اینجا هستید:

معماری منظر و حیاط

به اشتراک بگذارید:

طراحی حیاط ایرانی

حیاطی چهار گوش با یک حوض آبی و چند باغچه که منطبق با شرایط مختلف جغرافیایی و محلی مانند آب و هوا و همچنین شرایط فرهنگی شکل های مختلفی داشت، در قلب بنا همراه با ایوان در دور آن ، یکی از ویژگی هایی بود که در معماری منظر و  لند اسکیپ خانه های ایرانی به چشم میخورد و حیاط قلب و مرکز ساختمان و همچنین حیاط ،  محلی برای برگزاری مراسم مختلف نظیر  عروسی  ، مراسم مذهبی و نیز تجمع اقوام بود.

حیاط در معماری منظر چیست؟

حیاط در معماری منظر  به صحن خانه و زمین محصور جلوی ساختمان گفته میشود و معمولا محوطه سازی  کار میشود که در گذشته گل کاری و درختکاری میشد و در فرهنگ دهخدا حیاط به معنی محوطه و سرای خانه آمده است .

معماری منظر و حیاط

کاربرد حیاط در خانه های ایرانی چه متفاوتی باهم  دارند؟

حیاط در خانه های ایرانی را میتوان به موارد ذیل تقسیم بندی کرد :

حیاط، به عنوان فضایی امن و آرام جهت آسایش بیشتر خانواده میباشد و همچنین از حیاط، به عنوان یک هواکش مصنوعی جهت عبور جریان هوا و نیز وحدت دهنده چند عنصر خانه و ارتباط دهنده چند فضا استفاده میشود .

کفپوش درحیاط

معمولا اولین جزء   محوطه سازی حیاط استفاده از کفپوش مناسب جهت کفسازی حیاط و محوطه خانه ها میباشد که در دوره ای استفاده از سنگ و یا آجر استفاده میگردید و لی اکنون از موزاییک حیاطی قدیمی  و کفپوش بتنی و یا واش بتن برای موزاییک حیاط استفاده میگردد .

باغچه در حیاط

 از دیگر  اجزا   حیاط میتوان به وجود باغچه در حیاط اشاره نمود ، در قدیم به وسیله چینش عمودی آجرها باغچه را محصور مینمودند ولی اکنون میتوان از واش بتن  دور باغچه ای و جدول بتنی برای محصور نمودن باغچه ها استفاده نمود .  همچنین میوان برای مطبوع بودن هوا وآبیاری گیاهان می توان از حوض بتنی نیز به کاربرد.

معماری منظر و حیاط

علاوه بر باغچه و موزاییک حیاط  حوض ، برکه ، استخر و آبنما از دیگر اجزای معماری منظر و لند اسکیپ حیاط میباشد که برای زیباتر شدن آن میتوان آن را با قلوه سنگ ساخت و یا از سنگ رودخانه مشکی در درون آنها استفاده نمود شما میتوانید جهت خریداری محصولات واستعلام قیمت سنگ رودخانه ودیگر محصولات پروفسور مانند موزایک ،مبلمان شهری و سنگ رودخانه  ، شن رنگی با شماره: ۰۹۱۲۳۴۷۱۵۷۴ تماس بگیرید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *