اینجا هستید:

گلدان با سنگ رودخانه‌

به اشتراک بگذارید:

ساخت گلدان با سنگ رودخانه‌

یکی از گلدان‌های بسیار زیبا در بازار، گلدان‌هایی هستند که با استفاده از سنگ‌های طبیعی که در طبیعت وجود دارند ساخته می‌شوند؛ این گلدان‌های سنگی، به آدم حس بسیار خوبی از طبیعت القا می‌دهند.

برای ساخت این نوع گلدان‌ها، از سنگ‌های طبیعی مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها سنگ رودخانه‌ است.

سنگ‌ رودخانه‌ای به خاطر شرایط خاصی که دارد، صاف و صیقلی است؛ به همین خاطر نسبت به سایر سنگ‌های طبیعی، گزینه مناسب‌تری برای ساخت گلدان به‌شمار می‌رود.

به دلیل اینکه طبیعت از تنوع بسیار بالایی از سنگ‌های رودخانه‌ای برخوردار است، می‌توان تنها با کمی خلاقیت با استفاده از این سنگ‌ها، گلدان‌های متنوع بسیار زیبا و چشم‌نوازی برای نگهداری گل‌ها و گیاهان ساخت؛ در ساخت این گلدان‌ها برای زیبایی و حس کردن طبیعت، ساختار طبیعی سنگ‌های رودخانه‌ای حفظ می‌شود.

گلدان‌های سنگ رودخانه‌ای به دلیل سنگ‌های متنوعی که در طبیعت وجود دارد، دارای شکل‌ها و انداز‌ه‌های متنوعی هستند؛ همچنین افراد هنرمند می‌توانند بر روی این گلدان‌های سنگی، نقش و نگارهای زیبایی با ابزار مخصوص بیاندازند.

در ادامه این مقاله با انواع قلوه سنگ  که می‌توان با استفاده از آن‌ها گلدان ساخت آشنا می‌شوید.

گلدان با سنگ رودخانه‌

سنگ رودخانه‌ای چیست؟

یکی از سنگ‌های طبیعی، سنگ رودخانه‌ای یا سنگ قلوه‌ای است که می‌توان در رودخانه‌های کم عمق به‌راحتی این سنگ‌ها را پیدا کرد.

این سنگ‌ها به دلیل برخورد با آب، دارای سطح صاف و صیقلی هستند و اغلب به شکل گرد هستند.

به دلیل کمبود این سنگ‌ها، هیچ شخصی اجازه ندارد آن‌ها را از رودخانه جمع‌آوری کند و به‌فروش برساند؛ به همین خاطر، معادن سنگی تخته سنگ‌ها را با دستگاه‌های مخصوص به اندازه‌های مختلف تبدیل می‌کنند و سپس با شبیه‌سازی جریان آب رودخانه، سنگ‌ها را همانند سنگ‌های طبیعی رودخانه‌ای، صاف و صیقلی می‌کنند.

این سنگ‌های تولید شده توسط معادن، به اصلاح سنگ رودخانه‌ای مصنوعی هستند.

تمامی سنگ‌های رودخانه‌ای که جهت مصارف مختلف استفاده می‌شود، سنگ‌های رودخانه‌ای مصنوعی هستند.

معرفی انواع سنگ رودخانه مناسب گلدان

سنگ‌های رودخانه‌ای از نظر رنگ و اندازه به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند.

سنگ رودخانه‌ای سفید

یکی از انواع سنگ‌های رودخانه‌ای پرمصرف و محبوب، سنگ رودخانه‌ سفید است که دارای اندازه‌های مختلفی است.

سایز بندی سنگ رودخانه سفید از یک سانتی‌متری شروع می‌شود. سنگ رودخانه‌ای سفید علاوه بر اینکه برای ساخت گلدان سنگی استفاده می‌شود، در  محوطه سازی حیاط خانه‌های ویلایی یا هر مکان دیگری برای طراحی آب‌نما، پوشاندن محوطه حیاط، نماکاری ساختمان و… کاربرد دارد.

گلدان با سنگ رودخانه‌

سنگ‌ رودخانه‌ای مشکی

بعد از سنگ قلوه سفید، سنگ رودخانه‌ مشکی پرمصرف‌ترین سنگ رودخانه‌ای شناخته می‌شود.

در اغلب مواقع سنگ رودخانه‌ای مشکی را در کنار سنگ رودخانه‌ای سفید استفاده می‌کنند تا زیبایی کار دو چندان شود؛ برای مثال ممکن است برای محوطه سازی با سنگ رودخانه، از رنگ سفید و مشکی در کنار هم استفاده کنند و یا برای ساخت گلدان‌های سنگ رودخانه‌ای، از این دو رنگ استفاده شود.

سنگ رودخانه‌ای سفید و مشکی به دلیل رنگ زیبایی که دارند، بیشتر از سایر سنگ‌های رودخانه‌ای برای ساخت گلدان استفاده می‌شوند.

سنگ رودخانه‌ مشکی که به‌جای چمن در محوطه‌های گوناگون استفاده می‌شود، اغلب دارای اندازه‌های ۲ الی ۱۵ سانتی‌متری است؛ توجه داشته باشید برای ساخت گلدان‌های سنگ رودخانه‌ای که از داخل برش می‌خورند و خالی می‌شوند، باید از سنگ‌های رودخانه‌ای بزرگ که حداقل ۱۵ سانتی‌متر هستند استفاده کنید.

سنگ رودخانه‌ای مرمری

سنگ رودخانه‌ مرمری دارای مزیت‌های بسیار زیادی است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این سنگ قلوه رنگی نسبت به سایر سنگ‌های رودخانه‌ای، این است که میزان خیلی کمی گرد و خاک و کثیفی‌ را به خود جذب می‌کند؛ به همین خاطر، حتی می‌توان از سنگ رودخانه‌ای مرمری در محیط‌ های مانند دستشویی و حمام که احتمال تجمع آلودگی بسیار است، به‌عنوان روشویی یا گلدان و.. استفاده کرد.

سنگ‌ رودخانه‌ای مرمری دارای خط‌های به رنگ سفید و سیاه است و همین طرح خطی آن باعث می‌شود که به‌راحتی آن را از سایر سنگ‌های رودخانه‌ای تشخیص داد.

ساخت گلدان با سنگ رودخانه چه ویژگی های دارد؟

  • از مهم‌ترین ویژگی‌های گلدان‌های سنگ رودخانه‌ای، می‌توان به سبک طراحی و ساخت این نوع گلدان‌ها اشاره کرد که به شکل فوق‌العاده‌ای طبیعی و روستیک است و در صورتی که با یک گیاه و گل آراسته شود، می‌تواند فضای دکوراسیون داخلی یا خارجی را به سمت فضای طبیعت سوق دهد.

گلدان با سنگ رودخانه‌

  • از دیگر ویژگی‌های گلدان سنگ رودخانه‌ای، اندازه متوسط و بزرگ این نوع گلدان است که می تواند به عنوان نقطه کانونی در فضای دکوراسیون داخلی یا خارجی عمل کند و فضا را تحت تاثیر خود قرار دهد.
  • همان طور که متوجه شدید، متریال این نوع گلدان‌ها سنگ طبیعی است؛ بنابراین به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی، ساخت گلدان‌های سنگ رودخانه‌ای باعث مختل کردن چرخه طبیعت یا آسیب به گل‌ها و گیاهان نمی‌شود.
  • گلدان‌های که با سنگ رودخانه‌ای تولید می‌شوند نسبت به سایر گلدان‌های سنگی، وزن سبک‌تری دارند و در برابر ضربه، از مقاومت بالایی برخوردار هستند.
  • یکی از بهترین ویژگی‌های گلدان سنگ رودخانه‌ای، قابل شستشو بودن آن است بدون اینکه ذره‌ای آسیب ببیند.
  • حتی می‌توان این نوع گلدان سنگی را به راحتی رنگ و طراحی کرد؛ زیرا سنگ‌های رودخانه‌ای قابلیت رنگ‌پذیری بالایی دارند.
  • عدم استفاده از مواد شیمیایی و مصنوعی در ساخت گلدان‌های سنگ رودخانه‌ای، باعث شده است که اگر کسی زمانی مایل به استفاده از این گلدان نباشد، به‌راحتی بتواند آن را در طبیعت رها کند بدون اینکه آسیبی به طبیعت برسد.

طرح های مختلف سنگ رودخانه

سنگ رودخانه از نظر سایزهای گوناگون، رنگ‌های متنوع، شکل‌های گرد گوشه دار و شکسته به طرح‌های متنوعی تقسیم شده است که هر کدام کاربردهای دارند.

به طور کلی از کاربردهای سنگ‌ رودخانه‌ای می‌توان به ساخت گلدان، محوطه سازی ویلا و باغ‌ها، طراحی آب‌نما، کف‌سازی حیاط، تزیین آلاچیق ، محوطه سازی روف گاردن، ساخت استخر و… اشاره کرد.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *