اینجا هستید:

  • خانه
  • >
  • مقاله
  • >
  • ایده‌های جذاب محوطه سازی با چمن مصنوعی
محوطه سازی با چمن مصنوعی

به اشتراک بگذارید:

ایده‌های جذاب محوطه سازی با چمن مصنوعی

چمن مصنوعی در رنگبندی های متنوعی وجود دارد که امروزه از این متریال به زیادی در محوطه سازی و خلق فضاهای زیبا استفاده می کنند. چمن مصنوعی به دلیل داشتن جنس با کیفیت و ماندگاری زیاد، برای ایجاد فضای سبز مصنوعی در قسمت هایی مانند حیاط، تراس و مهدکودک و محوطه ویلا و … کارآیی دارد.

​​​​​​6 ایده فوق العاده محوطه سازی با چمن مصنوعی

وجود طرح های متنوع و بسیار زیبایی که با استفاده از چمن مصنوعی می توان ایجاد کرد سبب شده که امروزه طرح های ساده کمتر به کار گرفته شوند. برای محوطه سازی با چمن مصنوعی ایده های زیادی وجود دارد که در اینجا به برخی از کاربردی ترین طرح ها اشاره خواهیم کرد.

ترکیب چمن مصنوعی با متریال های دیگر

در این روش از محوطه سازی، ابتدا فضای مشخصی از محوطه را با استفاده از چمن مصنوعی کفپوش می کنند سپس در قسمتی از آن سازه ای فلزی، تحت عنوان آلاچیق قرار می دهند. این ایده نسبت به سایر طرح های دیگر، جذابیت بیشتری دارد به همین خاطر، در محیط های مختلف، به زیادی اجرایی می شود. متریال های دیگر مانند سنگ ریزه و سنگ و ترموود نیز قابل ترکیب با چمن مصنوعی برای ایجاد یک منظره چشم نواز هستند و شما می توانید به اختیار خود از این ترکیبات در مکان های مورد نظر استفاده نمایید.

اجرای محوطه سازی با واش بتن و چمن

برای مکان هایی که رفت و آمد در آنجا زیاد است بهتر است محوطه سازی با ترکیب واش بتن و چمن را اجرا کنید. واش بتن، استحکام و ماندگاری بالایی دارد و رنگ های متنوع آن در کنار چمن، می تواند فضایی تماشایی ایجاد کند. قطعات واش بتن و چمن برش داده شده را در هر طرحی که می پسندید می توانید در کنار هم قرار دهید.

محوطه سازی با چمن مصنوعی

 

محوطه سازی با سنگ رودخانه و چمن

همانطور که می دانید سنگ رودخانه در قطعات ریز و درشت و البته در رنگ های پر تنوعی وجود دارد. حال تصور کنید فضای خالی بین ردیف های چمن مصنوعی را با سنگ رودخانه سفید و سنگ رودخانه مشکی بپوشانید قطعا زیبایی منظره ایجاد شده شما را به وجد خواهد آورد. این طرح از محوطه سازی برای حیاط منازل و ویلا، قسمت جلویی رستوران و هتل خیلی خوب است.

محوطه سازی با چمن مصنوعی

طرح ترکیبی چمن مصنوعی با گل و گیاهان طبیعی

گاه می توان با ترکیبی از گل های زینتی زیبا و چمن مصنوعی، یک محوطه سازی فوق العاده عالی انجام داد. پیشنهاد میکنیم محوطه سازی ویلا را با این سبک انجام دهید چرا که وجود رنگارنگ بودن این متریال ها در کنار هم محوطه ویلا را دل انگیزتر می کند و از این فضا می توان آرامش و انرژی مثبت زیادی دریافت کرد.

طراحی بین سنگ و موزاییک

ادغام متریال های پرکاربردی مانند سنگ و چمن مصنوعی در کنار هم ایده جالب و جذابی می باشد. در این روش شما می توانید حد فاصل بین ردیف های سنگ و موزاییک را با ردیف های باریکی از چمن مصنوعی پوشش دهید. وجود دو جسم سفت و نرم در کنار هم رفت و آمد و راه رفتن را برای افراد جذاب تر می کند. نمی توان زیبایی این ایده را با واژه ها بیان کرد چرا که تماشای حقیقی این طرح در چشم بیننده به مراتب، بیشتر از تصور آن است.

ایجاد انحنا در لبه های کفپوش چمنی

در برخی از موارد تغییر در مدل برش چمن بر روی زیبایی بیشتر آن تاثیر زیادی دارد. شما می توانید چمن را به اشکال مختلفی برش دهید سپس به عنوان کفپوش در قسمت های مختلف آن را به کار ببرید. محوطه سازی باغ و محوطه سازی استخر با این ایده قطعا جالب خواهد بود. هر چه محوطه سازی با طرح های زیباتری اجرایی شود افراد بیشتری تمایل پیدا می کنند که با قدم زدن در این فضاها آرامش و حس خوب زندگی را به خود هدیه دهند.

محوطه سازی با چمن مصنوعی

مزایا محوطه سازی با چمن مصنوعی

شاید تا به حال متوجه شده اید که استفاده از چمن مصنوعی در محوطه سازی خیلی زیاد شده است. در واقع مزایای چمن مصنوعی مهمترین دلیل برای کاربرد فراوان آن است. زیبایی و زنده بودن رنگ چمن اصلی ترین مزیت استفاده از آن می باشد. چمن مصنوعی تهیه شده از الیاف مصنوعی درجه یک است به همین خاطر طول عمر مفید آن در مقایسه با بسیاری از کفپوش های دیگر بیشتر است بدون این که تغییری در کیفیت آن ایجاد شود.

این نوع از کفپوش ضد آب و قابل شستشو است بنابراین می توان با خیال راحت آن را با آب و مواد شوینده تمیز کرد بدون این که نگران کیفیت آن باشیم. با وجود این که رطوبت نمی تواند تغییری در کیفیت این کفپوش ایجاد کند بنابراین علاوه بر فضاهای سربسته می توان برای محوطه سازی در فضای باز هم از آن استفاده کرد.

حشرات و حیوانات نمی توانند خسارتی به چمن مصنوعی بزنند و این ویژگی نیز یکی دیگر از مزایای مهم آن است. نصب و اجرای آن در هر سطحی امکان پذیر است و در صورتی که بخشی از آن در اثر عوامل گوناگون، خراب شود میتوان آن را برش داده و چمن نو را جایگزین آن کرد. رنگ سبز آن خیلی طبیعی به نظر می رسد و بر خلاف چمن طبیعی برای تازه نگهداشتن آن نیازی به آبیاری نیست.

متریال های کاربردی برای محوطه سازی با چمن مصنوعی

در حال حاضر نمونه های زیادی از متریال های گوناگون وجود دارد که ما می توانیم به صورت ترکیبی از آنها در کنار چمن مصنوعی برای محوطه سازی محیط های مختلف استفاده کنیم. به همان نسبتی که محدودیتی برای اجرای چمن مصنوعی روی سطوح بتنی، آسفالت، آجر و سیمان و چوب و … وجود ندارد می توان این کفپوش را در کنار متریال های دیگر قرار داد.

متریال هایی مانند سنگ و واش بتن و حصیر، وال مش و بتن اکسپوز و … همگی از متریال های مهم و کاربردی جهت محوطه سازی هستند که قطعا قرار گیری آنها کنار چمن مصنوعی بر جذابیت و زیبایی فضای محیط می افزاید.

محوطه سازی با چمن مصنوعی

دیوار سبز کاربرد زیادی در محوطه سازی دارد و در دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارد. دیوار سبز طبیعی، تشکیل شده از گیاهان زنده و قابل رشد است این در حالی است که نوع مصنوعی آن ساخته شده از گیاهان غیر زنده است. هدف از اجرای دیوار سبز، کاهش دمای محیط و کیفیت هوا از طریق جذب ذرات معلق می باشد. نمای اتیکس هم یک عایق رطوبتی حرارتی می باشد که بسیار زیبا به نظر می آید. مجموعه پروفسور کو، همواره بهترین محصولات از قبیل واش بتن و سنگ رودخانه و … را جهت محوطه سازی ارائه می دهد.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *