اینجا هستید:

ساخت مبلمان شهری بتنی

به اشتراک بگذارید:

ساخت مبلمان شهری بتنی

مبلمان شهری مجموعه اجزایی است که در محیط های شهری قرار گرفته و برای استفاده عموم مردم و و رفع نیازهای شهروندان در زمینه های متفاوت کاربرد دارد. همچنین مبلمان بتنی شهری بخشی از شکل و سیمای شهر را تشکیل می دهد، که همیشه زیبایی، هماهنگ بودن آن ها و تناسب بین آن ها باعث چشم نوازی و زیبایی شهر شده و در کنار عوامل دیگر محیطی دل انگیز و فضایی مناسب و خوب را برای زندگی شهری فراهم می سازد.

ساخت مبلمان شهری بتنی

انواع مبلمان بتنی شهری

برای تاثیر گذاری بیشتر، ظاهر زیبا و مناسب تر، مبلمان بتنی شهری نیازمند طراحی و اجرای صحیح می باشد. نقش مهم مبلمان شهری در فضای سطح شهری به وجود آوردن مکان هایی است که زبان ناطق انسان و فضای شیک و زیبای شهری باشد.

انواع مبلمان بتنی شهری در دو دسته مبلمان ضروری و مبلمان تزئینی قرار می گیرد. این دسته بندی بیشتر بخاطر نوع استفاده و کاربرد آن ها می باشد.

مبلمان ضروری:

شامل المان هایی می باشد که وجود آن ها در سطح شهر لازم و ضروری می باشند. به طوری که در نبود آن ها شهروندان و عموم مردم دچار مشکل می شوند.

یک سری از این موارد عبارتند از : منباع نوری (روشنایی کوچه و خیابان)، سطل زباله (در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد)، نیمکت (ایستگاه اتوبوس و…)، سرویس بهداشتی عمومی (پارک و مکان های عمومی و پر رفت و آمد)، وسایل ورزشی، آب خوری و سایر وسایل مهم و ضروری که مردم در طول شبانه روز و مواقع ضروری به آن احتیاج دارند.

دسته بندی مبلمان بتنی شهری به ضروری و تزئینی کلی بوده و می تواند شکل های دیگری هم داشته باشد. به طور مثال انواع دسته بندی مبلمان های شهری را می توان بر اساس مکان های نصب و اجرای این ابزار قرار داد. بر اساس تعریف بالا مبلمان شهری پارکی را می توان در یک دسته مجزا قرار داد.

همچنین جنس وسایل را می توان ملاک دسته بندی قرار داد، انواع مبلمان بتنی، فلزی، چوبی و… هر کدام بر اساس جنس خود می توانند یک دسته بندی مجزا برای انواع مبلمان و تجهیزات شهری باشند.

ساخت مبلمان شهری بتنی

مبلمان شهری تزئینی:

این نوع مبلمان ها بیشتر به هدف محوطه سازی  فضای شهر ساخته می شوند. و بیشتر نشان دهنده فرهنگ و تاریخ یک شهر می باشند. مجسمه ها که بیشتر مربوط به افراد معروف و صاحب نام می باشد و گلدان های تزئینی، فواره های آب در پارک و میدان های سطح شهر، بیلبوردها و… همگی جز مبلمان تزئینی محسوب می شوند. استفاده از موزاییک، سنگ رودخانه، و بتن اکسپوز سنگ فرش در پیاده روها و مکان های عمومی نیز جز تزئینات شهری می باشد. در ساخت مبلمان بتنی شهری بیشتر از واش بتن، مواد موزاییک،استفاده می شود.

ساخت مبلمان بتنی شهری دارای حساسیت های خاص خود می باشد، زیرا این نوع از مبلمان ها در فضای باز قرار دارند و باید در برابر برف، باد، باران و نور خورشید مقاوم بوده و در عین حال زیبا و دارای ظرافت نیز باشند.

اجرای مبلمان شهری درتمام شهر های ایران

متاسفانه وجود جنگ، درگیری، تحریم و فروپاشی اقتصادی در کشور عزیزمان ایران باعث شد که این کشور پر از فرهنگ و هنر از لحاظ مبلمان شهری از قافله عقب بماند. خوشبختانه کشور ایران از لحاظ مهندسی و متخصصین در زمینه معماری و مدیریت شهری حرف اول را در بین رقبای خود می زند، همین امر باعث شده در سال های اخیر با وجود بسیاری از مشکلات، پیشرفت قابل ملاحظه ای در زمینه مبلمان شهری و مدیریت شهری را شاهد باشیم.

اجرای مبلمان شهری در تمام ایران به طور قابل ملاحظه ای انجام شده است ولی اجرای آن با کیفیت بالا و زیبایی قابل توجه در تمام شهرها هم دارای هزینه های زیادی می باشد و هم زمان زیادی به خود اختصاص می دهد.

قیمت مبلمان شهری

قیمت مبلمان شهری در بازار متفاوت می باشد و نمی توان قیمت ثابت و دقیقی را بیان کرد، قیمت مبلمان های شهری با توجه به مواد استفاده شده در آن متفاوت بوده و هر چقدر مواد اولیه استفاده شده با کیفیت و مرغوب باشد و خود مبلمان های شهری مستحکم و زیبا باشند قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

ساخت مبلمان شهری بتنی

سخن آخر

در این مقاله به بررسی مبلمان های شهری و انواع آن پرداختیم. و متوجه شدیم زیبایی سطح یک شهر و رفاه شهروندان به مبلمان شهری مدرن  وفرهنگ آن  شهر  یا  کشور  بستگی دارد و می توان با مبلمان های شهری فرهنگ و هنر یک شهر را نشان داد. چنانچه قصد  خرید  وسفارش انواع  مبلمان شهری داشتید  کافیست از طریق  شماره  تماس  👇با کارشناسان  مجموعه به صورت  رایگان مشاوره دریافت کنید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *