اینجا هستید:

نکات مهم مراقبت از محوطه سازی

به اشتراک بگذارید:

نکات مهم مراقبت از محوطه سازی

محوطه سازی در دنیای امروز بسیار با اهمیت بوده و می توان گفت که مدرنیته به عنوان یک عامل جداسازی انسان از طبیعت به شمار می رود. با این وجود باید در نظر داشته باشیم که راهکارهای جدیدی وجود دارند که باعث می شوند گسستگی میان انسان و طبیعت از بین رود و یکی از مهم ترین این روش ها را می توان محوطه سازی دانست.

بسته به نوع سازه و کاربری آن ما می توانیم با محوطه سازی اصولی به نوعی طبیعت را به دنیای مدرن بیاوریم و از این روی در این مقاله قصد داریم بیشتر در خصوص شیوه های مراقبت از محوطه سازی را در اختیار شما قرار دهیم. با این وجود تصور ما در این مقاله آن است که در خصوص محوطه سازی اطلاعات لازم را دارید.

نکات مهم مراقبت از محوطه سازی

چند نکته مهم مراقبت از محوطه سازی

محوطه سازی را می توان یکی از عوامل نشاط محیطی دانست که در طول سالیان اخیر بسیار به اهمیت آن افزوده شده است. مردم دوست دارند در شهر و ساختمانی زنده باشند و از این روی محوطه سازی به اشکال گوناگون انجام می شود. با این وجود برای نگهداری و مراقبت از محوطه سازی دانستن نکاتی مهم در این خصوص می تواند کمک شایانی به شما نماید.

محوطه سازی بر اساس جغرافیای محل اجرای پروژه باشد

یکی از اولین و مهمترین نکاتی که در خصوص محوطه سازی و مراقبت از آن باید در نظر داشته باشید، محوطه سازی بر اساس جغرافیای محل سکونت است. استفاده از گیاهان مقاوم که در طبیعت وحشی منطقه اجرای محوطه سازی نیز وجود دارند می تواند در این خصوص به شما کمک  نماید.

از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که شما باید حتما نوع اجرای طرح با منطقه جغرافیایی سازگاری داشته باشد. برای مثال طرح های منطقه کویری و کوهستانی متفاوت بوده و باید به این نکته توجه نمود.

محوطه سازی با استفاده از متریال مرغوب

از دیگر نکاتی که باید در نظر داشته باشید، استفاده از متریال مرغوب در اجرای محوطه سازی است. برای مثال نوع جنس فلزاتی که در این خصوص مورد استفاده قرار می گیرند باید با شرایط سازگاری داشته باشند. همچنین در محیط های باز نباید از موادی استفاده شود که گرما و سرما می توانند باعث فرسودگی شدید و سریع آن ها شوند. دریافت برخی از مشاوره ها در خصوص محوطه سازی ویلا و محوطه سازی باغ می تواند به شما کمک نماید. طراحی و ساخت ویلا با بهترین متریال به طور کلی می تواند به شما کمک کند تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

هدف از محوطه سازی را مشخص کنید

پیش از اجرای پروژه باید مشخص کنید که هدف از محوطه سازی چیست؟ این مسئله در انتخاب انواع سبک های محوطه سازی با ایده های پروفسور می تواند به شما کمک کند. همچنین باید در نظر داشته باشید که در این روش شما می توانید متریال مورد نیاز خود را به بهترین شکل انتخاب کنید. برای مثال سنگ دانه بندی شما در این روش بسیار مرغوب انتخاب شده و شما می توانید برای اجرای محوطه سازی با دوام بالا از آن استفاده نمایید.

با توجه به نکات بیان شده در ادامه شما را همراهی خواهیم کرد تا در خصوص انواع سبک های محوطه سازی در مکان های مختلف اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

نکات مهم مراقبت از محوطه سازی

انواع شیوه های محوطه سازی

انواع سبک های محوطه سازی در مکان های مختلف در این قسمت از مقاله توجه شما را به انواع سبک های محوطه سازی در مکان های مختلف جلب خواهیم کرد.

سبک انگلیسی :

در این روش برقراری تعادل و هارمونی میان معماری و المان های به کار گرفته شده در محوطه سازی اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال انواع گیاهان و بوته ها استفاده می شوند و از این روی باید مقدار زیادی آب برای نگهداری از این محوطه در دسترس داشت.

سبک فرانسوی :

در این سبک از محوطه سازی بر اساس باغ های رنسانس ایتالیا الهام گرفته می شود و تقارن و هندسه در این روش بسیار با اهمیت می باشند. شما می توانید برای باغ و ویلای بزرگ از این شیوه استفاده نمایید.

سبک شرقی :

این سبک که به سبک ژاپنی نیز شناخته می شود با هارمونی میان طبیعت و سازه ارتباط بسیار زیادی دارد. در واقع سبک شرقی را می توان به عنوان یک سبک میان سبک های فرانسوی و انگلیسی دانست.

علائم مورد نیاز در محوطه سازی

یکی از مهم ترین مسائلی که در خصوص محوطه سازی باید مورد توجه قرار گیرد را می توان مبلمان شهری یا علائم مورد استفاده دانست. در نظر داشته باشید که این مبلمان باید تماما سازگاری با محیط داشته باشد و توجه به سایر المان های مورد استفاده در محوطه سازی نیز باید رعایت شده باشد.

در این صورت می توان گفت که علائم مورد نیاز در محوطه سازی رعایت شده است. در این خصوص می توانید با مشاوران پروفسور کو در ارتباط باشید و بر اساس محیط مورد توجه، از مبلمان شهری استفاده کنید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *