کاربرد عناصر طبیعی در طراحی فضای داخلی می‌دهد. گچ‌کاری داخل ساختمان یکی از روش‌های قدیمی در معماری داخلی ساختمان است. استفاده از سنگ رودخانه در قسمت‌هایی از ساختمان؛ مانند فضای اطراف شومینه، داخل حمام، دیوارهای آشپزخانه و دیوارهای راهرو زیبایی غیرقابل‌توصیفی دارد.

سنگ مصنوعی

استفاده از سنگ های تزئینی مثل سنگ مصنوعی که در ابعاد و طرح های مختلف ر بازار موجود میباشد کاربرد سنگ مصنوعی به دلیل تنوع گوناگون مناسب دکوراسیون داخلی و نمای داخلی ساختمان به شمار می رود.

استفاده در قسمت کف ساختمان

موزاییک به‌عنوان مصالح ساختمانی قابل‌استفاده در کف حیاط کاربرد زیادی دارد، اما فضای خشک و بی‌جانی به فضای بیرونی ساختمان می‌بخشد. ترکیب موزاییک با سایر مصالح ساختمانی مانند سنگ رودخانه، فضای بیرونی را بسیار زیبا و طبیعی می‌کند. از سنگ رودخانه‌ای می‌توان در جداسازی قسمت‌های مختلف موزاییک حیاط، جداسازی باغچه حیاط و جداسازی مسیرهای آب در باغ‌ها و ویلاها استفاده کرد.

سنگ رودخانه مناسب برای دیوار چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های سنگ رودخانه‌ای مناسب باید بر اساس نوع استفاده، محل استفاده و بودجه کارفرما برای نماسازی انتخاب شوند. بااین‌حال، برخی از ویژگی‌هایی که کیفیت سنگ رودخانه را تعیین می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • جنس سنگ رودخانه باید در مقابل نور خورشید بادوام باشد.
  • یک سنگ رودخانه باکیفیت باید در مقابل نمک‌ها و اسیدها مقاوم باشد، اگر سنگ رودخانه استخر یا دیوار ساختمان با برخورد با کلر آب مقاومت خود را از دست بدهد، به‌مرورزمان به تکه‌های کوچک‌تری تبدیل می‌شود و برای تعمیر ساختمان هزینه اضافه زیادی ایجاد می‌کند.
  • سنگ‌های رودخانه‌ای باکیفیت، با چسب‌های سنگ روی دیوارهای گچی می‌چسبند، سنگ‌های بی‌کیفیت پس از مدتی از روی دیوار می‌افتند.
  • وزن سنگ‌های مناسب برای دیوار باید به‌گونه‌ای باشد که با نصب آن روی دیوار، بار اضافی به سازه تحمیل نکند.
  • علاوه بر کیفیت جنس سنگ رودخانه‌ای، سنگ باید با عناصر زیبایی بخش ساختمان سازگار و هماهنگ باشد.
  • حتی سنگ‌های باکیفیت هم در بلندمدت از روی دیوار می‌افتند، برای تعمیر و نگهداری این سنگ‌ها باید ارتفاع دیواری که سنگ‌های رودخانه‌ای روی آن می‌چسبند را قبل از ساخت‌وساز در نظر بگیریم.

دیوار با سنگ رودخانه

قیمت سنگ رودخانه

سنگ‌های رودخانه‌ای باتوجه‌به دردسترس‌بودن آن‌ها، قیمت‌های کمتری نسبت سایر سنگ‌های نما دارند. مقاومت بالای این سنگ‌ها، نماسازی ساختمان را باصرفه‌تر می‌کند. قیمت سنگ رودخانه به طور تقریبی بین یک میلیون تا یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان به‌ازای هر تن است. برخی از عوامل تأثیرگذار در قیمت سنگ رودخانه عبارت‌اند از:

کیفیت سنگ‌های مختلف، با هم فرق می‌کند و قیمت انواع سنگ رودخانه‌ای متفاوت است.
نوع فضای کاربرد سنگ بسیار مهم است، اینکه سنگ در فضای داخلی ساختمان یا فضای بیرونی استفاده می‌شود، نوع آن را تعیین می‌کند و در قیمت آن تأثیرگذار است.

خرید سنگ رودخانه‌ای به‌صورت عمده یا خرده، قیمت آن را تعیین می‌کند. یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در قیمت سنگ رودخانه، هزینه حمل‌ونقل آن از محل مبدأ کارخانه است.
سخن پایانی

استفاده از سنگ‌های رودخانه‌ای در دیوار ساختمان، به بنای موردنظر شخصیت می‌دهد. عناصر طبیعی، ساختمان و طراحی آن را برای بلندمدت زنده نگه می‌دارند و هزینه ساخت و نگهداری آن را پایین می‌آورند. باتوجه‌به اینکه طراحی فضای داخلی و بیرونی ساختمان نقش مهمی در زندگی افراد داخل خانه دارد، انتخاب نوع مصالح و سنگ رودخانه در معماری ساختمان بسیار تأثیرگذار است. چنانچه قصد اجرای دیوار چینی با سنگ رودخانه را داشتید با کارشناسان پروفسور از طریق شماره : 09123471574  در ارتباط باشید زیرا، دریافت مشاوره قبل از خرید سنگ رودخانه‌ای یکی از راه‌های انتخاب بهترین نوع سنگ برای نماسازی دیوار است.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *