اینجا هستید:

مبلمان شهری مدرن چیست؟

به اشتراک بگذارید:

مبلمان شهری مدرن چیست؟

مبلمان شهری «مبلمان» برای فضای شهری است، یعنی برای فضاهایی که عموم مردم از آن استفاده می کنند، مانند پیاده روها، پارک ها، میدان های عمومی و فضاهای پارکینگ. آنها می توانند نیمکت، ایستگاه اتوبوس، چراغ خیابان و تابلوهای علامت باشند.

سبک مدرن در مبلمان چیست؟

در طراحی مبلمان مدرن خطوط مستقیم به چشم میخورد. اگر به مبلمانی با استفاده جسورانه از رنگ نگاه می کنید، به احتمال زیاد مدرن هستند. در سبک مدرن، حداقل تزئینات در همه عناصر به چشم میخورد. تمرکز بیشتر روی خطوط تمیز، اشکال هندسی و زوایا است. بنابراین، خطوط مستقیم و لبه ها از جمله ویژگی های اصلی طراحی مدرن هستند. در مبلمان شهری مدرن، مبل ها و صندلی های مربعی با جزئیات زاویه دار به فضا شخصیتی قوی می بخشد. در طراحی مبلمان شهری مدرن باید فضاهای بیرونی شهری،با در نظر گرفتن نیازهای معلولان، کودکان و سالمندان طراحی شود.

مبلمان شهری مدرن چیست؟

اصول طراحی مبلمان شهری:

به طور کلی، پنج معیار اساسی در انتخاب و قرار دادن اقلام مبلمان شهری وجود دارد: عملکرد (یعنی دیدن اینکه یک آیتم چقدر ضروری است و چگونه می‌تواند هدف خود را برآورده کند)، مکان و چیدمان (یعنی تصمیم‌گیری در مورد جایی که هر عنصر باید در آن قرار گیرد)، شکل و ظاهر (یعنی اطمینان از وجود تداوم یا حداقل ارتباط بین طرح های عناصر مختلف)، دوام (با توجه به استفاده مورد انتظار) و قیمت مبلمان شهری. با در نظر گرفتن معیار های اصلی می بایست مبلمان شهری مدرن، طراحی و اجرا شود. تولید مبلمان شهری پرفسور با در نظر گرفتن تمام آیتم ها، مبلمان شهری مناسب را اجرا می کند.

چرا مبلمان شهری مهم است؟

وجود مبلمان شهری کافی، باعث ارتقای برابری فرصت‌ها می‌شود، زیرا مکان‌هایی برای استراحت سالمندان و افراد دارای مشکلات حرکتی فراهم می‌کند. والدین کودکان کوچک می توانند از مبلمان شهری در فضاهای عمومی و امکانات رفاهی استفاده کنند تا مراقب نوجوانان خود باشند.

مبلمان شهری با افزودن قابلیت و سرزندگی به حوزه عابر پیاده، امکانات رفاهی مهمی را برای عابران پیاده فراهم می کند. این امکانات خدماتی کاربردی به عابر پیاده ارائه می کند و جزئیات و علاقه بصری را ارائه می دهد.

انواع مبلمان شهری مدرن چیست؟

  • ویژگی‌هایی مبلمان شهری

 مبلمان شهری مدرن شامل نیمکت‌ها، موانع ترافیکی، ستون‌ها، صندوق‌های پست، تلفن های عمومی، چراغ‌های خیابان، چراغ‌های راهنمایی، علائم راهنمایی و رانندگی، ایستگاه‌های اتوبوس، ایستگاه‌های تراموا، ایستگاه‌های تاکسی، توالت‌های عمومی، فواره‌ها، آب‌خورها، بناهای یادبود، مجسمه‌های عمومی، و ظروف زباله است.

با توجه به سبک زندگی عناصر مبلمان شهری ممکن است در طول زمان تغییر کند. مانند عمومی که امروزه در چیدمان مبلمان شهری مدرن کمتر کاربرد دارد.

مبلمان شهری مدرن چیست؟

مبلمان شهری هوشمند چیست؟

مبلمان هوشمند شهری می تواند به شهرها و جوامع برای افزایش جذابیت فضاهای عمومی با ارائه خدمات عمومی، کمک کند و در عین حال امکان جمع آوری داده های ارزشمند برای بهینه سازی فرآیندها و کاهش هزینه ها را فراهم میکند.

در طراحی و اجرای مبلمان شهری متریال های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد؛ آلومینیوم،فولاد، بتن، سنگ رودخانه ای، چوب واش بتن از جمله متریال هایی است که در طراحی و اجرای مبلمان شهری استفاده می شود.

سنگ رودخانه  (Pebble Stone)یکی از عناصر سنگی است که به دلیل تنوع رنگ و اشکال در فضاهای داخلی و خارجی مانند مبلمان شهری اطراف، باغچه ها و گلدان های گل، جعبه گل، آکواریوم، فضای سبز و حتی آثار هنری قابل استفاده است. هر طراح می تواند در کف و روف گاردن، فواره و … از سنگ ریزه (سنگ رودخانه ای) استفاده کند؛

همچنین سنگ رودخانه ای میتواند به عنوان دیوار در باغ و خانه مورد استفاده قرار بگیرد؛. سنگ ریزه (سنگ رودخانه ای) دارای رنگ های زیادی مانند سفید – قرمز – عسلی – سبز – مشکی و … است و همگی از سنگ های طبیعی مانند سنگ مرمر – تراورتن – اونیکس و … هستند.سنگ های رودخانه ای در اشکال مختلف از جمله گرد، زاویه دار و شکسته که به روش ها و وزن های مختلف بسته بندی می شوند تهیه می شود.

واش بتن یکی دیگر از عناصر مورد استفاده در طراحی مبلمان شهری مدرن است. واش بتن یک جایگزین عالی برای بتن سنتی است زیرا به مواد شیمیایی یا ابزار خاصی نیاز ندارد. سنگدانه های تزئینی در طول بچینگ با بتن مخلوط می شوند. هنگامی که بتن به سختی کافی رسید، سطح آن شسته می شود تا سنگدانه های تزئینی نمایان شود.

طراحی مبلمان شهری هویت یک خیابان را شکل می‌دهد. . مبلمان شهری جایگاه قابل توجهی در یک شهر به خود اختصاص می دهد و با توجه به ضرورت دستیابی جامعه به محیط زندگی و کیفیت زندگی مناسب مبلمان شهری مدرن می بایست مورد توجه قرار بگیرد .

مبلمان شهری بتنی

استفاده از مبلمان شهری بتنی  که جزع  مهبوب ترین وساده ترین نوع مبلمان های شهری  در ایران  که  مجموعه پرفسور  ابداع کنده این نوع سبک  در ایران  می باشد  بسیار متنوع  و کارآمد  در مقایسه با دیگر مبلمان ها به شمر میرود  زیرا به دلیل استفاده از محصولات سیمانی و واش بتن در ساخت این نوع  مبلمان  بسیار  در فضای سبز ،پار ک ها و  ویلا های شخصی  قابل استفاده است.

مبلمان مدرن شامل چه اجزای می باشد؟

  • صندلی ونیمکت های هوشمند
  • مخازن زباله
  • علائم شهری مدرن
  • چراغ های LEDمختلف
  • آبنما‌ موزیکال
  • و… .

مبلمان شهری مدرن چیست؟

یک از ویژگی‌هایی مبلمان شهری درطراحی و تولید، اطمینان از کیفیت مواد اولیه و قیمت مبلمان شهری است؛ تولیدی مبلمان شهری پرفسور مجموعه ای است با سابقه در تولید مبلمان شهری مدرن.اگرقصد اجرای مبلمان شهری در باغ یا ویلای شخصی خود را داشتید با کارشناسان پروفسور با 09123471574 در ارتباط باشید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *