اینجا هستید:

  • خانه
  • >
  • مقاله
  • >
  • طراحی مبلمان شهری چه تاثیری بر جذب گردشگر دارد
مبلمان شهری برای معلولین

به اشتراک بگذارید:

طراحی مبلمان شهری چه تاثیری بر جذب گردشگر دارد

امروزه مبلمان شهری به وفور توسط تولید کنندگان مختلف طراحی و ساخته شده و اغلب در محیط های عمومی قرار داده می شوند، که به راحتی قابل استفاده باشند.

نقش موثر طراحی مبلمان شهری در جذب گردشگر و توریست

در حال حاضر کیفیت و قیمت این محصولات کاملا مناسب است و با توجه به این که کاربرد گسترده ای دارند و استفاده از آن ها در محیط های عمومی و گردشگری ضروری است و شما به راحتی می توانید آنها را تهیه کنید. برخی از نمونه ها به طور کاملا حرفه ای و خاص طراحی شده اند و توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. در محوطه سازی محیط های عمومی و خصوصی از مبلمان شهری، واش بتن و موزاییک همیشه استفاده کرده و گاهی اوقات هر سه نمونه را با یکدیگر ترکیب می کنند، که میزان جذابیت و کاربردی بودن آن بیشتر شود.

طراحی مبلمان شهری بر جذب گردشگر

نقش تجهیزات شهری در روحیه مردم:

تجهیزات شهری مثل مبلمان شهری علاوه بر کاربرد روزمره تاثیر شگفت انگیزی روی روحیه مردم نیز دارند و از نظر روانی می توانند تاثیرات شگفت انگیز و مثبت بسیار زیادی روی مردم بگذارند. علت این مسئله طراحی خاص این نوع از محصولات و استفاده از رنگ های مناسب است، که روی ذهن تاثیر مثبت میگذارند و هرگونه احساس خستگی و بی حوصلگی را از شما دور می کنند، این نوع از تجهیزات می توانند باعث زیبا سازی محوطه های مختلف شوند و گاهی اوقات در مکان های مختلف مثل پارک ها می توانند با تاثیر گذاری مستقیم روی روحیه مردم آن ها را بیشتر به فعالیت ها روزانه و ورزشی مشتاق کنند.

برخی از تجهیزات شهری علاوه بر تاثیر گذاری روی روحیه مردم می توانند سال ها بدون کوچکترین عیب و نقصی کارایی داشته باشند و از ویژگی های بارز دیگر این محصولات قیمت ارزان و همچنین مناسب می باشد، که فرآیند خرید را برای خریداران عزیز آسان می کند. برخلاف باورهای عمومی در تجهیزات شهری طراحی حرف اول را می زند و بیشتر از هر چیزی باید تولید کننده روی آن تمرکز کند و حتی از طرح های تکراری استفاده نکرده و از نمونه های جدید بهره بگیرد. در حال حاضر طبق بررسی کارشنان حدود ۸۹ درصدی از افرادی که از تجهیزات شهری مناسب و اصولی استفاده می کنند، روحیه بسیار بهتری نسبت به دیگر افراد دارند و علت این مسئله تاثیر گذاری مستقیم روی مغز می باشد.

المان های مبلمان شهری مدرن:

مبلمان شهری مدرن به نسبت دیگر نمونه ها از نظر طراحی و متریال به کار رفته و حتی کاربرد به نسبت نمونه های قبلی بسیار متفاوت هستند و به همین علت بیشتر از این نوع مبلمان شهری امروزه استفاده می شود. المان های به کار رفته در این محصول باعث کاربردی شدن آن ها شده است و حتی استفاده راحت و آسان را در هر فصلی از سال فراهم می کند و علاوه بر ویژگی های کاربردی از نظر راحتی و حتی طراحی بسیار پیشرفته تر از نمونه های قبلی هستند و به همین علت خریداران بیشتر این محصول را انتخاب می کنند. برخی از المان های به کار رفته در نمونه های مدرن برگرفته شده از طراحی های خاص هستند و از نظر مفهومی حتی معنای خاصی دارند، که ذهن را نیز درگیر خود می کنند. این نوع از مبلمان شهری علاوه بر کاربرد روزانه باعث زیباسازی شهری و محیط اطراف می شوند و همیشه تاثیر شگفت انگیزی روی مردم نیز داشته اند.

ویژگی های مبلمان شهری:

مبلمان شهری که امروزه طراحی و روانه بازار می شوند، به نسبت نمونه های قبلی بیشتر کاربردی هستند و ویژگی‌هایی مبلمان شهری بی نهایت است.

طراحی مبلمان شهری بر جذب گردشگ

1. این محصولات در هر فصلی از سال حتی در گرم ترین و سردترین روزها سال کیفیت اصلی خود را از دست نمی دهد و در هر فصلی قابل استفاده می باشد.

2. این مبلمان شهری در برابر رطوبت بیشترین میزان از مقاومت را از خود نشان می دهند و به راحتی دچار افت کیفیت نمی شوند و حتی در برابر ضربه نیز استحکام قابل توجهی نیز دارند.

3.این محصول به راحتی قابل شستشو می باشد و با هر شوینده ای می توان در دوره های زمانی مشخص آن ها را تمیز کرد و همچنین لایه آخر آن از جنس نانو می باشد و به راحتی دچار خط و خش نمی شود و این یک ویژگی خاص برای مبلمان شهری می باشد.

4. این نوع از مبلمان قابلیت تحمل هر وزنی را دارند و به راحتی دچار شکستگی نمی شوند، چون از بهترین متریال موجود در بازار تولید شده اند و عمر مفید قابل توجهی دارند.

5. مبلمان شهری درجه یک و باکیفیت از متریال خاصی تولید شده اند، که سرما و گرما را جذب نمی کنند و به همین علت در هر فصلی از سال قابل استفاده می باشند.

چند ایده ناب برای مبلمان شهری

برای طراحی فضای شهری مبلمان شهری یک گزینه مناسب برای شهروندان و گردشگران میباشد جایگذاری و طراحی اصولی مبلمان شهری به بخش های مختلفی بستگی دارد که درادامه با چند ایده خلاقانه برای مبلمان شهری آشنا می شویم.

  • دیوار های زنده
  • چراغ ها
  • نیمکت های مواج
  • قرار دادن مجسمه های افراد شاخص

طراحی مبلمان شهری بر جذب گردشگر

تابلوهای تبلیغاتی و علائم اطلاع رسانی برای گردشگران:

ایران در چندین سال اخیر توجه حجم قابل توجهی از گردشگران را به خود جلب کرده است و علت این مسئله پیشرفت ایران در حوزه گردشگری می باشد. برای سهولت در کارهای گردشگری شما می توانید در مکان های مختلف از تابلو ها و علائم اطلاع رسانی مختلف استفاده کنید. خصوصا در ابنیه های تاریخی استفاده از این تابلو ها بسیار مهم است، چون گردشگران به راه درستی هدایت می کند و از سردرگمی آنها جلوگیری کرده و تجربه یک سفر به یاد ماندنی و هیجان انگیز را در ذهن آن ها ایجاد می کند. تابلوهای تبلیغاتی که در این زمینه وجود دارند، تنوع بی نظیری دارند و انتخاب هر یک بستگی به سلیقه خریدار دارد. ولی به طور کلی علائم اطلاع رسانی برای گردشگران یکسان هستند و فقط از نظر ظاهری و ابعاد با یکدیگر تفاوت دارند.

تلفیق مبلمان شهری با طبیعت:

یکی از پدیده های جدیدی که امروزه در معماری های روز دنیا از آن استفاده می شود، تلفیق مبلمان شهری بتنی با طبیعت می باشد و همچنین در این حوزه در طراحی مبلمان شهری از طبیعت نیز الهام می گیرند، در این صورت محصول تولید شده نیز همخوانی بسیار جالبی با طبیعت ایجاد می کند، که باعث ایجاد یک محوطه خاص می شود، که روح انسان را نوازش می کند.

مبلمان های شهری که امروزه با طبیعت تلفیق می شوند، از نظر شکل ظاهری و ابعاد تفاوت کاملا فاحشی با نمونه های دیگر دارند و علت این مسئله ایجاد یک هارمونی جذاب در طراحی و معماری می باشد، که در حال حاضر به این نکات ظریف توجه ویژه ای می شود و به همین علت آثار خارق العاده ای در حوزه مبلمان شهری امروزه در ایران توسط بهترین طراحان طراحی می شود و حتی این محصولات قابلیت رقابت با نمونه های درجه یک و لوکس خارجی را نیز دارند. استفاده از مبلمان شهری امروزه یک ضرورت است و شما باید بهترین نوع را با توجه به محیطی که قصد خرید این محصول را برای آن دارید، انتخاب کنید.

طراحی مبلمان شهری و تاثیر آن در جذب گردشگر:

گردشگران امروزه حتی به کوچکترین نکته ها نیز اهمیت بسیار زیادی می دهند و شما باید به این نکات ریز توجه کافی داشته باشید، اگر محوطه سازی و طراحی مبلمان شهری در ایران خصوصا در شهرهایی که گردشگر زیادی دارند، به درستی انجام شود، قطعا تاثیر بسیار مثبتی روی افزایش تعداد گردشگران و توریست ها خواهد داشت.

طراحی مبلمان شهری بر جذب گردشگر

چون گردشگر به دنبال یک محیط خاص و با طراحی جذاب است، که اوقات فراغت خود را پر کرده و به نوعی تجربه جدیدی را ثبت کند. طراحی دقیق مبلمان شهری خصوصا در محیط هایی مثل مکان های تاریخی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و حتی طبق آخرین بررسی های به عمل آمده در مکان هایی که از این روش استفاده کرده اند، جذب گردشگر حدود ۴۶ درصد افزایش داشته است، که مقدار قابل توجهی می باشد، که باعث رونق کشور و حتی محبوبیت ایران از نظر توریستی در بین دیگر کشورها می شود.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *